/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Nem Forklaring, Tak!!
Fra : MetteFlorida
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 31-08-02 05:57

Hej!

Jeg er igang med at konstruere en hjemmeside og er mere end bare lidt forvirret:

Naar jeg har gjort hjemmesiden faerdig og registreret domaenenavnet, hvad goer jeg saa?
Min forretning er international og hjemmesiden skal gerne naa til baade England og Danmark.

Er der en internet-wiz, som kunne fortaelle mig hvad jeg skal goere!

Mange Tak!
Med venlig hilsen, Mette.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 31-08-02 15:17

Hej Mette.

Pr. defination kan alle sider nåes fra alle steder. hvis du har registreret din domaine med dk extension ( www.mette.dk ) så registreres den i danske søgemaskiner, og så er du nødt til at gøre dine udenlandske kunder opmærksom på at du eksistere. er din side derimod registreret som et com domaine ( www.mette.com ) bliver din side registreret også i udenlandske søgemaskiner.

Når du har lavet din side færdig og vil have den på internettet skal du bruge flere ting.
1. et FTP program ( bruges til at uploade - lægge din side på nettet.
2. Oplysning fra din ISP. ( Internet service provider )

Oplysningerne skal du bruge til FTP programmet, her skal du indskrive password og adgangskode for at få adgang til serveren, som skal opbevare din hjemmeside så den er tilgængelig på 'nettet'. Når du har gjort det og er kommet ind i din mappe hos din ISP, mangler du ku at uploade/ lægge din hjemmeside ind i din tildelte mappe.

Mit bedste råd til dig er, hvis du ikke er helt med på proceduren, at ringe til din ISP ( der hvor du har købt plads til din side. De er garanteret helt med på at guide dig igennem opsætning af FTP programmet - og de efterfølgende rutiner. Husk lige at hente et FTP program på nettet først.

Husk at din hovedside har det bedst ved at hedde index.html

God fornøjelse

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-02 15:23

Glemte næste. Mette føld dette link http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/upload_ftp/

Her er en udførlig vejledning til opsætning af FTP i billedersamt link til download af FTP programmet. Husk blot at det er dine egne oplysninger du skal indtaste.

Yoogi

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-08-02 19:41

Hej Mette

Vel ikke Mette fra Ballerup, som i en tidlig alder flyttede til USA og blev gift med sin Internet kærlighed ??

Nå men tilbage til det det drejer sig om.

Er hjemmesiden registreret hos en Internet udbyder (ISP) eller skal den hostes hos jeres udbyder ??

ER det 2 tager du kontakt til internetudbyderen og hører dem om deres procedure ?

Er det 1 er den straks sværere, men ikke umuligt...

Godkendelse af svar
Fra : MetteFlorida

Dato : 01-09-02 03:32

Hej Yoogi!
Tak for svaret - det link var lige hvad jeg havde brug for.
Med venlig hilsen, Mette...

Kommentar
Fra : MetteFlorida

Dato : 01-09-02 03:33

Og til Zonker: Nej, ikke den Mette!
Men tak alligevel!
Med venlig hilsen, Mette...

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 01-09-02 17:29

selv tak.