/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp-min computer genstartede selv?
Fra : tbayj
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 13-02-05 09:16

Jeg har tjekket for blaster og det er ikke det som er problemet!
Igår genstartede min computer af sig selv lige pludselig. I Logbog skriver den følgende :
AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0xcf8), som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt.
og
AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0xcfc), som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt.

Betyder dette noget? Er det virus?

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 60 point
Dato : 13-02-05 09:23

Prøv i første omgang at køre denne http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-05 09:29

Start->Kør... skriv; shutdown -a

Nu genstarter den ikke længere. Gå så ind her og se om noget af dette kan løse problemet :

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 13-02-05 10:02

kan være, at du har indstillet et program til at genstarte, jeg havde f.eks. "grisoft" virusscanner til at gøre det indtil jeg fik det afmærket!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 13-02-05 10:09

Tak for jeres svar. Jeg vil prøve at se om det hjælper.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 13-02-05 10:10

Det genstarter ikke nu, men igår gjorde den. Så jeg var bange for at det var en " hacker ", eller et eller andet!

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 13-02-05 11:52

Hej
Jeg lige haft samme ploblem hvor den genstartede lige pludselig.
Men efter en rengøring af kølere og blæserer gør den det ikke mere...

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 13-02-05 12:27

Tak for svaret olepost.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-02-05 13:01

selv tak