/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
WEEK-END LEGEPLADSEN !!!
Fra : bennymanden
Vist : 633 gange
17 point
Dato : 11-02-05 17:15

Hallo og god week-end

Jeg har lige været nede ved købmanden. Købt 2 ks Tuborg + 1 hel Aalborg (kaffepunchen) og en karton rød Cecil så kom "for filan" med den snestorm

Jeg troede ellers vi skulle have forår nu

Nå, men skal vi have lidt sne, så lad os få det inden det bliver forår

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:21

Så vidt jeg husker har vi haft snevejr i feb-marts i mange år, så det er der vist ikke noget nyt i? Foråret begynder først medio april-maj.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 17:24

Jo, arne du har sikkert ret, og velkommen til (SKÅL ) det er også det jeg mener, HVIS vi skal have lidt ell. meget sne, så lad os få det NU, om et par mdr. skulle det gerne blive forår.
Er det egentlig ikke sådan at marts er den første forårsmåned ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 17:26

Foråret starter ubetinget d. 1 marts, uanset vejret

Jamen, lader da til at du skal have en hyggelig weekend Benny.
God fornøjelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:29

Det er vist noget der hørte vores forældre-generation til. Årstiderne har i mange år flyttet sig en del. Så meget at man nu seriøst overvejer at flytte skolernes sommerferie lidt længere hen på året. Men joda (SKÅL )

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 17:29

Jo tak dova

nu må vi se hvad aftenen bringer - købmanden har da osse åbent i morgen

bliver det snestorm så må kælken frem, der kan let stå 2 ks Tuborg på den

mvh
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 17:32

Jo, det er rigtig nok arne, man kan jo osse se de der "efterårsstorme" de bliver jo osse senere og senere, men det var nu ifølge kalenderen jeg mente, det er vel marts - april - maj der sådan regnes for forårsmånederne ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:32

Det VED jeg godt dova. Det har man altid sagt, men var det ikke på tide at rette op på den gamle sandhed, når det nu rent faktisk viser sig at det stort set ALTID er vinter i marts? Det synes jeg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 17:32

Ja det håber jeg sgu ikke bliver nødvendigt med en kælk for at komme frem.
Jeg har 5 kilometer til nærmeste indkøbsmulighed

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 17:35

Det ka' da godt være arne, men det er ligesom nemmere at være optimistisk hvis man længes efter forår, at det er den 1 marts, der er alt for længe til april

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:43

Joda dova. Man bli'r bare så skuffet hvert år, derfor synes jeg at man skal lave lidt om på det, og tilpasse årstids-månederne til de rent faktiske forhold. Flyt det hele en måned, så passer det igen.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 17:50

En fin opgave til vor "nye" statsminister, hvis han skal feje noget ind under gulvtæppet kan det jo blive Februar - når nu den er gået kan vi starte på den een gang til. Altså lave 1. marts om til 1. februar - på den måde var det jo også klaret med sommerferien i samme bevægelse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:51

Uanset hvornår vore årstider falder, er vi så ikke smadderheldige at have 4 af slagsen? I nogle områder af verden har man kun 1 eller 2. I love Danmark.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:54

benny - Så bli'r det jo ALDRIG forår. Ifølge dova. Gnæk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 17:55

ÆV vil da heller ikke lige se frem til mere kulde og slet ikke til glatte stier og veje - og glæder mig til forår og lys

Kan nogen huske det år det storsneede i april ?????? og lige efter blev det næsten sommer !!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:57

Jeg har ikke fået Kandu-mails siden igår kl. ca. 23:00. SHIT.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:00

arne det er du ikke alene om - sikke en fredelig pc

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 18:02

Det har jeg heller ikke arne, jeg vil da godt nok ikke håbe de lige pludselig kommer alle sammen fra siden da, så tror jeg min mailbox tilter

Ja, nu ved jeg godt påsken rykker rundt år for år, men jeg kan da huske at vi sneede inde påskedag for nogle år siden, jeg tror det var ´79.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-05 18:05

miritdk

Det år husker jeg godt, det var næsten "sommer" og så et par dage med snevejr dernæst "sommer"

Vejrmæssigt en underlig måned det år.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:05

nånå - flere end mig der sneede inde hvad - haha - dengang synes jeg det var lidt spændende - men idag ville jeg afsky det som bare den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:05

nemlig ans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:07

apropos bennymandens første indlæg - aner ikke en disse om det her så - hvad serverer jeg hvis jeg vil byde gæster en rigtig god kaffepunch ????????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 18:07

Ja det kan jeg huske mirit, først på måneden sne og omkring den 20 april var der 24 grader. Og så blev det koldt i hele maj.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:08

ajiiiiiiii der er gang i vejr hukommelserne hvad ????

forresten i 1969 (lyder ski helt forkert nu hvor vi er i 205) blev det sommer den 16/17 april - efter en møgvinter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 18:09

