/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
browser
Fra : Monsen1234
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 14-02-05 17:08

Kan man have 2 browsere instelleret samtidig på computeren. F.eks. Internet Explore og Mozilla. Jeg har Explore men kunne godt tænke mig at prøve Mozilla, skal Explore afinstalleres så, eller kan man have 2 og skifte mellem dem og hvordan ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:10

Det kan du sagtens, men du kan kun vælge en af dem som standard browser, altså den der åbner hvis man trykker på et eksternet link

Accepteret svar
Fra : goldkat

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-05 17:14

jeg har både Mozilla Firefox og IE liggende som den foretrukne og kan gå på nettet med begge, og det funger udmærket.
Så du behøver ikke afinstallere IE

mvh

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-02-05 17:17

Tak for svaret goldkat. Jeg vil prøve at installere den.

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 14-02-05 17:18

Hallo BjarneD

Hvad mener du med "den der åbner, hvis man trykker på et EKSTERNT link" ?
mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:23

Hvis du for eksempel lægger en URL (genvej til webside) på dit skrivebord vil kun den der er valgt som standard åbne, men du kan åbne alle link i den browser du vælger når først browseren er åben. Hvad var der i vejen med min kommentar?

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 14-02-05 17:25

Monsen1234:

Tak.

Det kan du roligt gøre.
Mvh

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 23-02-05 09:38

Hej BjarneD.
Jeg kigger lige på nogle tidl. sp.m. fra Kandu igennem og ser først NU dit svar kl.17.23. som formentlig er på mit sp.m.: "Hvad mener du med "den der åbner, hvis man trykker på et EKSTERNT link" ?
Tak for det svar!
Men så slutter du med at spørge: "hvad der er i vejen med din kommentar"?
Og på det kan jeg da kun svare, at der er da ikke noget i vejen med din kommentar - hvorfor skulle der være det? Dine kommentarer er altid gode og brugbare.
mvh
goldkat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 22:17

Da du accepterede en kommentar der kom senere, men som generelt betød det samme kunne min kommentar være misforstået. Derfor spurgte jeg om der var noget i vejen med den. OK det var der så ikke og det er jo dit valg og bestemt ikke noget problem når kommentaren bare blev forstået.

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 25-02-05 10:26

Ok BjarneD. Det var ikke mig der accepterede svaret, det var mig der fik point af monsen for min kommentar, som kom efter din, og det syntes jeg også var lidt uretfærdigt.
Men det kan jo være, at Monsen bedre kunne bruge min kommentar, fordi jeg skrev, at jeg faktisk havde begge browsere og at det fungerer fint.
Det er lige som om, at når man spørger om et eller andet, er det rart at få et svar fra én der oplyser at han eller hun faktisk HAR installeret dét, der bliver spurgt om, og at det fungerer fint.
Det er måske ikke den rigtige forklaring, men jeg tror nu, at mange usikre spørgere, godt kan lide at få svar fra én, der lig netop praktiserer dét, som spørgeren er usikker på. Sådan har jeg det i hvert fald selv.
Mvh
goldkat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 10:43

Se så meget gik jeg ikke engang op i det, at jeg lagde mærke til det, øv så ved jeg stadig ikke om spørgeren forstod hvad jeg skrev.
Det pudsige med det du skriver om, at praktisere det der er problemet er jo, at det har jeg gjort på en testmaskine,men syntes da ikke at det er relevant hvordan jeg har min viden og det er sådan noget jeg er lidt nysgerrig efter.
Det er da trods alt rart, at få at vide om nogen kan bruge ens viden netop fordi så mange svarer (åbenbart ikke du) ud fra nogle oplysninger de søger på nettet. Nettet kan give oplysninger om meget, men hvis man finder oplysninger, som man ikke har forudsætning for, at vurdere kan det jo være noget forkert man videregiver.
Utroligt mange spørgsmål på Kandu bliver lukket med enten forkerte eller ufuldstændige svar og da jeg selv fandt Kandu fordi jeg søgte svar om specifikke problemer er jeg begyndt, at blive i tvivl om konceptets værdi når nogen med begrænset viden søger viden i lukkede spørgsmål, som det jo er meningen. Det er af samme grund, at jeg syntes, at det er forkert at lukke uden svar og ofte opfordrer en spørger der selv finder en løsning om at skrive det.
OK - hej med dig!