/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Snestorm over Danmark
Fra : Axelise
Vist : 484 gange
5 point
Dato : 12-02-05 17:37

Sikken dog et vejr!!
Jeg bor i København, og her vælter det bare ned, men tilsyneladende er det langt værre rundt om i landet. Hvordan ser det ud der hvor DU bor??
Turen i bil ud i skoven med hunden i eftermiddags var lidt af en kamp...bilerne på motorvejen snegler sig afsted og i skoven kunne man dårligt se en hånd fremfor sig - sneen og blæsten stak i øjnene, og jeg lignede Dracula, da jeg kom tilbage til bilen - al mascara var smurt ud rundt om øjnene. Godt hunden trods alt genkender én på lugten....
Vi skal ud til middag her i aften, - det bliver ikke sjovt at skulle køre. Er der nogen af jer der er sneet inde?? Nogle steder fraråder politiet jo folk at bevæge sig ud.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 12-02-05 17:39

Silkeborg: Let frost snevejr og kraftig fygning.
Snedriverne i min gårdsplads er ca ½ meter høje.

Og jeg kan ikke køre nogen steder

mvh dova

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-02-05 17:47

Uha ja, så er du hårdt ramt! Håber ikke du skulle noget i aften?! Og forhåbentlig har du mad og drikke og varme nok til at få en god aften alligevel? Det er da sjældent, at man sner inde ligefrem....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 17:47

Smørum.
Et par centimeter sne.
Lidt fygning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 17:49

Jaja, jeg klarer mig fint, i hvert fald i nogen dage hvis det behøves.

mvh dova

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-02-05 17:49

Hvor ligger Smørum...?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-02-05 17:50

Århus: Samme tilstand..

Politiet har forresten frarådet al udkørsel i Århus og omegn:
Citat
- Vejene er spejlglatte, og vi vil ikke have bilerne ud overhovedet

siger vagthavende ved Århus Politi.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-02-05 17:50

- Altså samme tilstand som i Silkeborg

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-05 17:51

Østfyn - 12 km syd for Nyborg.
Sneen har været smeltende her sidst på eftermiddagen -
Temperaturen er hastigt faldende - nu lige omkring frysepunktet.
Sneen er for våd til fygning.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 17:56

Sjælland>København>ballerup>Smørum

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-02-05 17:57

Så dova og NielsPT er de eneste der er sneet inde??

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-02-05 17:59

Nå...kan desværre ikke deltage mere i denne tråd jeg selv har startet. Skal ud af døren om lidt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-02-05 17:59

Fr-havn
Vind NV 10
Temp. -1
Sne 5 cm
Whisky 6 cm
Og det vælter ned---------------med sne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-05 18:01

BBBRRRRRRRRR - nordsj øst - frost - hamrende blæsevejr - sner stadig - driver overalt - glat overalt haven ligner et eventyrland - gider ikke mere vinter - men smukt er det sq

HAH (mere eller mindre indesneet til den ene side - snedynger spærrer for indgangene der men vi kan stadig bruge hoveddøren der ligger lidt i læ)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-05 18:03

ingen snerydning på vores veje !!!!!!!!!!!! - ej heller salt eller grus - for meget !!!!!!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-05 18:10

Hej, -herlig tråd!
Jeg er lige kommet hjem fra eftermiddagsturen med Silke.
Da vi startede, sneede det tæt og vådt, men der lå ikke særlig meget. Vi slog følge med vennerne Freja og Zenta og lille Simba, der er en pommeraner.

Undervejs kom vi til hundeskolemarken, og nu var der faldet så meget sne, så vi allesammen (3 voksne + Mikkel 7 år) bare MÅTTE lave en snemand...som hurtigt blev til to.

Så satte vi næsen hjemad, og efterhånden lå der så meget sne, at det begyndte at blive besværligt at gå.. Simba var rendt lidt i forvejen, men en anden vej end vi andre syntes, vi skulle.. Så vi kaldte på ham... Og kaldte på ham igen, men han kom ikke, -han blev bare stående et stykke væk i sneen. "Mor" Nina sagde, at han havde så travlt med at snuse, så han ikke kunne høre. ---Og så gik vi allesammen hans vej for at se, hvad han havde fundet..

Og dér stod den stakkels lille hund og kunne dårligt røre sig ud af stedet: Han havde gået og snuset i den herlige sne. Men hans store løvemanke havde samlet sneen i klumper. Så nu stod han der med skægget pakket ind i klumper, der var blevet så store, så han ikke mere kunne løfte hovedet fra jorden..

Jeg tror, at han syntes, at situationen var meget uværdig for ham, for knapt havde vi fjernet de værste klumper før han gnavent snappede efter os og insisterede på at komme ned igen.

Men jo, der er sne nu overdethele... -her i Ballerup... Men --snestorm??? næh, det vil jeg ikke kalde det..

