/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Signalstyrke er lavt
Fra : lidl
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 14-02-05 09:47

Jeg har idag en router, det er en topcom skyracer WBR 244 med tilhørende wireless USB stick og et trådløst netkort til bærbar 3011 på trods af der kun er 2 m mellem sender og modtager, har jeg et signal signal der viser LAVT. Hvad pokker er der galt ?

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-05 15:27

Har selv haft samme router og et trådløst 22Mbps 3044 card. Desværre med samme problem som dig, men de startede først da jeg krypterede signalet. Har du gjort det samme?
Eller få fat i deres hotline, men på mail, da det er en svensker det er supporter, og han er ikke nem at forstå.
Er gået tilbage til en fast forbindelse,,,,,det virker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-05 20:20

Først vil jeg anbefale dig, at gå ind og opdatere den "firmware" som ligger i routeren. Der er en masse forskellige filer på:
http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=48

Hernæst skal du gå ind i den menu for trådløs og se om du ikke kan ændre signalstyrken til "full" og se om der ikke skulle komme mere skud i antennen.

Du kan også finde noget til dit PCMCIA kort 3011 på:
http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=65

Hent det hele og gem det på ex. CD eller læg det i et arkiv på din harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : lidl

Dato : 14-02-05 23:19

Tak for svaret classic26.Ja var jo ikke lige det svar jeg håbede på, men ok så ved jeg det er selve produktet, der ikke er tilfredsstillende.

Kommentar
Fra : Agent_1989

Dato : 29-10-05 18:28

fdhjdfz