Kaffepunch
Er det ikke bare noget med snaps i kaffen

Noget med : læg en mønt i bunden af koppen. Hæld kaffe i til man ikke kan se mønten mere.
Og hæld derefter snaps i indtil mønten kan ses igen.
Sådan tror jeg det er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:11

aha - altså en tiøres-kaffe - ikke andet ???????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:12

ØV troede punch var sådan noget der kunne være cremet og mums

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 18:13

Jo - jo dova - opskriften er lige afprøvet ...... smager fortræffeligt

det er nu osse en god stærk kaffe, så der skulle ikke så meget til før mønten var usynlig

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 27 point
Dato : 11-02-05 18:14

hmmm tror du bytter om på noget bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 18:16

Ha - ha mirit, jeg var lige nede i en aldrende rodekasse og fandt faktisk en 10-øre, jeg ved nu ikke om den er så god som de nuværende 25-ører, du ved den gamle er jo blank, og derfor kommer der let rigeligt med kaffe i inden den ikke kan ses
...... såååå jeg tror vi bruger 25-øren igen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 18:37

mirit - der findes mange forskellige slags punch. Rødvins-punch, Rom-punch (også kaldet Grogg) og Kaffe-punch. Idag laves den ofte blot med en alm. størrelse kop kaffe der fyldes op til ca. 2 cl. under kanten, så fyldes koppen med snaps, og voila: en kaffe-punch. Nogle vil ha sukker i, det skal så i før snapsen. Men den originale måde er at lægge en skinnende mønt i koppen, hældde en snaps i ca. 2-3 cl. og så hælde kaffe på til man ikke længere kanse mønten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:38

snyyyyyyyyyyyyyyd

for hulen ikke nok med at vejrudsigten siger sne og storm og hvad ved jeg - nu viser de også grønlandske tilstande !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-02-05 18:50

->Benny
Prøv med halvt kaffe og halvt kakao + snaps---UMMM---

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 18:55

dabj - det er da en rigtig Pige-punch

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 18:57

wooooouwww der kom mail fra kandu ....... så kommer alle de gamle vel væltende nu

dabj - min datter sagde et højt JA til din punch

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:02

bennymanden du kan jo forsøge med en gammel 50 øre

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-02-05 19:03

Lærte det af en gammel sømand og han var sgu ingen pige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:10

LOL@dabj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 19:11

dabj & mirit

Der findes da såvel småpiger som gamle sømænd med en SØD tand.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:12

arne hvem kalder du småpiger - haha

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 19:17

arne 18.37 > utvivlsomt den "rigtige" forklaring på den med mønten

det sjove er jo (hvis man godt kan li´snaps) en gl. 10-øre på bunden kaffe i til du ikke kan se den, så brændevin til du IGEN kan se den

Jeg laver nu min på "slump" - 2/3 fyldt kop med varm kaffe - 1 stor teskefuld puddersukker - grundigt omrørt / tilsat en god slat snaps (anslået 4 cl) - lige en sidste kort omrøring ........... Uhmmmm.

Velbekomme

\snapsemanden>>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 19:17

mirit - Alle der er yngre end jeg, og tror jeg din datter er?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:20

arne - klart min datter er - men du aner jo ikke om jeg er
(selvom jeg husker et eller andet med at jeg var for ung og dum ) LOL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:20

arne - klart min datter er - men du aner jo ikke om jeg er
(selvom jeg husker et eller andet med at jeg var for ung og dum ) LOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 19:20

benny - jeg gør selv noget tilsvarende, blot uden sukkeret. Skæg for sig og snot for sig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 19:21

Jeg syntes nu at stadig "Seksdagesvalsen - den fra cykkelløbet" er et godt bud på en fræk aften.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:23

ooooooooops dbl up var ikke meningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:24

godt at se dig emesen - der kan jo gå røg af en brand uden at der er noget om det - eller hvordan er det nu det er

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 19:25

Kære mirit - kan vi ikke lade fortidens synder være glemt? Du skrev jo at det var din datter der sagde højt JA, og det var det jeg svarede på. Har ikke kaldt dig en småpige i denne tråd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:28

var sq da ikke ment som andet en lidt ballade arne - aner ikke hvad du snakker om

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 19:35

mirit - når du skriver:
(selvom jeg husker et eller andet med at jeg var for ung og dum ) LOL

Er det vel en henvisning til noget jeg har sagt engang i fortiden?

Men lad nu bare det ligge.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-02-05 19:39

Hallo bennymanden,du har vel husket att købe et par pils ekstra til reppen i morgen??, sorry men har ikke haft tid at læse alle innlæg,tar det litt senere

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 19:45

Hej Holger - velkommen
Nu blir det vinter i Danmark - hvad gør i deroppe hvis man skal til købmanden lørdag formiddag i snestorm - de er enige efterhånden, de der meteorologer ..... det bliver snestorm i Danmark sidst på natten og i morgen ......Uuuuuuh.

