/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette kontaktperson i messenger
Fra : Hausbaer
Vist : 11384 gange
200 point
Dato : 13-02-05 23:51

Jeg vil gerne slette en kontakt person i messenger, men hvis jeg bare bruger delete eller slet kontaktperson er kontaktperson stadig på min liste under instillinger beskyt person oplysninger. Hvordan får jeg slettet kontaktpersonen helt?? Og er det muligt at blokere al indcoming fra personer som ikke er på min liste over kontktpersoner??

Jeg har læst de andre tråde der spørger omkring dette problem men de sletter ikke en kontaktperson helt.

Hvordan kan jeg det??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-02-05 23:57

Når du er inde under Beskyt personlige oplysninger har du en liste over de blokerede i højre side. Højreklik og vælg Slet, så slettes kontakten helt. Det er ikke muligt at slette al incoming, men når en person ønsker at kontakte dig kommer der et spørgsmål om du vil acceptere vedkommende. Der svarer du nej og bloker.

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-05 00:11

Du skal vælge Funktioner->arranger kontaktpersoner->Slet en kontaktperson. Hvis det ikke virker kan det skyldes, at personen har dig på sin "Liste over personer der kan se min online tilstand", tilsyneladende kan messenger så have et slette-problem. Selvfølgelig kan du blokere personen; men det var vist ikke det du ville.

Du kan blokere for alle andre end dem på din positiv liste, ved at blokere "Andre .Net Messenger Service brugere" (den står med fed skrift) via "bloker>>" under funktioner->indstillinger->beskyt personoplysninger.

/Sprit

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-02-05 00:13

det kan jeg ikke slet er ikke aktiveret...det eneste jeg kan er tilføj til kontaktpersoner og flyt til tilladte.

er der et sted min kontakter bliver gemt på hdd??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 00:17

Jeg har lige prøvet selv. På nogle af dem var slet ikke aktiveret på andre var den. Hvorfor denne forskel ved jeg ikke, men fik da selv slette nogle stykker. Det KAN som Sprit siger skyldes, at personen har dig på sin "Liste over personer der kan se min online tilstand", tilsyneladende kan messenger så have et slette-problem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-05 01:10

Du kan ikke fjerne dem helt der inde, til gengæld, kan de jo heller ikke skade dig, eller se når du er online, ligesom du heller ikke ser når de er online.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 05:44

Det passer ikke Palle. Jeg havde 13 liggende og kunne slette de 7 af dem?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-02-05 06:05

Sikke dog en masse msn' profiler du skal af med. Har de allesammen virkelig blokket dig. Gu ved hvordan det kan være. LOOL

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-02-05 07:07

Lad os nu blive ved spørgsmålet. Ikke om Arne skal slette så mange.. spørgsmålet er jo hvordan man sletter dem?? Det må jo være muligt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 07:11

Se mine tidligere svar. Hvorfor det ikke er alle der kan slettes, ved jeg som sagt ikke.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-02-05 07:28

Når du er inde under personlige oplysninger, kan du trykke på knappen vis. De personer der er anført der kan du ikke slette, da det er dem der har dig tilføjet. Først når de sletter dig, og det kan de nu hvor du har dem stående som slettet, kan du også slette dem.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-02-05 07:30

Send dem evt. en mail og bede dem slette dig.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-02-05 15:30

Kontaktpersoner-arranger kontaktperson-slet kontaktperson-

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-02-05 15:45

ole den virker ikke.... det har jeg prøvet... tror at jeg må sende en mail til dem jeg vil slette.

bare underligt at man ikke kan uden at gøre det.. det virker ulogisk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-05 15:49

Har du prøvet her:
www.msn.dk >hotmail >logpå>kontaktpersoner>marker>slet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 15:55

Ja, men som både Sprit, grethes og jeg har skrevet, så er det desværre sådan. Irriterende men sandt.

Og ulogisk kan man vel ikke sige det er? MSN har en database over alle brugere og der skulle gerne være gensidig forbindelse imellem 2 deltagere/abonnenter. Man kan derfor kun slette en person der selv har ønsket at blive slettet. På et tidspunkt har begge jo accepteret kontakten, ellers var den aldrig blevet oprettet. Så for at fjerne forbindelsen skal begge ønske det. Men som Palle sagde det: "kan de jo heller ikke skade dig, eller se når du er online, ligesom du heller ikke ser når de er online." Underforstået; hvis du har blokeret dem.

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 15-02-05 09:10

Du kan jo prøve at downloade Messenger 7.0 Beta og se om problemet er løst
Jeg ved at det ER blevet foreslået, at man skal kunne slette ALLE kontaktpersoner, uden de behøver at slette dig først; men jeg ved ikke om det er med i den nye version (endnu).

http://messenger.msn.com/beta/

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-02-05 09:22

Der er kun problemer hos mig hvis vedkommende der skal slettes ,er online

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-05 09:32

Jeg har prøvet dette men de bliver kun slettet fra min kontaktliste men ikke hvis jeg kigger på instillinger -> beskyt personlige oplysninger...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-02-05 11:26

Jeg forstår ikke hvad der er galt,har lige prøvet igen-H Klik på navnet(når vedkommende er ofline)slet

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-05 11:34

olepost

Prøv så at gå ind under funktioner -> instillinger -> Beskyttelse af personlige oplysninger og du vil se at personen faktisk stadigvæk er der. Du har kun slettet ham fra din kontaktliste.

Og jeg vil jo gerne slette en kontakt helt. Så den ikke ligger og spøger i baggrunden.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-02-05 12:35

Ja men hvis du blokerer i beskyttelse kan personen da ikke se dig og står kun opført i listen.Måske når du sletter fra kontaktlste og blokerer,og så afinstall messenger,om det skulle hjælpe.Jeg har efterhånden 21 stående på den liste,hvad forstår du ved "spøger" ??Men jeg kan da godt se det er en smule ulogisk ikke at kunne slette.
Hvisdu gider så prøv at slette -blokere og reinstall messenger

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-05 13:46

Ja det var som du sagde. Skrev en mail til personen om at slette mig fra deres liste og vupti så virkede det bare. Så mange tak for de mange god forslag, men det var dig der kom med den rigtige løsning først.

Hilsen
Henrik