/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs telefon..
Fra : SACA2
Vist : 466 gange
150 point
Dato : 11-02-05 06:07

Hjælp jeg har købt en trådløs telefon...men problemet er at hver gang jeg skal ringe til mit arbejde hvor jeg skal trykke et tal for omstilling til min afdeling så kan jeg kun ringe telefonnummeret op og må benytte min faste telefon...
Det samme gælder når jeg vil indtelefonere aflæsninger af feks. vand, el osv.
Hvad kan jeg gøre for at den trådløse kan det????? Jeg ønsker nemlig at afskaffe den jeg har på væggen og kun benytte min trådløse telefon..

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-02-05 06:47

Det lyder mystisk. Vi har kun trådløse telefoner og har aldrig problemer af nogen art. Prøv at spørge der, hvor du har købt den. Måske er det en fejl, så den bare skal byttes med et andet eksemplar.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-02-05 07:11

Det tyder på at din telefon kun udsender pulser om ikke toner DTMF.
Kan du hører pulser, som på en drejeskive, eller toner ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 15:44

Hvis du lige fortæller os Mærke og Model, kan det være én af os har en tilsvarende. Så bliver det noget nemmere at hjælpe dig. ;-

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-02-05 16:47

telefonen hedder Topcom Buther 2900..
Det samme har været galt engang jeg købte en billig alm. vægtelefon.- så nej jeg tror ikke telefonen fejler noget...
...hvordan er det nu....der er noget det hedder analogisk og`?????
glæder mig til at høre jeres bud..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:12

Man skelner imellem analoge (med lyde) og digitale (uden). Kender ikke det mærke. Fik du ikke en brugervejledning med? Søg evt. på Google efter Topcom Buther 2900. Håber du finder noget hjælp her eller på nettet. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:14

Det viser sig at den ikke hedder Buther men Butler. Se denne side, deet kan være der er hjælp:
http://dk.pricerunner.com/phones/cordless-phones/194427/details

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:17

Eller søg på Google efter Topcom Butler 2900. Den finder mange sider.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 17:18

I øvrigt vrøvlede jeg lige før. Jakjoe har den riggtige forklaring på lydforskellen imellem analog og digital. Sorry Jakjoe. Men din telefon ER digital.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-02-05 17:40

hej Arne..

Der står intet i "brugsforvirringen" om mit problem...Kan det være mit gamle telefonstik i væggen der så ikke er digitalt.....har sikkert siddet i huset siden 63???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 00:18

Prøv at tilslutte din TopCom så den sidder alene i telefonstikket, og ring så op på den. Kan den det er den i orden.
Tilslut så de andre apperater du måtte have, et for et og find så ud af hvilket af dem der ikke vil lege med i dette samspil, for det er givetvis et af dine apperater som ikke kan enes med din TopCom.
De er jo ikke bygget ens i teknikken, så der kan nemt være en forskel der udgør problemet.

Hvad du så vælger af beslutninger, er op til dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-02-05 01:34

SACA2 - Nej det har intet med dit telefonstik at gøre. Kan det bruges til alm. telefoni, kan det også bruges til trådløs telefoni. Den eneste forskel der er på trådløs telefoni og tråd-telefoni er ---- Tråden ---eller mangelen på samme----.
Det er altså din telefon der bestemmer, IKKE hvad der sidder i væggen. Så kan din trådløse ikke klare opgaven, så skift den ud med et bedre produkt. Gå ned til din forhandler og snak med ham om problemet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-02-05 01:35

SACA2 - Nej det har intet med dit telefonstik at gøre. Kan det bruges til alm. telefoni, kan det også bruges til trådløs telefoni. Den eneste forskel der er på trådløs telefoni og tråd-telefoni er ---- Tråden ---eller mangelen på samme----.
Det er altså din telefon der bestemmer, IKKE hvad der sidder i væggen. Så kan din trådløse ikke klare opgaven, så skift den ud med et bedre produkt. Gå ned til din forhandler og snak med ham om problemet.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 20-02-05 08:56

jeg har prøvet at sætte den trådløse i alene...den virker...men jeg kan stadig ikke trykke videre på omstilling...feks. til mit job er der et telefonnummer....og så trykker man et tal og kommer direkte på afdelingen...Det vil den bare ikke...
Det er rigtigt at jeg kunne bare købe en anden telefon...men da det åbenbart er noget der er svært at finde ud af hvor fejlen er...ja så kan jeg jo købe mig fattig i ikke brugbare telefoner...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-02-05 12:50

Som jeg sagde: Gå ned til din forhandler og snak med ham om problemet.

Det tyder på en teknisk fejl.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 15:58

Hvordan trykker du videre?
Trykker du manuelt eller bruger du nummersender i telefonen.
Normalt er det sådan at du får en ny klartone, inden du trykker lokalnumret.

Hvis du bruger nummersender:
Her kan man så indskyde en pause i numret, således at hovednummer+ventepause+lokalnummer står ud i et. Men der skal tages højde for hvor lang ventepausen er pr. ventetegn, og hvor hurtig at firmaets omstilling reagere. Så der kan så indskyde flere ventepauser inden lokalnumret sendes. Ventepausers tid variere fra produkt til produkt.

Er der mulighed for at stille telefonen til at bruge PABX funktion?

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 20-02-05 16:20

øh...hvad pabx...nej det står der intet om i brugsforvirringen....
På min "rigtige" telefon ...Kirk....kan jeg trykke videre mens stemmen er der...fakta er...at når man ringer arbejdsnummeret op....så kommer der en stemme og fortæller hvad man skal trykke for at komme til de enkelte afdelinger...på Kirken kan jeg sagtens trykke videre mens hun snakker...
På den tråløse kan jeg ikke det, men heller ikke efter klartonen....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 16:47

Kan det være fordi at den kan indstilles med henholdsvis puls og tone opkald?
I såfald skal den indstilles med tone. Jacjoe var inde på det tidligere i tråden.
Moderne omstillingsanlæg benytter tonestyring (puls er kun noget der stiger, når det går skævt )