Jeg kommer til at mangle "tilsætningsfløde" til kaffen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:46

lægger det ind under arnefilteret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 19:48

ud igen bennymanden - du skal da ikke sidde og "vandsmægte"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 19:51

OK mirit - jeg ((((suser lige til købmanden
........................ om jeg fik mail ? Jo - jo 68 stykker på få minutter

gør nu ikke noget jeg ikke ville have gjort, mens jeg er væk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 20:15

mirit

Hvad ville bennymanden IKKE have gjort?

Er det derfor du er blevet tavs?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 20:27

SSSHHHHHHHH arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 20:29

og nej - rendte lige på tanken - ville da ikke ud imorgen tidlig hvis jeg kan undgå det -så fik købt ind til at bage brød og boller osv - altså tror så jeg kan overkomme en snestorm ;.)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 21:06

Hallo ((( ))) !!!!!!

.... så er jeg osse klar Så lige lidt på "Søs & Kirsten" de er squ helt gode

men osse lidt `frække´ eller hvad ???

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 21:09

ja ja ja ja - de "spiller" mænd, meeeen de er nu engang kvindfolk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 21:12

Og det har de efterhånden gjort længe! Måske lidt FOR længe til at det kan blive ved med at være sjovt.
Samme gamle skure (i mine øjne og øren)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 21:16

I starten kunne jeg godt se at de var morsomme fordi de ramte MÆND ret præcist på kornet (inkl. mig). Men kande ikke udvikle sig, er de blot en gammel vittighed. Og så vil jeg hellere se nogle yngre M/K'ere lave standup. Og lign.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 21:23

Ja, jeg er meget enig der arne. Jeg blir osse hurtigt træt af at se på dem.

Nu kan det blive helt sjovt, at se hvad det er for noget som snart kommer med "Finn & Jacob" - dem synes jeg personligt er helt gode.
Specielt synes jeg Jacob Haugård er skidegod, prøv at tænke dig; han blev medlem af det danske Folketing ved at love folk chokopops i feltrationerne og medvind på cykelstierne

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 21:27

jeg tror iøvrigt det var Nutella der skulle i de feltrationer .

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 21:34

Benny - Ja det glæder jeg mig også til. De kunne jo for år tilbage, men om de er vokset fra hinanden, eller stadig fungerer sammen, må vi jo så se. Vi håber alle på en god genforening.

Fik du hentet noget mere puddersukker? (og fløde)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 21:42

Benny - Nutella har været en fast del af feltrationerne i mange år. RIGTIGT mange år. Det var som du sagde ChokoPops Jacob lovede. De er der stadig ikke.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 22:10

OK Yes, jeg fik lige gjort et par "tillægsindkøb" så nu kan snestormen bare komme an
Gad vide hvor Keldd (Kelddo) er henne, jeg så tidligere at han, som sædvanligt, var på pigejagt, jeg fik ellers lige en rigtig sød Vallentine´s - hilsen
Jeg tænkte han kunne "låne" kortet, hvilken lille pige kan stå for sådan et kort?
http://www.emusing.com/hdvd_mvp0204.asp
til andre nysgerrige som kikker ind i linket vil jeg sige, lad være med at klikke på reklamerne ude i siden, de er ikke lige "gode" allesammen
jeg tænker på Spyware og lignende, så er i advaret.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-05 22:14

arne.jakobsen og bennymanden

Hvis I er trætte af Søs & Kirsten, hvorfor ser I så genudsendelserne *LOL*

Citat
: arne.jakobsen Dato : 11-02-05 21:16

I starten kunne jeg godt se at de var morsomme fordi de ramte MÆND ret præcist på kornet (inkl. mig). Men kande ikke udvikle sig, er de blot en gammel vittighed.

*LOL*

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 11-02-05 22:21

God week-end allesammen PAS PÅ DERUDE I SNEEN

Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 22:30

Benny

At du kalder din tråd for en WEEK-END LEGEPLADS og så lukker den fredag aften, er da noget skidt.

ans

Jeg har ALDRIG set en genudsendelse med "Tøserne". Hvor har du det fra? *LOL*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 23:17

hov hov man kan da ikke lukke noget der er åbent i weekenden - 1 - 0 til arne !!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-05 23:30

(((((((((((((spark))))))))))) bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-05 00:01

ja, ja jeg kunne da ophidse både arne og mirit ved at lukke tråden

Det var nu ikke så slemt ment, men der squ da´ikke meget gang i kandu.erne i aften.

ok - ok mirit du sparkede mig næsten ind i næste uge så LEGEPLADSEN må vist genåbne .
Så får den to (2) døgn, altså er midnat søndag aften = lukketid, og IKKE før, så må vi se om nogen gider skrive i den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-05 00:11

haha - ja da - indtil videre ...... men arne havde da ret må du give ..... haha

Er det ikke mere spændende om nogen nu vil betale dig point for at være med

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-05 00:16

men så kan jeg jo hurtigt tjene ind til det nyåbnede spørgsmål -
folk er jo nysgerrige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-05 00:18

nemlig