/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med lukning af pc
Fra : l.Wils
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 11-02-05 17:55

det tager en helvedes tid at lukke min pc ned.
den afslutter ikke det hele automatisk,
der kommer ofte et vindue der siger at det eller det program svare ikke
der er også den blå skærm, der kræver en nervepille,
til min kone, hver gang det sker.
Hvad er der at gøre?
kan det skyldes virusskanderen ?
mvh l.w.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 17:57

har I forsøgt at køre vedligeholdelse godt og grundigt - incl at sørge for at kontrollere systemet - og scannet for både virus og spyes ????????
Er pc´en fuldt opdateret ???????

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-02-05 18:00

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308029
denne er til fejlfinding ved nedlukning

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-02-05 18:10

Jeg har haft det samme.. Det var da jeg var angrebet af Backdoor.Bla Der var også en masse spyware der lukkede min pc ned når jeg scannede mod det.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 11-02-05 18:14

jeg glemte at sige det er win.98
men det lyder som om at løsningerne er de samme
der er gjort alt ang. formatering og skandisk.
L.W.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-05 18:39

Du er forhåbentlig opmærksom på, at der findes en opdatering til at rette nedlukningsfejl på Windows 98, den er ikke af nyere dato så du har forhåbentlig den del i orden.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 11-02-05 18:46

det er jeg ikke sikker på jeg har ikke hørt om den.
det må jeg prøve, hvis at jeg kan få fat i den
l.w.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-02-05 18:47

Min gjorde det også en længere periode for et stykke tid siden. Det hjalp en del at rydde grundigt op og så pille nogle af programmerne fra "Start". Og en del af de programmer/spil, jeg aldrig brugte, smed jeg ud. Nu kører/lukker den fint igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ben

Dato : 11-02-05 20:05
Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 12-02-05 02:25

Du skriver om formatering og scandisk.
Formatering sletter alt på din computer så det har du ikke brug som løsning for så vil alt være væk nu ;)
Scandisk søger blot efter fejl i biblioteksstrukturen og kan lave en skanning af den fysiske overflade på harddisken, men vil ikke afhjælpe dig med nedlukningen.

Det er en godt ide at have sit antivirus-program opdateret og lave en skanning jævntligt.
Derudover bør man have et program der kan fjerne spyware f.eks. Ad-aware.

Og som Jette siger er det en god ide at fjerne de programmer som windows automatisk starter op. De ligger i startknappen>programmer>start eller ved at skrive msconfig i feltet kør i startknappen. Vælg fanebladet start og fjern flueben. Husk at tænke dig om når du fjerner flueben.

Tilsidst skal man tage og slette sine temp mapper ofte. Det kan gøres ved at går ind i denne computer og højreklikke på det drev man vil slette fra, f.eks.c-drevet. Tryk så på knappen diskoprydning lidt nede i kassen. Slet de midlertidige internet filer og midlertidige filer.

Tænk også på at få slettet de programmer man alligevel ikke bruger.

Hvad siger den blå skærm når den kommer frem ? Jeg ville blive glad for en fejlkode.
Og hvad er det for et program der ikke vil lukke ?

Dydendak

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 12-02-05 09:41

prøv det hwe det hjalp mig
Start filen regedit (Den skulle gerne lige mappen windows)
Klik dig frem til stien HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
Klik på "Control" mappen.
Vælg "WaitToKillServiceTikeout"
Højreklik på den og vælg rediger.
Set den til en værdi der e mindre end 200 (Min er sat til 200)

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 12-02-05 09:53

Gå i regedit og ned i HKEY_CURRENT_USER og find Controlpanel og ned i Desktop. Dobbeltklik på nøglen AutoEndTasks og ret i vinduet REDIGER STRENG og sæt til værdien 1 så lukker Windows væsentlig hurtigere idet den så afslutter alle programmer uden at vente.

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-02-05 15:05

ponti: Kan du også oplyse, om noget lignende findes i 'regedit' til en hurtigere
nedlukning af WinME?

Undskyld I. Wils, at jeg nasser på din tråd!