/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki Rmx/Smx spørgsmål plz help me
Fra : box_mixman
Vist : 1772 gange
20 point
Dato : 31-08-02 12:52

Hey jeg står her på det sidste og skal til og prøve at købe mig en ny eller brugt knallert har kigget meget på en suzuki rmx eller smx som jeg syns helt klart er fedeste men mit spørgsmål er:
Hvad er forskellen på en rmx og smx ud over at dækkene,fælgen,+farverne ?? er der andet forskel jeg skal vide til??

spørgsmål 2 er at
Hvad er de bedste tun råd til en rmx/smx det er jo den samme type motor osv men kom med nogen gode råd og forslag til mig så vil jeg blive meget glad for din hjælp...

med venlig hilsen kristian.p

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 31-08-02 16:43

"box_mixman" <box_mixman.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:d51c9.40477$ww6.3050396@news010.worldonline.dk...
- :KLIP:-
> Hvad er forskellen på en rmx og smx ud over at dækkene,fælgen,+farverne
> ?? er der andet forskel jeg skal vide til??

Nej, ud over det nævnte er der ingen forskel af betydning.

> Hvad er de bedste tun råd til en rmx/smx det er jo den samme type motor

Tjek www.rmx50.info , der er masser af tuningstip

> osv men kom med nogen gode råd og forslag til mig så vil jeg blive meget
> glad for din hjælp...
>
> med venlig hilsen kristian.p
Hilsen fra dots SMX/RMX

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 01-09-02 11:02

Hej

Forskellen er som du nævner, SMX har mindre fælge, en lidt anden gearing og dæk beregnet til at køre på asfalt medeneds RMX er mere egnet til at køre "ofroad".

Det nemmeste tun er at skifte udstødning, samt evt gearing , herefter kan du investerer i anden cylinder, gearing mm alt beskrevet på den af Dots nævnte hjemmeside.

Ulempe ved en SMX/RMX er at der er ikke er så mange af dem (Politiet vil lettere bemærke dig, husk 3' gang ryger knallerten :>) , de har 6 gear som du skal skifte imellem og det er mange fra 0-30/ 0-80 (lidt bedre) .
De er i droslet tilstand ikke så hurtige som scooter modellerne men har tilgengæld bedre køreegenskaber

med venlig hilsen
Guffy

Godkendelse af svar
Fra : box_mixman

Dato : 01-09-02 14:33

Thx ;D jeg kigger lige videre på den side der :)

see ya dude