/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Forældre-kontrol af en slags?
Fra : Evil_Bong
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 12-02-05 19:12

Hej

Er her nogle der ved hvordan man gør sådan at en computer ikke kan komme ind på visse hjemmeside, som man selv bestemmer?

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 12-02-05 19:22

hej
kun hvis du har hvedkommenes ip adresse kan du blokerer den..... for at komme ind på sidden
hilsen madammen

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 12-02-05 19:50

Du kan gå ind i din opsætning og vælge at blokere for sider hvor der vises indhold beregnet til voksne.

så det kan godt lade sig gøre.

Memuel

Kommentar
Fra : Evil_Bong

Dato : 12-02-05 20:11

Jah.. Men ka i ikke forklare hvordan man gør?

Madamme --> Det er fra MIN computer der er nogle hjemmesider som man ikke må komme ind på, hvis du forstår?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 20:19

Internet surfer-lås.
H-klik på internet globus>egenskaber>fanen indhold>aktiver/deaktiver>hak i "administratoren kan med
en adgangskode give brugerne tilladelse.........
(i fanen godkendte websteder kan skrives den adresse som tillades)
tryk OK>skriv adgangskode og bekræft>OK :::::husk koden::::
Med samme adgangskode kan der deaktiveres
Med adgangskoden kan der surfes og godkendes forskellige websteder sådan her:

start surfing på nettet
tast en adresse
der bedes nu om et password
der kan vælges:
tillad altid dette websted (tilladelse gælder alle sider men ikke link)
tillad denne side (tilladelse gælder ikke link eller undersider)
tillad kun denne gang (der skal password til også næste gang)

Se hvad der er tilladt:
h-klik på globus>egenskaber>indhold>indstillinger>password qwe123>godkendte websteder>
Nu kan du se hvad der er tilladt, og det kan evt. fjernes.
Der kan også tillades andre websteder eller nægte adgang til bestemte websteder.
I fanen klssifikation kan der indstilles på forskellige niveauer.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 12-02-05 21:24

sådan

Memuel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 21:42

Dette password qwe123 kan du ikke bruge.........kun det du selv har lavet.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-02-05 00:23

Er helt enig med emesen og vil blot tilføje at man kan købe programmer til forældrekontrol.

Men hvis det er dig der er internetserveren med hjemmesider som andre kan komme ind på og du vil kun tillade bestemte at komme ind, skal du sætte siderne op med password.
Det kræver lidt kendskab til programmering eller at man har et program der kan gøre det.
her er nogle eks:
http://www.password-tool.com/
http://www.aerotags.com/products/ahpp.php
http://www.qesign.com/software/html-protection.shtml

Dydendak

Kommentar
Fra : JakobDSU

Dato : 01-07-06 16:22

Man kan få et porgram der automatisk blokerer sider med porno, sex, erotik osv. Det hedder Microsoft BlockPorn, og jeg ved desværre ikke hvor det kan findes, men du kan søge på google.