/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Gigt smerter overalt
Fra : alice_trauelsen
Vist : 1820 gange
200 point
Dato : 25-06-01 23:01

Hej
Jeg har en sygdom der hedder sarkoidose, en bindevævssygdom, det har jeg haft siden 1977. Det giver uover lunge, syns problemmer også smerter i muskler og led. I de sidste par uger har jeg haft manger smerter, særlig om natten, det er som om der er elastik i mine ben, der vil trække det sammen men jeg kan ikke, for smerter og må strække det ud for at holde ud at sove, og den ene side kan jeg slet ikke ligge på, og heller ikke bruge når jeg går op af trappen, det gælder fra tæerne og op til hovedet. Lægens gode råd, tag dine stærke morfin piller og så går det nok, men det vil jeg ikke. Jeg gør de ting jeg har planlagt og prøver på at klare det så godt jeg kan. Hvis der er nogle der har gode råd om hvad jeg selv kan gøre vil jeg blive glad.
Men smerter eller ej, i morgen er der atter en dag, solen skinner, jeg har en dejlig mand, bor sammen med min Mor og søster og en masse dyr, hvad mere kan jeg forlange.
Mange glade og smertefulde hilsner
Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-01 23:28

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DDNZ6.2745$MT.395286@news000.worldonline.dk...

snip
>Lægens gode råd, tag dine stærke morfin piller og så går det
> nok, men det vil jeg ikke. Jeg gør de ting jeg har planlagt og prøver på
> at klare det så godt jeg kan. Hvis der er nogle der har gode råd om
> hvad jeg selv kan gøre vil jeg blive glad.
snip
> Mange glade og smertefulde hilsner
> Alice

Hej Alice.

Jeg har selv leddegigt og bliver behandlet på Rigshospitalet med et nyt
præparat, der nu i et år har virket 100% (Remicade).

Men desværre er effekten aftaget mærkbart, og tilfældigt var jeg så sammen
med en god kollega, som også har leddegigt. Han har fået udskiftet de fleste
led med plastic - har deforme hænder osv., hvilket jeg er blevet forskånet
for, og har hidtil glædet sig mest over, at for hver ny plastic-ting falder
smerterne. Fødderne har dog fortsat været et smerteproblem, som hos de
fleste leddegigt-patienter.

Vi er begge til de hvidkitledes behandling, og har ikke overrendt
naturmedicinere.

Men denne gang var han sikker. Han havde fra en kunde fået noget Aloe Vera
Gel, og det havde taget 50% af smerterne.

Jeg har netop købt det selv (og til min svigermor, der har slidgigt) - og
har vel taget det 14 dage, men da min gigt er i udbrud, har jeg ikke nogen
konstant smerte at forholde mig til (den ene dag/time er det slemt - den
næste intet osv.) - så kun fordi jeg ved, han har en konstant smerte, og
føler den er lettet mærkbar, vover jeg mig ud i, at forslå at du skulle
prøve det.

Hvis ikke du kan finde en der forhandler det, er du velkommen til at maile
til mig (jeg har intet med vedkommende at gøre).

1) Og husk at selv stærk smerte kan man vende sig til, hvis man ønsker at
leve (som jeg fornemmer du gør). Det er noget man beslutter med sig selv.

2) Og har man haft stærk smerte i f.eks. højre fod en uge - som jeg netop
har haft - og den ophører - som det netop er sket, fortsætter jeg med at
skære tænder, når ingen ser det og humper rundt, fordi det er blevet en
vane, indtil jeg bruger hjernen til at finde ud af, at det faktisk ikke gøre
ondt mere, for ellers ville jeg nok fortsætte de næste år;)

Kærlig hilsen

Jørgen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-01 23:34

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DDNZ6.2745$MT.395286@news000.worldonline.dk...

snip
>Lægens gode råd, tag dine stærke morfin piller og så går det
> nok, men det vil jeg ikke. Jeg gør de ting jeg har planlagt og prøver på
> at klare det så godt jeg kan. Hvis der er nogle der har gode råd om
> hvad jeg selv kan gøre vil jeg blive glad.
snip
> Mange glade og smertefulde hilsner
> Alice

Hej Alice.

Jeg har selv leddegigt og bliver behandlet på Rigshospitalet med et nyt
præparat, der nu i et år har virket 100% (Remicade).

Men desværre er effekten aftaget mærkbart, og tilfældigt var jeg så sammen
med en god kollega, som også har leddegigt. Han har fået udskiftet de fleste
led med plastic - har deforme hænder osv., hvilket jeg er blevet forskånet
for, og har hidtil glædet sig mest over, at for hver ny plastic-ting falder
smerterne. Fødderne har dog fortsat været et smerteproblem, som hos de
fleste leddegigt-patienter.

Vi er begge til de hvidkitledes behandling, og har ikke overrendt
naturmedicinere.

Men denne gang var han sikker. Han havde fra en kunde fået noget Aloe Vera
Gel, og det havde taget 50% af smerterne.

Jeg har netop købt det selv (og til min svigermor, der har slidgigt) - og
har vel taget det 14 dage, men da min gigt er i udbrud, har jeg ikke nogen
konstant smerte at forholde mig til (den ene dag/time er det slemt - den
næste intet osv.) - så kun fordi jeg ved, han har en konstant smerte, og
føler den er lettet mærkbar, vover jeg mig ud i, at forslå at du skulle
prøve det.

Hvis ikke du kan finde en der forhandler det, er du velkommen til at maile
til mig (jeg har intet med vedkommende at gøre).

1) Og husk at selv stærk smerte kan man vende sig til, hvis man ønsker at
leve (som jeg fornemmer du gør). Det er noget man beslutter med sig selv.

2) Og har man haft stærk smerte i f.eks. højre fod en uge - som jeg netop
har haft - og den ophører - som det netop er sket, fortsætter jeg med at
skære tænder, når ingen ser det og humper rundt, fordi det er blevet en
vane, indtil jeg bruger hjernen til at finde ud af, at det faktisk ikke gøre
ondt mere, for ellers ville jeg nok fortsætte de næste år;)

Kærlig hilsen

Jørgen

PS - den med fersken-smag skulle være bedst - men smager ikke godt efter
nogle dage.

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 200 point
Dato : 26-06-01 10:15

Hej

Jeg ved ikke om du kender de her sider måske og måske ikke, men her er de, i en sygdoms situation eller anden svær tid er det altid lidt bedre ikke at stå helt alene og her er en adresse der kan opfylde det behov:
http://w1.1353.telia.com/~u135301502/sarkoidose.htm

her er oplysninger om din sygdom:
http://www.lunge.dk/brochure/html/Sarkoidosehtml.htm
http://www.lunge.dk/Sarkoidosehtml.htm
http://www.auh.dk/akh/afd/afd-b/dk/patient/47.htm
http://www.sarkoidosenet.dk/th4_1.html

her er en privat side om sygdommen:
http://home0.inet.tele.dk/birgerjensen/sarkoidose.htm

Jeg håber at de her sider kan være dig til hjælp for det må være svært at være ramt af denne sygdom

hjr

Kommentar
Fra : kallek

Dato : 19-09-02 11:56

"Jørgen Madsen" skrev d. 25-06-01 23:28 dette indlæg :
> "alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:DDNZ6.2745$MT.395286@news000.worldonline.dk...
>
Hej Jørgen det lyder også som jeg kan bruge, jeg har fået konstanteret FIBROMYALGI,(kroniske led og muskel smerter)
Har som alice svært at sove pga smerter," ingen længre udredning" men hvor kan man købe Aloe vera gel.
Det må du gerne maile til mig
Kallehauge@hus.dk