/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 406 kørelysrelæ
Fra : pabloj
Vist : 2922 gange
200 point
Dato : 15-02-05 11:00

Hvor sidder kørelysrelæet i en Peugeot 406 1996 ?
Hvis jeg tager det ud, virker så alt det andet lys normalt ?

Jes

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-05 11:26

Uden at være 100% sikker, så er det bygget ind som en integreret del af bilen elektronik. Min kones kusine havde en lignede model, og da hun ville have lavet ændringer i elektroniken virkede startspærren bl.a. ikke.

Men ellers rådfør dig med et Peugeotværksted, eller få fat i et ledningsdiagram...enten ved at købe eller låne en (HAYNES) værkstedsmanual.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 15-02-05 11:52

Problemet med værkstederne er at de ikke har tid lige nu, men først i næste uge.
Det ene værksted mente der sidder 2 relæer, det andet var ikke sikker på noget.
Så det vile løse vores akutte problem, hvis jeg bare kunne flå relæet (relæerne) ud.

Jes

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 12:41

Ja jeg kender det Jes (alt for godt), men jeg plejer i en sådan situation at tage en stang wienerbrød med ned til kaffen, så er de som regel lidt mere snakkesalige/meddelsomme

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 15-02-05 20:58

Tak for svaret pallenoc.
Jeg lavede lidt fusk i sikringsdåsen, så nu kan den køre til naboen kommer hjem fra vinterferie, han er peugeotmekaniker, han må så øse af sin alviden om Peugeot.
Det er også usandsynligt frækt af ham at tage på ferie, når jeg skal bruge ham.

Jes

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 21:58

Ja, hvad bilder han sig ind...
Hovedsagen er at det funger....og TAK for din accept!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : hagbard

Dato : 26-06-06 22:43

Hej,

Fandt du nogen sinde ud af hvor relæerne sad? Jeg prøver selv at lokalisere dem i øjeblikket og har også fået at vide at der er tale om 2, at de er sorte og flade. Desværre sidder der bare fire ved siden af hinanden og jeg ved ikke hvilke 2 som er til kørelyset. Jeg vil være glad hvis du kan hjælpe mig lidt på vej. Tak - Johnny