/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Workgroup - kan ikke logge på!
Fra : moebius25
Vist : 1011 gange
200 point
Dato : 14-02-05 21:11

Hej Alle,

Jeg har "pillet" ved min kærstes arbejds PC! Den skulle ud af sit domain, og ind i i workgroup. Den bad om login og password - det skrev jeg og det virkede fint...pcèn kom ind i den workgroup jeg havde lavet. Jeg genstartede som windows bad om, men nu kan vi ikke komme på!!!?

Én der ved hvad kan være galt? - har jeg overset noget - eller bør jeg ikke "bare kunne komme med på hendes normale login samt password?

/Vh Morten

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-05 22:20
Accepteret svar
Fra : kazinka

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-05 23:03

når man lukker computeren ud af et domæne skal man sørge for at maskinen har en lokal bruger hvis det er windows XP du bruger, fordi at brugernavnet til domænet ligger ikke på din lokale computer, men derimod på den server du kobler dig op til.
for at komme ind på computeren, skal du under opstarten intaste administrator hvis du kan uden brug af password.
VH
Kazinka

Godkendelse af svar
Fra : moebius25

Dato : 15-02-05 08:17

Tak for svaret kazinka.