/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ruteplanlægning
Fra : Better_Performance
Vist : 7603 gange
100 point
Dato : 14-02-05 10:16

Der findes gode steder på nettet til ruteplanlægning, MEN findes der en målrettet andre trafikanter end billister?

Jeg tænker specifikt på om der findes en ruteplanlægger til cyklister som lægger ruten udenom motorveje med mere?

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 14-02-05 10:24

Hvis du bruger "Autoroute Express" har du mulighed for at vælge "foretrukne veje" og "undgå motorveje" og lignende. Jeg syntes selv at den er vældig god.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-02-05 10:25

Er det et sted på nettet eller noget software jeg skal anskaffe?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-05 10:42
Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 14-02-05 10:44

Autoroute Express skal købes, men du kan også prøve her: http://mappoint.msn.com/(iavx1ynyfpse3k45psfsg545)/map.aspx?C=48.6,6.6&A=7000&L=EUR0809&P=|292D|&TI=Europe . Og hjælper det dig ikke, kan du prøve her: www.viamichelin.com . Jeg har lige prøvet, og det sidste link er midlertidigt ude af drift. Men det er ellers et af de bedre steder.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-02-05 10:45

Det er jo meget godt, men det tillader mig ikke at beregne afstanden på en rute jeg selv vælger

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-02-05 10:59

"Det Levende Danmarks kort", der er cykel ruter
kan lånes på bibloteket
"ingen koder"

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-05 10:59

www.map24.dk er god - ja faktisk til hele europa...

Her kan du vælge hvilke veje og med hvilken fart du vil kører...

Dvs. du kan fravælge motorveje...

god tur...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 11:30

Jeg bruger selv "Det levende Danmarks-kort" når jeg planlægger mine cykel-og knallertture. Man kan selv trække stregerne som man vil, altså selv ruteplanlægge. Man kan også indstille sine max-hastigheder i byer på færger og motorveje. Sætter man dette op tl den hastighed man mener man kan cykle, kan man derefter på selve kortet sætte nåle i Fra/Til stedet evt. også TVINGE en via-by ind. Når man så trykker på Find rute, gør det udfra de indtaste max-hastigheder Samt fortæller distance og rejsetid. DET VIRKER suverænt.

P.S.: Hvis du indtaster en hastighed på Motorvej der er lavere end den tilladte, undgår den at anvise ruter med motorveje.

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-02-05 11:30

Tak for svaret Dkkasper.

Lige i skabet, tak for det