/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Skvattet over AVI. fil
Fra : michaelmoeslund
Vist : 419 gange
105 point
Dato : 14-02-05 21:11

Hvis "man" nu sådan tilfældigt falder over en AVI. fil et eller andet sted,kan den så med held "laves om" til en VOB? fil eller noget andet i DVD kvalitet?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 21:19

Det gør de fleste DVD brænder programmer da - Nero fra Ahead gør i hvert tilfælde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 21:24

Hvis du ikke har svært ved engelsk, så er denne side god http://www.videohelp.com/
se evt også http://dvdsanta.com/

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 21:32

Ja jeg tror jeg er nødt til at få det skåret ud i selvlysende pap...en film i AVI. format fulder ikke så meget,og er ikke af så god en kvalitet,som en film i VOB. format??eller hva...

Hvis man så gerne vil lave sin AVI. fil om til VOB. fil,"fanger" man så kvaliteten fra DVD eller er det bare formatet der bliver lavet om?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 115 point
Dato : 14-02-05 21:37

Du laver kun formatet om, ikke kvaliteten. Det er noget hen a'la et slørret foto, det kan du heller ikke gøre bedre ved at ændre formatet fra TIF til JPG.
AVI filer kan skam godt være af god kvalitet, men du forøger ikke kvaliteten / udseende ved at lave om til DVD

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-02-05 21:39

har prøvet det en del gange med nero resultatet varierer noget bedst virker det på tegne film med uden tviel kvaliteten bliver en del bedrer
men nok aldrig som en org. dvd desværre

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 22:17

>cbsjanten
Jeg er så en af de irreterende typer,der ikke ved en dyt om hvordan det fungerer,men kun vil ha den bedste kvalitet...

så hvis jeg skulle få en AVI og en VOB i hovedet,så er det kun VOB'en jeg skal prøve at fange?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-02-05 22:20

hvis jeg forstår dig ret så betyder det at hvis du falder over vob og avi hvilken er så bedst ???
det er vob!!!!
men du kan lave avi om til vob i nero vision expres tager lidt tid men er det værd!!!

hjalp det ??

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 22:25

Jeps,jeg vil "VOBBE" ud og finde nogle øhh... VOB filer hihi

>cbsjanten

Jeg har hørt at "lidt tid" på pc'en er lidt for lang tid i virkeligheden...

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 22:30

>CLAN

Hvordan er det så muligt,at se forskel på kvaliteten af AVI. filer før man ligesom har "skvattet" over dem. hmmm?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 22:37

Det kan du skam på størrelsen af din fil - 1 minut ca. DVD kvalitet vil fylde omkring 54.000 KB
Fordelen ved AVI (og andre formater) er at man kan "knuse" dem ned i størrelse f.eks hvis du har en 10GB fil kan man få den ned i tåleligt format til omkring 1GB
Takker for points
Søren

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 22:51

hva så med dvd shrink? kan den ikke "mase" en VOB. fil sammen,og så "rette" den ud igen i samme kvalitet...

eller er det mig der stadig ikke har forstået det?

Altså,man kan godt komprimerer en fil,men ikke redde DVD kvaliteten?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 22:55

Har man først "mast", så kan man ikke rette "ud" igen. Man jar jo selv bedt om en "ringere" kvalitet, ved at komprimere filen. Det er derfor al'tid en god idé at gemme original filen.
Nej.. du har ret i dit sidste spørgsmål

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 23:36

hvorfor er der så så mange AVI. filer man kan falde over derude?

Det er måske noget med kvantiteten frem for kvaliteten?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 23:57

Hej igen
Ja du har ret + det også har noget at gøre med "hente-tiden" fra nettet, når man nu falder over en AVI fil (kan næsten gætte mig til hvad det er). Det er jo ikke alle som sidder bag ADSL som jeg selv gør, men mange har stadig en gammel "dampmaskine" i form af et 56K modem, og så dutter det ikke med lllaaannngggeee hentetider. Derfor komprimeres filerne ned - AVI er nok det mest anvendte.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-02-05 23:59

i lige måde... jeg vil koble mig til den bløde lader....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 00:02

"bløde op-lader"
Nat, nat