/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hvor meget er særlige indbo
Fra : kessecool123
Vist : 330 gange
50 point
Dato : 13-02-05 09:46

Hej jeg har haft indbrud her i weekend rigtige nedtur.. nu kan jeg ikke finde min police så kan ikke få fat i forskring før mandag.. så vil jeg meget gerne høre om i gider og kigge på jeres police hvor meget der er særlige indbo på jeres indbo forsikring når summen af indboforsikring er en halv mio og tegnet hos topdanmark..
bare skriv også selv om i har den i et andet selskab..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 10:23

Det er forskelligt for hver forsikring.
Men typisk er det for f.eks.. Guld, sølvtøj og smykker op til 10 % af forsikringssummen, og for samlinger af f.eks. mønter frimærker m.m. 5 % af summen.
Og husk, at der skal en kvittering fra Politiet, at indbruddet er anmeldt, sendes med til forsikringsselskabet.

mvh dova

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 10:30

tak men nu er det anlæg, tv, og bærbar der er smuttet med hvor meget udgør det normalt af indbo summen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 10:46

Der har forsikringsselskabet nogen takster de går efter, hvor der fradrages nogen procenter af nyprisen, alt efter hvor gamle tingene er.
Og jeg håber da for dig, at du har kvitteringerne på det, og at serienumrene fra apparaterne står på kvitteringerne, da det ellers kan blive et problem.
Min søn og svigerdatter havde indbrud i sidste uge, og det er bare et helvedes arbejde at få skrevet ned og gjort op, hvad der er stjålet, hvor gammelt det er, hvad det kostede fra nyt, og finde kvitteringer o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:54

pyyyyyyh dova - det er rigtigt - det er stressende i forvejen at der har været nogen i huset - og det er næsten ikke til at overskue at skulle finde kvitteringer osv - og at skrive ned og gøre op gør det hele værre - håber da det går godt for dem - også for dig kessecool !!!!!
ps... det er svært med alt audio/visuelt udstyr hvis der ikke er særlig forsikring på - men de fleste arbejder udfra skøn i det tilfælde.

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 10:59

ja selvfølge har jeg kvit på alt
det er fordi der er blevet taget mit plasma tv pioneer 43" til en pris af 49995
men de har ikke taget boxen og stikke der til de skulle have en værdi af ca. 9000 kr.
så har de taget min bærbar til ca. 8000 kr. og mit anlæg bose som er 9 år gammelt ca. værdi idag 10000 kr.
det er jo for 57000 kr.
så nu er jeg bange for at jeg ikke er dækket ind nok for jeg har en indbo sum for en halv mio. men det her er særlige indbo ikk ? og hvor meget udgør særlige indbo normalt af forsikring summen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 11:11

Puha, ja det med det dyre TV kan måske blive et problem

Jeg var lige ved at kigge i mine forsikringsbetingelser.
TV kommer ind under det der hedder Elektriske husholdningsapparater der dækkes med indtil 10000 pr genstand.
Så hvis det er det samme for din forsikring så ØV.

Du er vel ikke så heldig at have tegnet sådan en tillægsforsikring på TVet dengang du købte det,

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 13-02-05 11:15

det er hvertfald undersærlige indbo ved jeg og det er min 50000 jeg er dækket for men håber da det mere

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-05 17:17

Du trænger ikke have kviteringer på det der er stjålet, det er nok hvis du har billede af tingene. Men ikke la billedene ligge i computeren,for de stjeler nok den også.
alimak