Så! nu kører gårdmanden og fejer sne derude...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-05 18:16

Djursland - Grenaa
Et 5-10 cm. sne.
Lidt fygning.
Godt husene er hule

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-02-05 18:23

Vestjylland - temmeligt roligt. 10 cm, men mest tøsne. Dette flade skodsted er temmeligt kedeligt - ingen ordentlige bakker, så sneen evt. kunne bruges til noget. Er næsten lige kommet hjem efter en uge i Sölden - der var s'gu' både lidt mere sne - og noget at bruge den til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-05 18:27

Flad skodsted og tøsne er det ideelle til snemænd!! Bare se at komme i gang! I morgen kan det være frosset. --Eller væk..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-05 19:13

Langeland... vådt vådt vådt...4 grader og masser af blæst... Rigtig surt vejr!

Vaxen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-02-05 19:25

Ebeltoft...

Tøsne der tynder noget ud...10 cm sne

-Kørte fra Grenå til Ebeltoft-30 km, 2 biler i grøften,og et væltet træ udover vejen,havde monteret snekæder på kadeten min,syntes det fungerede rigtig godt,indtil jeg hørte at det er ulovligt i DK..-så er det nok derfor jeg ikke mødte andre med kæder på??!!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-02-05 19:27

-ville ellers godt være i Fredrikshavn..

det lød godt med 6 cm whisky hæhæ

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 19:33

michaelmoeslund -
her i Danmark er kæder noget man har i hånden hvis man kører på motorcykel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 19:33

Stadig mere sne her, og kraftigere blæst. Stadig frostvejr.
Politi fraråder al udkørsel. Bæltekøretøjer er på vej til Silkeborg , til hjælp hvis Falck får udrykninger.

mvh dova

Kommentar
Fra : binky

Dato : 12-02-05 19:37

Esbjerg
Her har der i dagens løb faldet et par cm sne, så gik det over i regn, og nu er det begyndt at sne for alvor. Temperaturen er faldet til under frysepunktet. Synd for dem, der har glædet sig til at opleve Melodi Grand Prix live, for de tænker nok meget på deres hjemtur.
mvh
binky

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 12-02-05 19:54

Ølstykke, nu: +3, ca 10 cm rigtig våd tø-sne, ingen fyning.. øv øv øv .

Vi håber på mere sne, fyning og frost, så vi kan komme ud og kælke i morgen....
Det her tø-sne er noget l...

Memuel

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-02-05 19:57

Langebæk 14 km øst for Vordingborg:
2 plusgrader, lidt blæst, tung regn, ingen sne overhovedet.
Fryseren fuld, masser af brænde, olietanken 1/4 fuld, en stavl nye DVD'er,
livet er ret spændende nogen gange.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 12-02-05 20:08

30 km øst for Esbjerg: Tæt sne, kraftig blæst og begyndende fygning... det begyndte v. 11 tiden i formiddags, regnede lidt en times tid i eftermiddag, men slog hurtigt om i sne igen... det VÆLTER ned nu. Men vores nye "DYT" bestod sin prøve... fik hjulpet een op af grøften uden problemer... og sendte ham direkte til dæk-forhandleren! (Klovn! Der var ingen mønster overhovedet!)
Spekulerer på, om jeg kan komme til Esbjerg mandag... har før været sneet inde her, hvor der ikke var eet snefnug derude.....

Nå! Sofa, TV, strikketøj og manden kalder........ .Hyg Jer

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 12-02-05 20:26

Vestfyn
2-3 cm sne kom først på eftenmiddagen - regnede kl. 15.00 stille og tøvejr indtil for en ½ time siden - en begyndt at blæse op nu.
Håber ikke, der kommer for meget sne i nat, da jeg skal på arb. i morgen kl. 5.30

pas på jer selv derude

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-02-05 21:01

Stadig NV---8-10 m/sek
Temp. -1
Sne 10-15 cm
Whisky 8-10 cm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-05 21:04

----------Skal ud med Silke igen nu... tror ikke, det sner mere. Det ser bare vådt og tøset ud. Æv, hvor blev al den forrygende fygesne af?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-05 21:05

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 21:11

0,5-1 cm her i smørum og tøsne.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-02-05 21:23

>dabj
er det et magisk whisky glas det der??? eller har du lavet en "reefill" hihi

jeg er da heldigvis ikke misundelig..jeg sidder og nyder min hjemmebrygget fadøl..eneste minus er at jeg ska ud i mit værksted for at fylde op uha koldt....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-05 21:49

Weeee, nu er det begyndt at sne her igen.... Men det blæser en halv pelikan! Så får vi da også lidt at mærke hernede sy'på

Vaxen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-05 21:55

Østfyn kl: 21.45 - det er lige begyndt at småsne, men blæsten er taget alvorligt til på det sidste - så hvis det rigtig begynder at sne nu, så får vi hurtigt store problemer - UUsssH ...
Temp: - 1
Pas på jer selv og hinanden

mvh
Benny

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-02-05 22:14

->michaelmoeslund
Fruen har bevilliget 1 cm for hver cm sne

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 12-02-05 22:25

jeg vil anbefale, at man kigger på http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=19859
Så kan man danne sig et rimeligt indtryk af, hvordan vejret er rundt om i landet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-05 23:51

