/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
størrelse i word JPG
Fra : Rikki4
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 15-02-05 16:27

Hej

Jeg sidder med nogle billeder der skal printes ud i word,
men mit problem er at de ikke har samme størrelse
Ved du hvordan jeg kan lave om på det i word

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-02-05 16:39

Hent billederne ind i Word. Der kan du trække i hjørnerne af billederne og på den måde tilpasse størrelsen.
Husk at hvis du trækker et billede større end original-billedet er bliver billedets kvalitet dårligere - det kommer nemt til at ligne noget fra Legoland, da hver enkelt billedpunkt i billedet bliver forstørret.

Du kan også bruge et grafikprogram til at ændre størrelsen af billedet.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-02-05 16:40

Hvorfor du vil printe dem ud i Word ved jeg ikke, men hvis du bare skal ha' printet dem ud er der absolut ingen grund til at hente dem ind i Word.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-05 21:03

Det kunne jo tænkes at de skulle indgå i et word document, så er det da naturligt nok, at de bliver lagt på en word side.

JPG er ikke egnet til at gøres større end original billedet uden kvalitetstab.
Hvis du har billedet i et format der er scallerbar, så er det noget helt andet. Men her mister billedet sin scallering, når det konverteres til et andet format som fylder mindre. - Denne scallerbarhed får man ikke igen, hvis billedet konverteres tilbage til det oprindelige format.
Et par af disse formater er wmf og bmp

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 16-02-05 18:36

Hej

Ja det er lige hvad jeg skal lave et word document, men jeg syndes aldrig at jeg kan få størrelsen helt ens på dem alle sammen, og så tænkte jeg at der måske var en måde i word
hvor man bare klikker på et eller andet så har alle den samme størelse ?