/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Tæl unikke besøg
Fra : chc81
Vist : 433 gange
150 point
Dato : 14-02-05 22:36

Hej,

Jeg vil gerne tælle unikke besøg med min tæller. Tæller scriptet
ligger på siden www.aed.dk/cntr/counter.asp og tælleren vises på
siden www.autocarelemvig.dk

Scriptet skal gemme cookie, men det gør den ikke når
autocarelemvig.dk åbner siden med iframe. Hvis kan indtaster
URL'en direkte i adresselinien virker det fint..

udpluk af scriptet:
If strCount = "" Then
uniq = uniq + 1
Response.Cookies("count") = "10h"
Response.Cookies("count").Expires = dateAdd("h",10,Now())

End If

Visning af tæller:
<iframe src="http://www.aed.dk/cntr/counter.asp?id=1"
frameborder="0" width="100" height="65" scrolling="no"
marginwidth="0" marginheight="0"></iframe>

Er der en anden måde jeg skal gemme cookies på i denne situation?

På forhånd tak
- Carsten Christensen

Kommentar
Fra : sixhoej

Dato : 26-04-05 20:11

Hvorfor lave en iframe til det? - iframes er ikke veleget til brug i asp med mindre der er to sider, der skal køre, hvor man ikke har noget at gøre med hinanden som sådan.

Jeg ville nok foretrække en tabel istedet. Og nej, jeg kender ingen måde at gøre det på via et iframe - i så fald, så skal du se på hvor brugeren kom fra og lave en masse gøjl, der sikkert ikke fører til noget.

koden er ellers fin nok, så hvis du nu flytter counterfilens kode ind i forside filen, så virker det også!? - du kan evt. også bruge en include-sætning i forside filens koder:

<!--#include file="mappe/counter.fil"-->

/jsc

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 11-06-05 20:38

hvorfor ikke tage brugerens IP, og gemme i en database.

Også lave en kode i stil med dette:

hent brugers IP

Databaseforbindelse

Hente alle poster med en Select * from database

og så lave en klausul i stil med

If IP <> RS("IP") then
Tilføj til DB
End if

bare et forslag