/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvad er der galt med min killing?????
Fra : Grillemuzen
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 10-02-05 22:42

Hej.. Jeg har lige fået en kattekilling for godt en uges tid siden.. Det er en norsk skovkat og er mellem 6 og 7 måneder gammel.. Mig og min kæreste købte den på en gård.. Vi bor selv i en lejlighed og den kan derfor ikke komme udenfor.. Men vores problem er, at den stort set hele tiden sidder oppe i vinduet og kigger ud.. Når den sidder der sidder den hele tiden og miav`er og siger lyde.. Hvorfor gør den det? Kan det være fordi at den gerne vil ud eller hvad er det? Den er ikke faldet helt til endnu og er også godt klar over at der kan gå et stykke tid.. Vi kan godt kæle med den og vi tar` den også med i seng om aftenen, så den ligger og putter ved os.. Men den smutter jo i løbet af natten :)
Hvis den ikke sidder i vinduet og miav`er ligger den under sofaen og kommer kun ud når den kan høre den får mad eller vi selv tar` den ud og ligger den på sofaen eller også lige når den bliver lidt nysgerrig :)
Men hvad kan vi gøre, for vi er jo bekymret for den lille kat???
Håber at der er noger der kan hjælpe os..
Alle svar tages imod med kyshånd..
KramZer fra Grillemuzen..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 22:49

Hvis det er en killing på 6-7 mdr der har været vant til atr komme ud, er det direkte dyrplageri at spærre den inde i en lejlighed.
Hvad ville du selv sige til at komme i "spjældet" på den måde.
En kat der skal være indekat, skal aldrig have prøvet at være udenfor.

Sådan er det bare. Og du får ikke andet end en frustreret kat ud af det i længden.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-05 22:51

Nogen katte er nemme at have, som indekatte og andre bliver aldrig tilfredse med det. Noget tyder på, at der er noget katten savner og om det så er udelivet eller andet den savner finder i nok ud af, men lad være med, at beholde katten hvis den ikke trives.
Der er uden tvivl andre der kunne blive glade for den og give den et mere tilfredsstillende liv.
Min erfaring er, at det kun er få katte der trives indendørs og som regel kun hvis de ikke har prøvet andet. Dem der solgte jer katten burde måske nok have fortalt jer, at den ville trives bedst som ude/inde kat.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-02-05 23:00

der er mange katte der sidder i vinduerne, og skal følge med. Skovkatte kan sagtens trives fint som indekatte, også uden diverse unoder. Alle de katte jeg har haft har også siddet i vinduerne. Efter min mening skal i se det an, fordi den er så "ny" hos jer.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-02-05 23:00

der er mange katte der sidder i vinduerne, og skal følge med. Skovkatte kan sagtens trives fint som indekatte, også uden diverse unoder. Alle de katte jeg har haft har også siddet i vinduerne. Efter min mening skal i se det an, fordi den er så "ny" hos jer.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-02-05 23:00

der er mange katte der sidder i vinduerne, og skal følge med. Skovkatte kan sagtens trives fint som indekatte, også uden diverse unoder. Alle de katte jeg har haft har også siddet i vinduerne. Efter min mening skal i se det an, fordi den er så "ny" hos jer.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-02-05 23:01

ups.. *GG*

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 23:04

Dova jeg vil ikke give dig ret. Jeg fik engang en kat på 1/2 år, fra en gård og den havde aldrig været berørt af menneskehænder. I starten gemte den sig også men efterhånden vænnede han sig til mig og de nye omgivelser. Efter 3. mdr. var det en tamkat og nok den mest kælne kat jeg nogensinde har haft - og også den mest forkælede og han var overhoved ikke frustreret. Efter en flytning og ny tilvænning dér kunne han begynde at komme ud igen, men han valgte selv det indendørs liv - altså bortset fra når han var ude og finde gaver til mig, i form af halvgnaskede solsorteunger eller mus, og om det så var midt om natten så havde jeg bare at stå op og beundre og takke for hans fangst.

Så Grillemuzen, jeg tror bare din kat skal have tid til at vænne sig til de nye omgivelser og til Jer. Når den kigger ud af vinduet og miaver så se om du ikke kan få den til at lege i stedet og ellers fortsætte med det i allerede gør.

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 23:18

Toupie
Du har så været heldig med en kat der har resigneret og vænnet sig til det, men sådan går det langt fra altid.
Og jeg synes stadig væk det er synd for katten og unaturligt, hvis den har været vant til det frie udendørsliv.
Og jeg har set utallige eksempler på den slags katte der efter få måneder havner på et internat, fordi de ikke kunne tilpasse sig, blev urenlige og en hel masse anden kedelig adfærd.

