/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Guitar pickup's
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 396 gange
188 point
Dato : 15-02-05 11:56

Hej..

Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre selv og sætte pick-up på en Western Guitar? Er der nogle der ved et sted hvor man kan lære det på nettet? Eller måske kort kan fortælle hvordan... Og HVOR jeg kan købe LØSE pick-up's til western guitarer?

Håber meget på der er en der gidder svare =)

Hilsen Simon

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 198 point
Dato : 15-02-05 12:13

Alle musikforretninger har dem. F eks. www.ke-musik.dk

Du har to muligheder. Enten en pick-up lig en elguitar du klipser på i hullet, eller en klæbe-ting du klistrer på kassen, med noget der ligner tyggegummi. Det kan du snildt selv gøre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 12:15
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 12:21

Samme sted kan du købe ret fede guitarer til overkommelige penge hvor pick-up'pen er indbygget. Men prøv at surfe lidt på siden.

Den Western jeg selv har, har indbygget pickup. Men det er ikke alle pulte der passer med de impendanser sådan nogle miics kan præstere. Jeg er nødt til at have en lille forforstærker imellem, eller en guitarpedal, for at det lyder ordentlig.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 15-02-05 12:21

Det er ik helt det jeg mener.. Dem jeg tænker på er ikke sådan nogle man klistre på kassen.. heller ik dem til el guitare..

Jeg tror mic. sidder inden i, i dem jeg tænker på.. og så er der jo et jack hun-stik på siden.. og så øverst på kassen er der sådan man ka' skrue op og ned..
Altså sådan de ser ud som når man køber dem med Pickup..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 12:36

De der klisterpå nogen, kan du sagtens montere i kasse. Potmetret og stikket er et spørgsmål om at bore hul i guitarkassen. Føler du dig ikke på hjemmebane der, vil jeg anbefale at du får butikken til at montere pick-up'pen.

Hvis formålet er at optage musik fra guitaren, er en god kondensator mikrofon væsentlig mere egnet.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 15-02-05 12:49

Okay.. Men hvis så jeg køber sådan en MiC og sætter den INDEN i kassen, hvordan får jeg så fat i et "potmetre" ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 12:57

Samme sted. Det plejer at være et "sæt" man får. Jeg monterede selv en i en tolvstrenget, men brugte ikke potmetret. Du kan også få mere sofitikerede sæt, hvor du får en aktiv preamp med. Men så blive det mere kringlet at indbygge.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 13:03

http://www.eskildsen.dk/main.asp?page=showcategory&Flag=True&CategoryID=6

hvorfor fidle selv, når du kan få det færdigt og ok.

Check lige prisen på fender'ne. Det kan vist ikke gå galt. Ovation har også betalbare spader.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 15-02-05 13:57

Er der så nogle der ved hvor jeg kan få HELE sætter, med potmetre (Sådan som de ser ud på guitare hvor de er indbygget når man køber dem), og hvor microfonen er inden i...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 14:55

Tjaee, Knud Eskildsen Musik, Aage Jensen og sansynligvis resten af musikudstyrsbranchen har det liggende på hylden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 15:00
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 15:24
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 15:30
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-05 09:24
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 12:19

Fik du svar Evil?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 18-03-05 15:46

Jah...

Tak for svarene...

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 18-03-05 15:46

Tak for svaret 3773.