/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydkort i win98
Fra : MaF1a
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 12-02-05 14:38

Jeg har denne "gamle" computer som jeg har skulle installere.
Jeg har så lagt windows 98 ind og installerede diverse "ting"..
Men lydkortet kan jeg ikke installere af den simple grund af jeg ikke ved hvad det er for et... Jeg har nemlig en cd der høre til denne gamle computer, men der er 200forskellige lydkort drivere, så er spørgsmålet bare, hvilke en er det?.

Altså hvordan finder jeg ud af hvilke lydkort der er i.

(computeren har 300mhz, så kan i selv forestille jer dens alder)

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-05 14:46

Du kan gøre 2 ting.

Koble computeren fra, åben kassen, og tag lydkortet ud. Nu kan du aflæse på kortet hvad slags lydkort det er. Dog, så er der mange lydkort hvor der ikke står noget på.

Det ande er at downloade og installere SiSoftSandra, som nemt finder hvilket lydkort du har.
Der er nok andre programmer som også som nemt kan avlæse din computers hardware.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 14:47
Kommentar
Fra : ben

Dato : 12-02-05 15:11

Der kan være on board sound. Men hvis du søger på fabrikatet af pc-en kan du måske finde det der. Hvad er det for en. navn- type nr. serienr. osv.?

Kommentar
Fra : ben

Dato : 12-02-05 15:13

Har du prøvet at kigge på enhåndshåndtering, er der nogle gule spørgsmålstegn?

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 15:59

@emesen - det er meget godt det program,, men den kan jo kun se hvilke drivers der er installeret. og ikke hvad den skal bruge, eller kigger jeg forkert?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-02-05 16:04

har du forsøgt dig at gå på update og se hvad der findes af driver updates, husk at vælge brugerdefineret installation.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 16:06

Det skal lige siges at computeren ikke er tilkoplet internettet, da den ikke engang har netstik i sig. så jeg overføre alt her fra "min egen computer" via cd og disketter :D

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-02-05 16:17

forsøg dig med et kompetipelt lydkort?, det virker tit

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 16:21

Jeg ved det er et terratec lydkort der sidder i men der står ikke hvilke version,, nogle der kan hjælpe nu?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-02-05 16:32

ok så langt så godt , er det pci eller isa

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 16:39

psi..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-05 16:47

her er et udvælg:
http://supporten.terratec.net/index.php?name=EZCMS&page_id=2&menu=538
men prøv at højre klik over lydkort info og vælg kopi og sæt info ind i en kommentar her:

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-05 16:54

Prøv dette link og gå ind under support og vælg driver i v-side
www.terratec.com/ttdk/default.htm

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 17:16

Jamen hvordan ved jeg om det er analog device eller andet?

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 12-02-05 17:38

nåå jeg tror jeg har fundet ud af det

Godkendelse af svar
Fra : MaF1a

Dato : 13-02-05 02:33

Tak for svaret computersmeden.