/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer kan ikke starte op
Fra : jangchr
Vist : 535 gange
300 point
Dato : 11-02-05 18:49

Min computer vil ikke starte op da jeg ville genstarte den,den køre ram ind viser at harddiske er ok og cd brænder,dvd drev er ok men så står den bare og bliker?.jeg kan heller ikke komme ind i bios og det hjælper heller ikke at sætte en boot-diskette i.jeg køre xp-pro er der nogen der ved hvad der er i vejen(det er vel ikke noget der gået i computeren eller en virus).Den er ikke mere end 11.mdr gammel

Kommentar
Fra : TBang.dk

Dato : 11-02-05 19:09

Har du prøvet at starte denop med XP-cd'en i computeren, hvis det heller ikke virker ville jeg kontakte dem jeg købte den af...

Held og lykke Thomas

Kommentar
Fra : User

Dato : 11-02-05 19:09

Det kan måske være en fejl i noget af hardwaren, det er svært at vide ind til videre.
Prøv at resette biosen, du kan læse i manualen hvorledes du gør det - ofte er det en jumper der skal rykkes frem og tilbage.
Hvis det ikke virker så prøv at start computeren med kun det allermest nødvendige hardware tilsluttet, dvs. én harddisk, skærm, tastatur og mus.
Hvis det hjælper kan du bruge udelukkelsesmetoden til at finde ud af hva det er som gør at den ikke vil starte op.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 19:14

TBang.dk
jeg har prøvet at sætte xp-cd`en i men det virke heller ikke den vil ikke engang starte om med boot disketter til xp

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-02-05 19:17

jeg har lige samlet min nye com og der viste det sig at rammene var defekte, så jeg kan anbefale at du tjekker dine ram

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 19:17

Hvis man skal resette bios er det ikke nok at tage batteriet ud og vente 10.min,jeg har har haft det samme problem med en gammel computer jeg havde og det hjalp,men jeg sætter ikke ved min computer lige nu

Kommentar
Fra : User

Dato : 11-02-05 19:24

Det har jeg ikke prøvet, men hvis du siger det hjalp med en anden computer er det da helt sikkert værd at prøve =)
Men det kan også være at computeren er i så dårligt humør at den skal møde sin skaber... heh =)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 19:25

Til CCjunior
Men den tæller jo rammen op og går viderer med det andet,den stopper bare og vil ikke læse xp ind

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 19:27

Vent lige lidt med den bios-reset.
Prøv lige at trykke F8 under opstart lige efter check af HD CD osv.
Har du ændret noget for nylig ekstra Hd /CDrom /Brænder /USB

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 19:41

Til emesen
Nej jeg har ikke ændret noge,men jeg var ved at tage nogle windows opdateringer ned,så den stoppede på 53% og ville ikke tage mere så jeg genstartet computeren så den kunne tage resten ned men så ville den ikke starte op igen,kan det måske være det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 19:52

Ja uden tvivl - prøv om du kan komme ind
ved at trykke F8 under opstart klik klik klik klik

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 19:58

til emesen
ok det vil jeg prøve,men det bliver først imorgen når jeg komme hjem.kan man så bare ikke lave en systemgendannelse hvis jeg kan komme ind sådan som du beskriver

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-05 20:02

Jo det var netop det jeg tænkte på.
Men det kan også være bootsektoren som er beskadiget / ikke aktiv.
Vi får se.

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 11-02-05 20:05

Tak for svaret emesen.Så må jeg jo skrive imorgen hvis det ikke virker eller også prøve nogle af de andre svar

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 20:15

Selv tak - men lad høre hvis det ikke virker.
Der er lidt flere mulighedder.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Men det kræver at den kan boote fra CD-rom eller ved hjælp af disketter, og der skal vi lige ind i bios og stille lidt.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-02-05 12:55

Til emesen
Nu har jeg fået computeren op og køre,jeg tog batteriet ud af bundkortet og ventede 10.min og fik den til at gedanne fabriksinstilling i bios igen så kunne den igen,så jeg ved ikke hvad der har sket.Men det hjalp ikke noget at trykke på f8.Men nu står den og tage windows opdateringer ned igen og den står stille på 45%,hvordan kan det være,er der for meget trafik hos microsoft eller hvad