/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af galvaniseret stål
Fra : mhythos
Vist : 7902 gange
150 point
Dato : 15-02-05 11:48

Jeg har noget galvaniseret stål som er blevet sort efter nytårskrudt hvordan fjerner jeg det sorte lettest????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-02-05 12:05

stålrens kan købes i næsten alle supermarkeder

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 15-02-05 12:26

Prøv med stålrens eller winerkalk rørt op til en tyk grød med sprit, kan købes hos Matas

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 12:47

En meget nænsom metode er enten ståluld med flydende VIM skuremiddel eller RENS-LET dyppet i lunket vand!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 13:27

Rustolie og en klud (og godt med knofedt)

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 15-02-05 15:16

Så har du vist snart alle gode råd....... men når du skriver galvaniseret stål?.... mener du så rustfri stål ( feks køkkenborde) eller galvaniserede jernrør????
For metoderne er forskellige for de to typer.

Held og lykke
joeson

Kommentar
Fra : mhythos

Dato : 16-02-05 10:10

Det er udendørs på en altan, kan så også godt være det bare er galvaniseret jern. er ikk helt sikker

Kommentar
Fra : hugj

Dato : 17-02-05 02:52

Resterne af kruttet er kul. Udendørs kan det fjernes med varme. Prøv med en varmepistol, gasbrænder eller lignende.
En smule konfedt skader ikke, men husk det er varmt.