/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hvornår bliver man smidt ud af forsikrin~
Fra : kessecool123
Vist : 5198 gange
30 point
Dato : 13-02-05 09:49

jeg har haft 2 indbrud på et halvt år det er virkeligt noget som går mig på neverne
men mit spørgsmål er nu hvad skal der til for og blive smidt ud af forskringselskabet jeg kan jo ikke gøre for jeg har haft 2 indbrud på så kort tid. hvad gør jeg vist jeg bliver smidt ud er der andre selskaber der vil have en ?
har i prøvet det eller fået en advarsel eller noget ?
jeg er også ved og købe alarm udstyr så håber jeg ikke det sker igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:10

du blive da ikke smidt ud - de kræver vel en forhøjelse - alternativt at der sættet godkendt tyverisikring op - hvor du så får et tilbud i stedet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 10:18

En af mine bekendte der havde et autoværksted, blev smidt ud efter 2 indbrud der.
Og det er ikke så enkelt hvis man bliver det, for andre selskaber sætter så spørgsmålstegne ved, om de efterfølgende vil forsikre dig.
Og de kan f.eks. finde på at kræve en del tyverisikringsudstyr hvis der erfaringsmæssigt er udsat for indbrud, før de vil godtage at forsikre dig.

Der er også flere der har fået opsagt deres bilforsikringer på den måde, ved for mange skader. (kaskoforsikringen altså)

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:27

dova - ja - men under normale omstændigheder foregår det jo ikke sådan i privatsektoren - især ikke hvis der bliver krævet og installeret godkendt tyverisikring - min nabo har top-danmark og det var lige hvad der skete - hun havde adskillige indbrud af grov karakter på en sommer.
Det er foriøvrigt en god ide at forhøre sig hos forsikringsselskabet om de har en aftale med en bestemt vagtcentral - da det tilmed kan give rabat at bruge tyverisikring. (kan være de bare vil kræve godkendt udstyr og godkendt vagtcentral).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:29

ps... forhør dig hos vagtselskaber om godkendt udstyr og installation for at det hele bliver som det skal være

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 10:35

tak for det..
er bare lidt bange for de smider mig ud jeg er kun 21 år gammel fyr og de er normalt på vagt med den unge aldre
men jeg har jo igen muligheder for at stoppe indbrud de har sparket døren ind den her gang og sideste gang brækket vinduet op men selvfølge kan jeg få alarm eller video overvågning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:40

husk at politiet skal tilkaldes og der skal foreligge kvittering for anmeldelse
Det er uanset hvad en modbydelig situation du har været i - ufff.
video er ikke sagen i almindelighed - men alm tyverisikring er
Du har lidt ret vedr din unge alder - men der kan være andre årsager - som for eks at forsikringen skønner kvarteret i højrisikogruppen osv - tal med dem !!!!
Alt i alt - de har mere ud af at tjene på dig - end at smide dig ud - selvom det faktisk sker jo.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-02-05 10:44

Vi blev smidt ud af Provins forsikring efter 2 skader!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:47

ockendon - det er jo lige det med forskellene på forsikringsselskabernes politik- det synes uretfærdigt når man ikke selv er skyld i skaden jo - ØV det er ski da også en jungle for de fleste

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 11:01

til ockendon
hvad gjorde i så ?
altså efter i blev smidt ud var der andre selskaber som vil have jer

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 11:01

til ockendon
hvad gjorde i så ?
altså efter i blev smidt ud var der andre selskaber som vil have jer

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 11:01

til ockendon
hvad gjorde i så ?
altså efter i blev smidt ud var der andre selskaber som vil have jer

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-02-05 13:11

Vi gik på jagt efter et eller andet selskab, for at få følgende forsikringer: Indbo, 2 biler, hus, 2 hunde, ulykkesforsikring for 2 voksne - ja, jeg tror det er det. Jeg startede med at fortælle at vi var smidt ud, og ble afvist med en gang. Det var både Top Danmark, Tryg, Codan, Fair osv. Det endte med en kontakt til GF, hvor assurandøren ville vide hvilke skader det drejet sig om. (Den ene var allergi hos hunden, den andre var retshjelpforsikring i forbindelse med skader på huset fordi det blev gravet på naboejendommen). Han gav mig fuldkommet ret i at det var en meget urimelig behandling vi fik hos Provinsial, og tilbød os at forsikre hele molevitten - til bedre priser end hvad vi gav hos Provinsial.
Hurra for GF - vi fik til og med bonuscheck tilbage for bilforsikringene!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-02-05 13:14

