/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nulstilling af longlife service???
Fra : kpm10
Vist : 1827 gange
200 point
Dato : 14-02-05 14:55

Hej

Jeg har en Audi A2 3L der køre longlife service. Jeg købte den brugt for ikke så lang tid siden.

Jeg fik skiftet olie af et uautorieret værksted lige da jeg købte den, men med den rigtige olie 506.

Men da jeg nulstillede serviceindikatoren er den bare fortsat med at tælle ned fra 15.000km og er nu på 12.000km.

Jeg fik skiftet en oliesensor som den havde meldt fejl på for 500km siden.

Der fik jeg så afvide at man kun kunne nulstille longlife ved at tilslutte den VAG-COM.

Kand et passe???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-02-05 16:25

Det kan sagtens passe.

Der er enkelte modeller hvor man kan nulstille den ved at kortslutte nogle ben på computer udgangen.

Der findes et væld af små håndholdte "computere" til at nulstille airbag samt service tæller helt op til computere som kan aflæse fejl.
Priserne ligger fra 800 - 10.000.
Køber man en håndholdt computer til små 4000 kan man nulstille fejl og mange andre ting.
Men som regel kræver det noget forskelligt software som de forskellige bil firmaer holder extremt tæt til kroppen, da man med det software og en computer i hånden kan kode startspærre, radiokoder m.m. om.

Som regel koster det omkring 150 kr at få udlæst evt. fejlkoder og nulstillet service tælleren på et aut. værksted.

Måske kan du få dem til at gøre det gratis hvis du forklarer dem situationen at du er ny Audi ejer, og da egentlig gerne vil teste Audi service

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-02-05 19:11

Du kan prøve at trykke triptelleren ind og set tendingen på og hold den inde i ca 5-6 sekunder så slipper du knappen. Det er nogle VW biler det går på.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 08:04

Som alimak skriver, så kan du nulstille din serviceindikator ved netop at holde din triptæller inde uden tænding, sæt så tænding på og hold øje med serviceindikatoren. Den tæller nu nedad/opad (alt efter model) og slip så triptælleren når det passer med det antal km der er tilbage inden næste olieskift/service.

Mvh
palle Jensen