Århus her, gider ikke kigge ud!
Wow dabj Godt det ikke er den anden vej rundt! Så konen får bevilget 1 cm per centimeter sne mener jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 23:58

tedd
Ja det ville godt nok give nogen problemer, med de snedybder der er her

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-02-05 00:00

For hvem af parterne dova ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 00:18

Ja det er jo lige det

Ska' vi ikke lade det være op til læsernes egen fantasi, tedd

Nå, men nu er det stoppet med at sne her, nu fyger det kun som bare f...... .

mvh dova

Kommentar
Fra : Evil_Bong

Dato : 13-02-05 02:33

Mellem horsens og vejle:

Forholdsvis meget tøsne.. nogle steder en 15-20 cm sidst jeg var ude og det er nogle timer siden...

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 08:49

hah man kan have "vejrprofeterne" mistænkt for at lure denne tråd af synes jeg

nordsj øst - masser sne i dyner her og der - lige nu - ikke meget frost - de lover mere sne i radioen - så får se.
godmorgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 08:50

glemte selvfølgelig lige at skrive at det lige nu sner igen igen - for min skyld må det godt holde op

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 10:53

Her på Silkeborg kanten fryser det stadig og fyger lidt.

Men Gooosjj, det er maaaange år siden der har været såååå meget sne

Jeg skal ud at grave temmelig meget for at kunne komme om efter brændsel til fyret

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 10:58

ufff føler med dig dova det er ski da surt !!!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-02-05 11:03

http://www.grineflip.dk/snebilleder/
Send lige nogle billeder...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 12:52

CarstenGP
Og det kalder de vinter

En skam jeg ikke kan sende billeder, så skulle de sgu få at se hvad vinter er.
Snedriverne her er over en meter høje, og på de "flade" steder ligger der 20 cm.

mvh dova

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-02-05 13:07

Nå Dova... du bor altså i Århusområdet li'som mig? *GG*

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-02-05 13:12

Her (Ballerup) sner det stadig med tung våd sne. Der ligger et pænt lag, men det kan kun bruges til sneboldskamp og snemænd. -De 2 snemænd, vi lavede i går eftermiddags, de står stadig..

Men det ser da pænt ud, -det kunne være, man skulle tage kameraet med på eftermiddagsturen...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 13:17

Ja det er jo det der er så hyggeligt...man får lige en fornemmelse af, hvor i landet folk befinder sig. Vi fik da dækket landet meget godt, gjorde vi ikke? Manglede vist Bornholm.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 13:24

Nej CarstenGP

Jeg bor ca 6 km. fra Silkeborg

mvh dova

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-02-05 13:31

Dova... det lød ellers som mine snedriver du beskrev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 13:52

CarstenGP - eller mine

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-02-05 14:03

Er der slet ikke nogen kanduttere på Bornholm????
Det er da vist en stor mangel..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 14:07

tjaaaaaaaaah jeg har forbindelse til bornholm - og det eneste jeg hører er at det da er rimeligt og ikke så slemt osv - de er jo vant til det der er værre

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 16:19

Jeg har ellers altid drømt om at sne inde.....så du er lidt heldig, dova! Man skal selvfølgelig have mad og varme og vin på vinreolen, ellers er det vist ikke sjovt. Men er dag er det da så sjappet og vådt, så selv ikke du (i Silkeborg-egnen) kan være sneet inde længere.
Har været i skoven ved Furesøen nord for København, - det var mere konditions krævende end normalt, - sneen var ret dyb. Men hvor var der flot ude i skoven!!!
Til alle jer, der ikke har været i skoven i dag: I bør gøre det, - der er helt vidunderligt!

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 17:04

Tak for svaret dova.
Du må have points fordi du svarede først OG sneede inde!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 19:08

Tak for det

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 19:17

Forresten du kan tro vi er stadig sneet inde her, og det fryser og fyger stadig.

Jeg talte for kort tid siden med min nabo, han havde været en tur ned ad vejen.

Vi bor ca 2 kilometer ude ad en blind vej, og på hele den strækning er der ingen steder hvor der ligger mindre end en meter sne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-02-05 19:47

Hold da op! Ja, jeg har godt set i nyhederne, at sneen volder mange problemer. Jeg troede ellers, at nu var det slut med det, - men det ser endda ud til, at der kommer endnu mere. Hvordan kommer du ud af døren i morgen, hvis du skal på arbejde?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 21:39

CarstenGP - har lige været inde og lure på snebillederne - den lille vovse i dyb sne burde krones som årets snehund
Min kat er også noget at en snekat - men hun moser altså rundt under sneen så hende er det ikke nemt at fange med kamera

Dova - du kan da sagtens sende billeder hvis du ellers har dem på din pc

Jeg faldt desværre i søvn - ellers havde "digifonen" lige været en lille tur ud af vinduerne - her er vildt meget sne og det bliver værre og værre - er også sneet inde indtil videre - men regner med at blive reddet ud af situationen efter et telefonopkald i morgen tidligt.