Ja det forsikringsselskab der smider folk ud efter to skader har jeg også haft forsikret hos. jeg blev overtalt af en pågående forsikringsmand. Jeg havde kørt ca 20 år skadefrit, så lavede jeg to totalskader, og blev smidt ud. Derefter gik jeg til min gamle forsikringsmand, og kørte igen ca 20 år skadefrit inden jeg mistede synet. Jeg har nogen gange moret mig sammen med forsikringsmanden over det selskab der var så ivrig på at overtage forsikringen , netop det år hvor jeg havde de dyre skader, og så ud med mig igen,

Tyveriforsikring har jeg ingen erfaring med. Men de varskoer da inden de smider nogen ud.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-02-05 13:49

Til Valde:

Nej, det gør de ikke. Varskoer mener jeg. Jeg fik et brev fra hovedkontoret om at vore forsikringer var opsagt, og ringede derefter til min lokale assurandør og spurgte hvorfor. Han blev målløs, og mente dette måtte være en fejl fra deres side, men det var det bare ikke. To skader og ud! Og dette selv om forsikringsselskabet hadde godkent retshjelpsforsikringen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 13:55

hmmm gad vide om forsikrings selskaber må smide en ud sådan uden varsel - der er jo opsigelsesfrist for bruger - er der så ikke også for dem ???????????????????????????

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-02-05 13:58

Ikke dersom du læser det med smått...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-02-05 14:13

Alle forsikringer har observationslister hvor man bliver sat på, hvis der forekommer 2 skader på samme år og i øvrigt et ikke nærmere difineret antal indenfor 5 år. Nogle, f.eks tjenestemænd forsikret i Tryg har meget længere snor!, men generelt varsles en udsmidning ikke, men der gives selvfølgelig det lovpligtige varsel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 14:40

Ja, og hele problematikken ligger jo nok i, at mange har misbrugt forsikringerne til at få udbetalt uretmæssige beløb, eller at forsikringsselskaberne mener det er sådan.

Jeg hørte engang i fjernsynet, at en forsikringsmand udtalte, at i de tilfælde hvor en bil der var ældre end 4-5 år blev stjålet og aldrig fundet igen, der gik man ud fra, at i 90 % af tilfældende, var det folk selv der havde "arrangeret" tyveriet, det kunne bare ikke bevises.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 14:43

Ja, og hele problematikken ligger jo nok i, at mange har misbrugt forsikringerne til at få udbetalt uretmæssige beløb, eller at forsikringsselskaberne mener det er sådan.

Jeg hørte engang i fjernsynet, at en forsikringsmand udtalte, at i de tilfælde hvor en bil der var ældre end 4-5 år blev stjålet og aldrig fundet igen, der gik man ud fra, at i 90 % af tilfældende, var det folk selv der havde "arrangeret" tyveriet, det kunne bare ikke bevises.

mvh dova

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 16:31

Forsikringsselskaberne har desværre ret til det. Jeg fik mod min vilje opsagt min hundesygeforsikring, da min hund var små 2 år gammel. Så syntes de, at han havde kostet dem for mange penge, - og det på trods af, at jeg både havde indbo- og bilforsikring i samme selskab uden nogensinde at have kostet dem en øre. Så da de smed mig ud af hundeforsikringen, sagde jeg selvfølgelig de andre forsikringer op med det samme. Efterfølgende har jeg opgivet at få en ny hundesygeforsikring, for man har pligt til at oplyse overfor et nyt forsikringsselskab, hvis man er blevet smidt ud. Og så er der ikke rigtig nogen, der gider at "have" én.

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 20:58

men hvis de nu opsiger min indbo er det fatisk umuligt få mig og få en nye eller hvad ?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 21:50

Jeg er bange for at det godt kan blive svært. Jeg tror du skal være heldig, hvis nogen godt vil tage dig efter du er blevet smidt ud fra ét forsikringsselskab.
Hvad med at arbejde på at sikre din lejlighed noget bedre?