/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
side sidder fast!
Fra : Dirty_joker
Vist : 360 gange
200 point
Dato : 14-02-05 19:29

Hejsa!
Håber der er nogle derude der kan hjælpe eller i hvert fald kan komme med en meget hurtig løsning!

Altså når jeg trykker på internet ikonet og så sjovt nok logger på nettet kommer der en startside frem jeg intet kender til et søgested noget som google og jubii og sådan... men kan ikke fjerne den har prøvet ved at ændre startside men intet hjælper den blokker også for enkelte sider på nettet meget irreterende! Nogen der ved hvad der an være galt?? Kan denne side have lagt sig langt inde i computeren eller hvor den kan ligge.. Vil nemlig MEGET gerne have den fjernet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 19:36

muligheden for at du har fået en ondskabsgal searchbar er tilstede - hvis du har fået
searchweb2com så :
gå ind og prøv her Gå ind på http://searchweb2.com/ og tryk help i bunden - læs nederst på deres FAQ-side.
og scan grundigt for spyware

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-05 19:38

Det er da meget alm. at startsiden bliver ændret af spyware.
Det er ikke en egentlig virus, men kan være lige så generende.
Du skal prøve at fjerne den med et antispywareprogram.
Og som spywareprogram bruger de fleste det gratis AD-Aware eller spybot eller Spy Sweeper eller Xoftspy.
Men disse ændringer kan være svære at få bugt med, da det afhænger af hvad siden hedder, som din startside ændres til.
Du kan også gå til: http://www.arlet.dk/
Og trykke på "din startside bliver ændret" og så følge vejledningen derfra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-02-05 19:39
Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 14-02-05 19:55

Tak for svaret pallebhansen.
Så fik jeg sku fjernet det!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-05 21:19

Dirty_joker Selv tak.
Hvis du har fulgt anvisningerne til punkt og prikke, også det med at slå systemgendannelse fra, så har du løst problemet, MEN har du prøvet en genstart, da siden kommer igen efter genstart, hvis der er nogle rester af spyen tilbage.
Men hvis den er helt væk, så tillykke, det er nogle "fandner", de ændringer af startsiden, og nogle er meget vedholdne.
VH Palle Hansen