/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
antenne til acces point
Fra : hubi
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 15-02-05 04:16

hej.. jeg har et trådløst netværk i mit hus men i det bagerste værelse er der meget dårligt signal, så tænkte jeg: kan man ikk bare købe en antenne til et tv og sætte på mit acces point eller en signalforstærker til et tv og smide på??

venlig hilsen
jesper

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-02-05 09:29

Dem du købt "acces point" af vil da være de bedste til at fortælle dig det

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 15-02-05 12:18

Jo man kan i princippet sætte en større og kraftigere antenne på, men ved ikke om det har nogen effekt uden signal forstærker, men sørg for at skruge den gamle antenne af, og sætte den større på da antenne metallerne skal røre hinanden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-05 20:33

I må da være helt syge i forbindelsen.
En antenne til et access point skal afstemmes efter den frekvens som der sendes og modtages med.
Hvis antennen ikke overholder standbølgeforholdet, så vil den virke dæmpende på signalet, og vil derfor forringe signalet unødigt meget. I værste fald kan sendertrinet i den enhed med antennen brænde af, men det tror jeg dog ikke da det er små effekter der afsættes i antennen.
Men en rigtig tilpasset antenne, placeret på en godt sted vil give en bedre forbindelse.
Husk på at der arbejdes i 2,4 GHz, og her betyder 1 mm forskel på standbølgeforholdet utroligt meget.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-02-05 22:39

Her er der antenner til trådløst netværk http://www.computercity.dk/index.aspx?sectionId=1868

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 16-02-05 10:05

jeg tror ikke at det har den store svækkelse, 2,4GHZ eller ej, basalt består antennen ikke af andet end metal og plastik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-05 23:18

Kazinka ?????
Sikket noget sludder. Du kender åbenbart ikke til antenneteknik, for så ville du aldrig komme med en så d*** en kommentar.
Signalets bølgelængde er lysets hastighed divideret med frekvensen = en hel bølgelængde. I ledende materialer skal man så fratrække forkortningsfaktoren for materialet, som kan variere alt efter hvilket metal der er brugt.
Den teoretiske bølgelængde på 2,4 GHz = 12,5 cm.
Afviger tilpasningen ud fra gældende regler, vil udstrålingen blive formindsket, og sendes tilbage til sendertrinet som retursignal, som så omsættes i varme.
Sådan har det alle dage været siden radiosignalets opdagelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 16:22

www.microlan.dk kan du finde en lang række antenner som skulle dække ethvert formål med den trådløse forbindelse. Men vær opmærksom på at her er der heller ikke nogen entydig standard for stik. Der findes "SMA", "TNC" og "N" typer, men der kan så købes en converter til disse typer.
http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5&menuid=WLAN&level=2 er en antenne med et Gain på 5dB - Varenummer ML-AO5 til 59,00 Kr. + moms = 73,75 kr. + evt. forsendelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 16:25

MicroLan Aps
Baldersbuen 15D
2640 Hedehusene
Tlf.: 46 55 02 90