/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stalker lys dur ikke! HJÆLP!
Fra : ZeeM
Vist : 436 gange
300 point
Dato : 15-02-05 13:44

Jeg har en stalker hvor lang- og kortlys ikke dur. Da jeg startede den duede det fint, men så slukkede jeg for det så det kun var den lille lygte for oven der lyste... også gad den store lygte ikke tænde igen! Hvis man tænder for den store lygte nu viser en lille lampe i instrumentbrædtet at der er langlys på, selvom man vipper op og ned på den kontakt der bestemmer om det skal være kort eller langlys. Der er overhovedet ikke liv i den store forpære... har tjekket om den var sprunget, men det var den ikke...

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : MrMaqau

Dato : 15-02-05 14:24

Hvis du er sikker på den ikke er sprunget kan det kun være en løsfobindelse et eller andet sted på din ledning!! har du chekket at den ikke er knækket et sted?? Det tror jeg det er ellers ved jeg det ikke lige!

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 300 point
Dato : 15-02-05 16:16

Hvis der er 3 ledninger til den "Store" pæren vil den ene vær stel. Kontroller om den ikke skulde være afbrud.

For hvis den er det, vil strømmen fra kort lys gå igennem pæren til langt lys indikationen og derved vil langlys indikationen lyse i begge positioner.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-05 17:03

Det er meget sandsynlig at der er sket det som rpje skriver.
Du kan tjekke det ved at holde en ledning fra pærens udvendige fatning og til en skrue/stel et sted.
Hvis det er den stelledning det er galt med, kan det jo være et samlestik for stelledningen, men du kan rolig lave en selv, fra fatningen til stel et sted, feks. ved lodning eller strømtyv.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ZeeM

Dato : 15-02-05 19:39

Fandt selv ud af det inden jeg fik det her læst, men rpje havde det rigtige svar så points til dig :)