/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
musik videoer ind i frontpage 2003
Fra : jolene
Vist : 654 gange
200 point
Dato : 11-02-05 19:53

jeg har et problem, jeg er ved at lave noget om på min hjemmeside, den laver jeg i frontpage 2003, og vil så derfor gerne have nogle små musikvideoer ind på min side.
Hvordan gør jeg det? så man kan se dem direkte på hjemmesiden unden at være nødt til at downloade den?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-05 20:29

Nu bruger jeg kun 2002, men hvis jeg vælger indsæt kan jeg indsætte Windows media player..

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 11-02-05 21:23

Nu bruger jeg kun FrontPage 98 (engelsk version), men der er da også mulighed for at indsætte video. I menuen vælges Insert >>> i dropdown menuen her vælges >>> Active Elements og så endelig i den menu der så dukker op >>> Video... så skulle det jo bare være finde filen der skal indsættes på siden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-05 21:30

Her er et eksempel fra hjælp i min FP 2002:
Citat
Tilføje en video
Placer indsætningspunktet på det sted i sidevisning, hvor du vil indsætte videoen.
Peg på Billede i menuen Indsæt, og klik derefter på Video.
Find videofilen, og marker den.
Angiv egenskaberne for videoen.
Sådan gør du

Højreklik på videoen, klik på Egenskaber for billede i genvejsmenuen, og klik derefter på fanen Video. Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:

Marker afkrydsningsfeltet Ved åbning af fil for at afspille videoen, hver gang siden indlæses i en besøgendes Webbrowser.
Marker afkrydsningsfeltet Når musen flyttes hen over for at afspille videoen, hver gang en besøgende bevæger musen hen over videoen.
Angiv det antal gange, du vil afspille videoen, i boksen Gentag, eller marker Uendeligt for at gentage videoen forfra, hver gang den er færdigafspillet.
Angiv en tidsforsinkelse i millisekunder i boksen Ventetid før gentagelse for at angive en tidsforsinkelse mellem afspilninger.
Bemærk! Nogle Webbrowsere understøtter ikke video.

Kommentar
Fra : jolene

Dato : 11-02-05 22:22

Nu har jeg fundet ud af det, men jeg har nogle .asx filer. Kan de ikke på en eller anden måde også afspilles som en video ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-05 22:58

asx kan afspilles i Mediaplayer så du skulle måske se om du kan indsætte den.

Kommentar
Fra : jolene

Dato : 11-02-05 23:04

Men har ved ikke hvordan jeg skal få media player ind og få den til at afspille den valgte video?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-05 23:31

Indsæt Webkomponenter - Vælg Ekstra komponenter - der skulle den gerne være.
Indsættelse af film giver næsten sig selv.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 12-02-05 03:07

Hvis man har mediaplayer på sin computer vil den åbne og afspille .asx filer, hvis man linker til dem