/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
suzuki samurai...
Fra : CIAO_MOLD
Vist : 565 gange
80 point
Dato : 12-02-05 16:40

hvordan planer man sit topstykke ? har prøvet at hakke mit stempel men det gik heller ikke hvordan gør man det ?

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 12-02-05 16:49

Hej CIAO

Du kan file det ned med en fladfil. Husk at krydsfile så du kommer jævnt rundt på hele topstykket. Du kan evt. planslibe til sidst ved at lægge fint sandpapir på en plan flade og slibe topstykket derpå.
Du kan mærke stemplet af ved at markere det gennem indsugningshullet og derefter file et hak med en rundfil, men tag ikke mere end ca. 8 mm.

Hilsen trukni

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 12-02-05 18:04

hvad er indsugnings hullet ? hvor er det?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 12-02-05 18:21

Planing: Spænd groft sandpapir fast med skruetvinger så sandpapiret ligger på en glasplade eller andet helt plant underlag. Kør så topstykket henover med begge hænder. Der trykkes jævnt, samtidig med at topstykkes drejes lidt hver gang.
Brug ny pakning for topstykket.
Indsugningshullet findes ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 12-02-05 20:59

Service manualen anbefaler smergellæred nr 400 til fjernelse af ujævnheder.
Jeg har prøvet at køre på en planet og hakket Samurai og den kørte ikke bedre end min egen.
Jeg ved ikke hvordan man har sat begrænsning på Samuraien men der må være
noget mere effektivt man kan gøre.

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 13-02-05 10:12

Prøv denne side, der er noget om tuning af suzuki. Det med indsugningshullet kommer an på hvilken model det er.

http://members.tripod.com/~knallert/index-2.html

Hilsen Trukni

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 15-02-05 23:54

der sidder en plumb i studsen , den er svær at få ud .

du kan også prøve at bore karburatoren større.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-05 00:12

Køb en anden studs, uden plomb, fra feks. http://www.west-import.dk/ og også en størrer karburator, da det sjældent ender lykkeligt med en opboring.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 28-02-05 18:23

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : kastrupkristian

Dato : 03-05-08 07:50

hej ja jeg har også lige gjort det ved mit topstyk jeg to,g de fire skruer af og ridsede det hen af en sten til det næsten var væk og gav den noget flydene pakning