/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Underlig fejl i IE6 & Firefox 1.0
Fra : tanks
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 14-02-05 02:31

Hej alle.

Jeg har for godt en måned siden formateret min maskine og lagt en ny version af WinXP ind hvor SP2 var integreret.

Mit problem er nu at jeg på visse hjemmesider ikke kan se reklamebannerne f.eks. på eb.dk, se på mit eksempel, hvor jeg har markeret det med røde firekanter. (http://home.no/martanks/eb.gif ). Det sjove er at hvis jeg går via min proxy server (proxy.tiscali.dk) kan jeg fint se dem. Så det kan jo ikke være fordi jeg mangler at installere et eller andet plug-in (flash, shockwave eller java).

Jeg har ingen FW installeret og har slået WinXP's egen fra. Jeg har Avast antivirus Pro installeret, men havde indtil for en uge siden Norton antivirus 2005 installeret, hvor jeg fejlen også var.
Jeg har kørt med Google toolbar med indbygget popup stopper - men har lige afinstalleret den for at teste om det var den der lavede problemer - det var det ikke.

De to reklamerebannere i ovenstående eks. har følgende URL'er:
http://ad.doubleclick.net/ad/N1684.EbDk/B1536994.4;sz=468x60;kw=[keyword];click=http%
http://adtech.m7z.net/imageserv.adtech.de/images/Ad316890St1Sz170Sq1Id2.gif

Er det min udbyder (Tiscali ADSL) der har lukket for adgangen til disse reklamere eller er det min maskine der fejler et eller andet sted??

/Tanks

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 09:35

det kan da højst sandsynligt være din popup stoppers "skyld".... prøv at bruge ctrl eller shift når du bruger enter for at gå ind på siden

skud i tågen - men det er ofte derfor

ps.. har du undersøgt om tiscali har en politik hvor der bliver forsøgt stop af visse reklamer ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 10:18

såvidt jeg kan se popper telia reklamen op når jeg overrider men ikke når jeg undlader

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-02-05 11:25

Lyder mere som din cookies indstilling! Du har nok sat din cookie sikkerhed højt! Eller har et program der forhindrer tracking cookies.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 16:31

tedd - skulle da lige være - men jeg bruger programmer der forhindrer tracking cookies og kunne jo se reklamen - ???????

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 14-02-05 23:31

Jeg tror ikke det har noget med cookies at gøre da jeg har sat det til at tillade alle cookies i IE6...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 23:47

bruger du et antispyware program måske ????

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 14-02-05 23:57

Niks. Jeg har også for en uge siden installeret Ad-Watch SE Professional, men problemet var der også før der... Og det sjove er jo at hvis jeg slå proxy'en til er der ingen problemer.

Jeg har en anden maskine med en anden version af WinXP, hvor der ikke er SP2 på, og her virker reklamerne fint uden proxy'en...

/Tanks

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-05 02:59

Dit første link giver en tracking cookie!, så jeg vil lede efter det åbenlyse! It's elemtary my dear Watson! Prøv at se på addaware's indstilinger!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-05 03:01

Eller hedder det elementary?

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 15-02-05 03:09

Som jeg skrev i mit forrige indlæg så havde jeg også problemet inden jeg installerede Ad-Aware. Men nu har jeg afinstalleret den + Spybot. Det gav igen forskel, stadig samme problem...

/Tanks

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-05 03:11

Mener stadigvæk det er et cookiespørgsmål! Har du andet der blokererer cookies?

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 15-02-05 03:22

Nej det skulle jeg ikke have. Med mindre der er det eller andet indbygget i SP2. Det kan jo også være at det er Windows installationen i sig selv der er gået i fisk.

/Tanks

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-05 08:44

har du kigget i IE - beskytttelse af personline oplysninger - nederst kan der være flueben i boloker pop-up-vinduer !! Det er der mange der lige overser

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 15-02-05 11:15

Ja det ville være den lette løsning... Men der er "desværre" ikke flueben i den boks...

/Tanks

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 25-02-05 22:22

1. hvad klager du over?? Ingen reklamer er da herligt..
2. Har du evt. prøvet i nogle andre browsere?
3. Slå windowsfirewall fra og brug www.sygate.com eller www.download.com og hent den gratis version af deres firewall...
4. Hent microsoft antispyware bare for en sikkerheds skyld :)
5. post hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 25-02-05 22:25

6. andre browsere = Opera www.opera.com

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 26-02-05 01:32

@torbenvinter:

1. Jeg kan selvfølelige godt forstå dit synspunkt - men jeg synes faktisk at det er mere irriterende at der står "Siden kan ikke vises", for så ved man at der er noget der ikke virker som det skal.
2. Som jeg skriver i min overskrift har jeg prøvet med både IE6 og Firefox 1.0.
3. Som jeg skrev i mit første indlæg er Windows egen FW ikke slået til og jeg har ingen anden FW installeret. Det eneste sikkerhedsprogram jeg har, er Avast antivirus.
4. Jeg har hentet alle opdateringer fra Windows Update - også deres antispyware program. Dog er jeg ikke helt klar over om det virker ligesom f.eks. Spybot hvor man kan scanne sin PC.
5. Det gør jeg så nu. Jeg tror mere og mere på at et eller andet er gået galt under installationen af WinXP eller i forbindelse med et andet program.
6. Har lige prøvet med Opera (Ver. 7.54DK M/Java). Her får jeg samme fejl. Kan ikke se reklamerne - kun når jeg køre via min proxyserver.

/Tanks

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 26-02-05 18:24

1.Hvilke programmer kører på din computer?(se joblisten)
2.Har du prøvet at slå avast antivirus fra for at se om det er den der driller..
3. du kan evt. geninstallere windows hvis du virkelig vil have det væk, men det er jo ikke sikkert det virker...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-05 18:31

Lyder det ikke lidt som en port problematik? Altså en FW som du godtnok påstår du ikke har slået til! Proxy bruger jo netop en åben port og er jo noget du downloader fra din udbyder gennem den åbne port i deres proxyserver! Firewallen vil typisk ikke reagerer over for en hjemmeside som allerede er cached på din udbyders server da den bare "suger" hele siden så?

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 11-03-05 00:37

Først og fremmest: Mange tak for de gode forslag. Men nu har jeg selv løst problemet!

Det var min Windows Host fil der var fucket helt op... Der var over 4.500 entries til alle mulige junk sider. Nu har jeg kopieret en helt ren Host fil fra en anden XP og nu fungere det igen.

Om problemet har været der fra starten eller det er noget spyware der har gjort det er jeg ikke klar over, men næste gang jeg formatere kigger jeg lige på det igen.

/Tanks