/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billedeksempel
Fra : Donny
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 31-08-02 01:54

Hvordan kan jeg åbne et billede i billedeksempel ved f.eks. at dobbeltklikke ?
Jeg kører Windows 2000 og hvis jeg klikker på f.eks. et .jpg åbnes det default i IE.
Hvordan kan jeg gøre så det så åbner i billedeksempel i stedet ?
Eller f.eks. som i XP hvor billedeksempel ligger i menuen Åben med...
Nogen forslag ? Der dur selvfølgelig :)

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 31-08-02 11:35

Jeg har allerede PhotoShop installeret, men det er så tungt at starte op hvis det bare lige er for at se et enkelt billede,
og mht. at slette file associations, sker der ikke det ønskede.
Jeg vil gerne bruge programmet 'billedeksempel' til at åbne dem med, men det er ikke et der kan findes på nogen liste i 2000.
Det kommer heller ikke frem når jeg skal vælge program efter at have slettet file associations.
Det jeg leder efter er en måde at få vist det i listen over programmer, eller en måde at lave en genvej til det,
men det er der problemet opstår, for jeg ved ikke hvor det ligger henne af.
Skulle du være i tvivl om hvad det er jeg snakker om, er det det program der kan åbnes når du er i mappen Billeder.
Håber det kastede lidt mere lys over sagen.

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 31-08-02 13:16

nu er jeg nød til at vide hvor din shimgvw.dll ligger henne
----------------------------------------------------------
for jeg går ud fra at det denne du mener
rundll32.exe c:\windows\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 31-08-02 13:32

Den ligger i C:\WINNT\system32\shimgvw.dll

Accepteret svar
Fra : thunderbox

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-02 13:53

kør denne for at deaktivere billedfremviser i regedit
%windir%\System32\regsvr32.exe/u shimgvw.dll
----------------------------------------------
kør denne for at aktivere billedfremviser i regedit
%windir%\System32\regsvr32.exe shimgvw.dll
--------------------------------------------------
nu kan du prøve at åbne et billed med de 2 forskellige indstillinger

-----------------------------------------------------------------
dette er selve billed fremviseren uden billed
%windir%\System32\rundll32.exe C:\WINNT\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 08:32

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> wrote in message
news:TsTb9.40315$ww6.2977108@news010.worldonline.dk...
> Eller f.eks. som i XP hvor billedeksempel ligger i menuen Åben med...
> Nogen forslag ? Der dur selvfølgelig :)

Det er vist en XP-ting, det der billedeksempel.

Men prøv at installere noget rigtigt billedviewer-software...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen