/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny Harddisk
Fra : susanne_V
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 12-02-05 15:36

Hej Er der nogen der kan hjælpe, jeg har købt en ny harddisk 120 MB og vil gerne have den delt i 3 partisioner. Kan man gøre det fra XP eller skal der et andet program til . Hilsen SC

Kommentar
Fra : kermit33

Dato : 12-02-05 15:41

hej du skal have fat i et prg. der hedder partition magic det er et godtprg. og du mister ikke nogle data der er nok også andre at gøre det med held og lykke

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-02-05 15:53

Det er ikke nødvendigt med partion magic selvom det kan en masse sjove ting...
Skal du bruge den harddisk til windows eller som en extra harddisk?
Du kan højreklikke på "my computer" og vælge "manage" og derefter vælge "disk management".. det er et meget godt og ofte undervuderet diskbehandlingsprogram som er med en windows xp pr standard
->Brommi

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-05 15:59

Hej Susanne
det kan du godt,

1. hvis du sætter den sammen med den du har på nu, skal du gå i kontrolpanel - Adminstration - Computeradministration, og her vælge Diskhåndtering, vente lidt, og dine diske kommer frem, du kan nu H-klik på din nye disk og vælge partioner.

2. hvis du ønsker at starte på ny installation sætter du din nye tomme hardisk i og starter op med din WINXP cdrom i drevet, her skulle du kunne vælge hvor du vil installer XP og hvor stor partion du ønsker, det angives i % eller mb.

Godkendelse af svar
Fra : susanne_V

Dato : 16-02-05 17:09

Tak for svaret computersmeden.