/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kokosmakroner
Fra : bauchmann
Vist : 3832 gange
200 point
Dato : 12-02-05 12:03

Er der nogen der kan hjælpe mig med en god opskrift på kokosmakroner. Den første opskrift jeg prøvede blev noget gratvæk, og den anden blev meget tør.
Torben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 12:11

Ca 20 stk.

4 æggehvider
200 gram flormelis (ca 4 deciliter)
200 gram koksmel ( ca 6 deciliter)

Hviderne piskes stive, flormelis og kokosmel røres i.

Dejen lunes i en gryde til den er håndvarm, og sættes på bagepapir eller smurt plade i ret store toppe.

Bages:
Varmluft, ca 20 minutter ved ca 130 grader (forvarmet ovn)
Eller, Almindelig ovn: ca 20 minutter ved ca 160 grader (forvarmet ovn.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 12-02-05 12:14

Kokosmakroner

Antal:

Ingredienser:
2 æg
160 g sukker
200 g kokosmel
3 spsk hvedemel

Fyld:

Fremgangsmåde:
Æg og sukker piskes godt sammen. Kokosmel og hvedemel blandes i. Dejen
sættes som toppe på en bageplade og bages i ca. 12 min. ved 175 grader.

Tips:
Da der er stor forskel på størrelsen af æg, skal du evt komme mere hvedemel og kokos i dejen. Den skal være fast. Det kan også være at en ekstra æggeblomme vil gøre den mere fast og i stand til at holde faconen.

Fra denne side http://www.bager-kim.dk/

hvor der også står

Citat
Når du skal bage kokosmakroner skal det være med hele æg, der skal hvedemel i og dejen skal mættes godt med kokosmel

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-02-05 12:41

2 æggehvider
1 æg
125g sukker
200 g kokosmel

æg, æggehvider og sukker piskes godt.
kokosmelet blandes i.
Dejen hviler 20 min.
Sættes med en teske på bagepapir eller smurt bageplade
Bages 8-10 min. ved 175 grader.

personligt synes jeg ikke, at makronerne skal være for små, de må gerne være fugtige indeni. velbekomme.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 14-02-05 18:06

Tak for svaret ans. De blev rigtig gode.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-05 18:33

Selv tak dejligt med hjemmebag på en kold vinterdag.

Hilsen ans