/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Tøj til hunde
Fra : jankr
Vist : 4000 gange
100 point
Dato : 13-02-05 18:48

Hej! Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med sy/strikkeopskrifter på tøj til Chihuahua? Det ville være kanon. Jeg har en strikke-opskrift fra Dansk Chihuahua-klub, men ku' godt bruge nogle flere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 19:22

Nej, men jeg kender een, der har et par balsko m. stilethæle til en Chihuahua til salg.

Kan vist osse skaffe noget sexet undertøj til vovsen, hvis det skulle være.

Køb det, så ligner din hund en rigtig hund

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-02-05 19:30

http://www.pedigree.dk/Pedigree/DK/_ConstantLeftMenu/2.0/2.3.htm?id=455
www.chihuahua.dk

altså klumme, smag og behag er jo forskellig. det er det der for mig gør kandu spændende.
min favorit er schæferen.
mvh.

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 13-02-05 19:36

http://www.garnstudio.dk/design/diverse/hund.htm

Her en opskrift.. på svensk. Må kunne tilpasses i størrelsen

m.v.h.

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 13-02-05 19:55

Hej klumme!
Det er altså en han Men hvis de kan få fat i noget til ham, så er jeg da interesseret!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-05 20:07

Hmm; hvis tøjet der er tale om har et praktisk formål (hunden fryser) er det ok, men er det fordi man vil klæde sin hund ud, bør man tænke sig grundigt om, da man derved krænker hunden.

Følger dog med her, da min venindes hund er én af dem, der helt bestemt ikke vil kunne klare de kommende dage, med 12 graders frost (uden overfrakke)..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-02-05 20:10

Jamen skal hannerne ikke være lige så sexede+ - nåe det var måske stilethælene?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:11

JA JA Godt ord igen LOL.

Jeg har det bare en lille smule svært med, at man behandler en hund, (som er et dyr), som om det var et menneske. Jeg synes det er i orden, at man "klæder" et dyr på, hvis omstændighederne kræver det - et hestedækken hvis det er koldt f.eks.

Dette afspejler jo en omsorgsfuld holdning til sit dyr. Men når man klæder en hund på, fordi man så selv synes den ser sød ud, så er det ikke for hundens skyld, men for ens egen, og så er det, at jeg får det lidt svært med at tage denne dyreejer alvorligt.

Det lige som at være trådejer, er der en bruger der påstår, det er ejeren der bestemmer LOOL

At man pynter sin franske bulldog med et charmetørklæde, eller sin Yorkshireterrier med en lyserød sløjfe, er da bestemt tilgiveligt, men medgiv mig.... det er ikke for hundens skyld, men dybest set for ens egen.

Hunde er jo trods alt ikke skabt til at bære tøj, men på den anden side, det er mennesker jo heller ikke, sååååå pynt du bare din Barbiehund.

Så nej jankr, jeg har ingen forbindelser til stilethæle til en hanhund (psttt.. er den trans.), men kan måske skaffe et par fodboldstøvler. LOOOL

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:17

Åhhh gud Creamygirl. *GG*

Har Mutter Sip (hvis det er hende) sån' en lille skabning. Jamen hun skal da bare hælde den i en termokedeldragt og grøndlandske Mocklers (specielt isoleret fodtøj) med en pyntesløjfe. Der er da ikke noget mere hjerteskærende, end at se sådan en lille guds skabning sidde og klapre tænder, mens den sitrer over hele kroppen af arktisk kulde.

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:20

Øhhh.. det med et hestedækken... Det var altså hvis det var en hest der frøs. *SS*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-05 20:25

Ja det er godt med dig Klumme. Faktisk er jeg fuldstændig enig med dig i dit synspunkt ang det at klæde sin hund ud for sin egen skyld (den ser sød og sjov ud). Det er uanstændigt og særdeles usmageligt. Hunden har ikke brug for at se hverken sød eller sjov ud. Den har brug for at se ud som en hund!

De helt små racer kan dog have svært ved at holde varmen. Skal man så blive indendøre med krapylet?! eller ydmyge den en smule med en strikket trøje?!

Tja

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 13-02-05 20:26

Det er fordi den fryser!!! Rolig nu, der skal være plads til lidt sjov,ku' ikke finde på at give en hund stilethæle på, det vil jeg kalde dyreplageri, men en lille sløjfe af og til kan ikke skade noget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:26

YDMYG den med en gang hønsestrik. Den overlever LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:28

Det er bare i orden jankr LOOL.

Det er dig der er "Trådejer", så du siger bare til hvis jeg skal fise af.... *GG*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-05 20:32

Sløjfen har i visse tilfælde et praktisk formål. Nogle hunde har jo en vis pelslængde, som forhindrer dem i at se noget som helst, hvis ikke man giver dem en sløjfe.

Er sløjfen derimod påsat bare for at man selv mener det ser yndigt ud - så er det, at jeg mener man ydmyger sin hund. Det kunne vi sagtens få en vældig diskussion ud af, men det gider jeg ikke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-05 20:33

Fis af Klumme...lol

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 13-02-05 20:38

Men jeg er da glad for at høre jeres meninger, for får sgu ondt af de hunde, folk kommer slæbene med, der er klædt ud i strutskørt og diverse skøre påfund. Mht. sløjfen, er det et halsbånd med sløjfe på jeg mener

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-05 20:42

Et halsbånd med en lille sløjfe ser jeg ikke som en trussel mod hundens ære.
Det er mere disse skøre sjæle, som klæder deres hunde i strutskørt osv. som du selv er inde på, jeg mener skal søge prof. hjælp. De må jo mangle noget i deres liv.

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 13-02-05 20:46

Ja er helt enig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-05 20:53

Okay, jeg fiser........ af.

CU

Klumme

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 14-02-05 10:12

hej jankr

Jeg kender alt til hunde der ikke vil ud pga vejret. Og det har intet med pelslængen, men benlængden at gøre. Jo tættere man er på jorden des hurtigere fryser man.

Min favorit et en syet frakke bestående af fleace inderst, mellemlag af Thinsulate og yderstof af nylon beaver = vandtæt, vindafvisende og varm.

Mavestykket skal være så langt som muligt. De modeller man kan købe er unisex, dvs. tilpaaset hanhunde = tæverne fryser på maven.

Hvis du stadigt foretrækker en strikke frakke så vær glad for du har en model som passer, de er sværer at opdrive.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 14-02-05 11:00

det er godt nok en tråd, man bliver fornøjet i hovedet af. god blanding af skæg og alvor, for selvfølgelig er det da ad h.. til at fryse uanset om det er en stor eller lille hund (eller menneske for den sags skyld). men de små ser altså sjovest ud. undskyld lol

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-02-05 12:18

Hej igen jankr.

I mit forsøg på at løse venindens problem med overfrakke til hendes lille hund, fandt jeg dette link - og tænkte på, at det måske er noget for dig også.

http://loppetjansen.dk/catalog_products_with_images.php?listing=&page=6

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-02-05 12:22

Hmm; selv badekåber kan man købe

http://loppetjansen.dk/index.php?cPath=54_199

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 15-02-05 16:35

ja man kan købe meget til hunde, men meget er dyrt og i for dårlig kvalitet + det meste er unisex og standart str.

derfor er det mange gange bedre at lave det selv

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 15-02-05 17:04

Det er nemlig derfor jeg søger "opskrifter"