/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Monitoren hopper og danser!!!!
Fra : M4GIC
Vist : 408 gange
75 point
Dato : 30-08-02 13:20

Når mit anlæg og monitor kører ryster skærmbilledet vildt og voldsomt (lige til en migræne!) Anlæget ligger lige over skærmen, og det er jo den der får skærmen til det men jeg kan ikke flytte hverken eller!!! HVAD GØR JEG!?!?!?!?!

På forhånd tak

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 30-08-02 13:37

Hvorfor kan du ikke flytte dit anlæg/skærm?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 30-08-02 13:54

som regel har det intet at sige og MIT anlæg står lige over min TFT skærm og engang imellem kommer der lige en lille form for hyletone fra mine højtalere men det er også det eneste så jeg kan da ikke se der skulle være noget problem hos dig heller Det kan ikke være din skærm som er sat op til en forkert/anderledes frekvens (Hz) ???

Ved du hvordan du ændre det i din skærm ?

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 75 point
Dato : 31-08-02 14:44

Hep,

Når din skærm sender signalet ud på billedrøret er dette blevet afbøjet via magneter. Hvis enten skærmen eller - i dit tilfælde - dit anlæg ikke er ordentligt skærmet bliver signalet afbøjet forkert. Dette giver rystelser og forvrænget billed på skærmen.

Det du skal have lavet er altså magnetisk afskærmning mellem de to ting.

Du kan gøre det simpelt ved at tage noget staniol og folde det (jo flere gange jo mere effektivt, til en vis grænse) med den den blanke side udad og placere det mellem de to ting, f.eks. under anlægget.

Håber det hjælper.

// Martin

SANTA2002: Du har ikke problemer med din TFT-skærm fordi den er følsom overfor magnetisme. TFT skærme styres elektronisk (derfor kan de være så flade :)

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 31-08-02 14:50

Hep,

>>SANTA2002: Du har ikke problemer med din TFT-skærm fordi den er følsom overfor magnetisme. TFT skærme styres elektronisk (derfor kan de være så flade :)

Der skulle ofc stå ufølsom :)

// Martin

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 31-08-02 21:00

tak for svarene....