/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blandingsbatteri
Fra : jko
Vist : 3624 gange
4 point
Dato : 30-08-02 10:42

Hej
Jeg har hørt at et termostatarmatur (blandingsbatteri med indbygget termostat) IKKE kan tåle frost - er det sandt ???
Det er jo et problem hvis man ikke frostsikrer sit sommerhus !
Mvh.
Jko

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 14 point
Dato : 30-08-02 10:57

hej jko
Det er sandt ,termobatterier kan ikke tåle frost pga. de indbyggede kontraventiler .
Så det man skal gøre er at afmontere batteriet og tømme det for vand ,så kan det godt tåle at ligge i frost,men man skal aktivere kontraventilerne på indgangssiden af batteriet med en lille spids genstand og tømme batteriet for vand
mvh mcloud

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 30-08-02 11:04

Skift det ud med et uden termostat !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-09-02 12:33

"jko" <jko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:R5Gb9.39926$ww6.2885755@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har hørt at et termostatarmatur (blandingsbatteri med indbygget
> termostat) IKKE kan tåle frost - er det sandt ???
> Det er jo et problem hvis man ikke frostsikrer sit sommerhus !
> Mvh.
> Jko
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
-Jeg havde sådan et djævelskab i mit sommerhus i omkring ti år uden
problemer, indtil jeg ikke fik tømt rørene ordentligt af før en
vinter.Heldigvis var det kun blandingsbatteriet som tog skade, og der røg da
også et nyt på med det samme.Jeg har ikke mistet tiltroen til det, og det ER
jo behageligt...
Ren