/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 98 instal. uden diskettedrev
Fra : oleeliassen
Vist : 395 gange
250 point
Dato : 10-02-05 23:45

Jeg sidder med IBM Thinkpad R31 som jeg lige har formateret og skal til at installere win 98 SE på. Når jeg booter op på cd'en og starter installetionen, afbryder den og skriver: "En midlertidig mappe kan ikke oprettes. Dette skyldes muligvis at der er for mange filer i rodmappen". Jeg har prøvet at boote på både win 98 cd'en og på boot-cd lavet af en win 98 startdiskette. Hvordan kommer jeg videre?

-Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-05 00:15

Hmm? Lyder som om den betragter dit cd rom drev som C boot drev, og den kan der jo ikke skrives på! Hvis du har formatteret din harddisk burde der ikke være dette problem! Brug din boot cd til at køre en dir på dine drev og finde ud af hvad dit normale C drev er omdøbt til? Eller ændre boot rækkefølgen i din bios til harddisk som første og CD som andet bootdrev?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-02-05 00:26

Hejsa
undeligt som microsoft selv forklarer det.......

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;129971&spid=1139&sid=643

SU0018

Error SU0018
Setup could not create files on your startup drive and cannot set up Windows.

There may be too many files in the root directory of your startup drive, or your startup drive letter may have been remapped by network or compression software. For more information, see SETUP.TXT on Setup Disk 1 or the Windows CD-ROM.

der henvises til dette link http://support.microsoft.com/kb/232018/EN-US/

skroll ned til
11. SETUP ERROR MESSAGES

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-02-05 16:28

hej
jeg har set dette problem før, er du sikker på at C-drevet er helt tømt?, hvis ja, har du set hvormange partioner der er på harddisken? tænker på IBM laver en lille boot partion,
Når du sætter win98 i gang vær sikker på du vælger drev C:\Windows - har set den selv vælger drev D:\windows, vælg evt. opstart med cdrom support (nr.2) ved boot fra cdrom, og ikke installation af windows (nr.1).

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 15-02-05 11:37

Hej igen

Sorry at jeg ikke har reageret på jeres indlæg, men snestormen har krævet min tilstedeværelse ansteds. Nu har jeg forsøgt alle mulige gode råd og vejledninger, formateret igen, oprettet nye partioner forsøgt at installere win 98, win 2000, win xp home med skiftende resultater, men alle dog uden succes. Jeg får også forskellige fejlmeldinger under installetionerne, den genstarter i tide og utide. Jeg kan se i bios at de blev opdateret i november måned. Kna det være harddisken som der er defekt efter en forkert opdatering og hvad kan jeg evt. gøre for at konstatere dette?

-Ole

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:49

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:27

Nej, jeg fik aldrig løst problemet og havde faktisk glemt alt om spørgsmålet og computeren som bare ligger i et skab og trækker støv. Jeg må kigge på den en skønne dag. Den næste som smider en kommentar af dem som tidligere har hjulpet i spørgsmålet får pointene

-Ole

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 250 point
Dato : 20-10-05 21:31

oki tak for dit svar,
jeg er ved at rydde op i mange hundred kandu mails

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:37

Det er i orden dk.
Her er pointene

-Ole