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 23:24

Dova, ja det er nok som BjarneD siger
Citat
Nogen katte er nemme at have, som indekatte og andre bliver aldrig tilfredse med det.

// Toupie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-02-05 23:24

Katte er lige så forskellige som vi andre, efter en god uges tid kan man ikke vide hvad den kommer til at trives med. I må have lidt mere tålmodighed.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-02-05 12:27

Jeg synes i forvejen, det er betænkeligt at have kat, når den skal gå i en lejlighed og ikke kan komme ud og følge sine instinkter - men at den er så gammel som den er, når den bliver præsenteret for sit "nye liv" synes jeg er direkte synd! Den har vænnet sig til udelivet.
Hvis du endelig og absolut må have en kat i en lejlighed, synes jeg, du skal skaffe dig en på 12 uger, som dermed ikke har prøvet andet. - og så er der jo alligevel ingen garanti for, at det går.
Min påstand er, at katte - og alle andre dyr - har det bedst, når de kan få lov til af følge deres naturlige adfærd.

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-02-05 13:04

Nårh, -den lille mitter...
Jeg synes, at det lyder som om den har en lille depression over det store skift i dens liv... Og selvfølgelig går det jer på..
Kan I ikke forsøge at lege noget mere med den? I skal jo erstatte den store spændende verden, som den har måttet give afkald på. Jeg kan ikke forestille mig, at det er nok bare at kæle med den og sove med den om natten. Der skal mere underholdning til.
---Er det en han eller en hun?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-05 21:50

Det er diskutabelt og "smag og behag" om en udekat kan tåle at blive indekat. Nogen kan, andre kan ikke! Man kan ikke skære alle over en kam. Det er jo et levende væsen!

Nu har I kun haft katten en uge. Den skal have mindst ca. 14 dage til 3 uger til at vende sig til det nye hjem og hvad følger med det. Et problem kunne med tiden komme til at ligge i at katten keder sig. En NFO skal have selskab af en artsfælle og helst samme race. Det er en aktiv og social race, som SKAL aktiveres!!!!!!! Og den kan ikke det hele selv.

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 11-02-05 21:50

Tak for jeres råd og vejledning allesammen.. Det er en han kat ..
Men jeg ved ikke hvor meget den har været udenfor, for der hvor vi købte den var der en kattelem, men den var blevet lukket til, så jeg ved ikke om den overhovedet har været udenfor.. Vi prøver også og lege med den, men den er stadig lidt bange for os, så den gider ikke og lege, men om natten er den rigtig livlig.. Der kan den godt lege med noget af det legetøj den har fået, men den gider bare ikke med os..
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Jeg er lidt i vildrede...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-05 22:03

Du skal give katten tid. Den leger jo og spiser og drikker formentlig også.... Kommer tid, kommer råd.

Rådet er derfor:
Giv katten tid!!!!

Og husk det er nødvendigvis ikke det dyreste legetøj der er det bedste, men oftest en papirskugle eller en tom toiletrulle.....

PS. Når den kommer fra en gård, sørg lige for at stikke den en ormekur. Snak med dyrlægen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-02-05 11:03

- og helt naturligt er det lille pus mest livlig om natten, det er jo et nattedyr. vores egen bliver lukket ud, når vi går i seng og kommer ind, når vi fløjter efter den om morgenen. hen til truget, derefter snorker den det meste af dagen.
følg rådet mht. tid. vi er mange, der føler med jer OG katten.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-05 12:42

Hvis det er jeres første skovkat, så få fat i nogle bøger om katte, -især norske skovkatte. Der er også gode råd her på nettet fra opdrættere at norske skovkatte.

Citat
Skovkattens intelligens og dens energiske og livlige opførsel stiller selvfølgelig krav til ejeren, hvis katten skal trives både fysisk og psykisk. Skovkatten elsker at træne gennem leg. Den lærer let at gå i snor, at apportere et "bytte" eller at springe på kommando. Hvis man sikrer sig at skovkatten har noget at lege med, og at den får brugt sine muskler, er belønningen en glad, smuk og interessant kammerat for både børn og voksne.

Ovenstående er fra dette link:

http://www.skovkat.dk/pagelib_dk/soedsoedereskovkat.htm

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-02-05 12:44

En Norsk Skovkat i dén unge alder, som jeres kat er, kan sagtens vænde sig til at blive en indekat, men aller først skal den tilpasse sig det nye hjem, lugte, lyde og de nye mennesker. Dette kan tage 2-4 uger. At den allerede leger, er et godt tegn. Mine NFO-katte havde stor fornøjelse af at lege med en bordtennisbold, - ellers er papirkuler og korkpropper også fine legesager. Siden du har en NFO, så vil katten have store aktivitetsmuligheder med et kradsemiljø, helst fra gulv til loft. At være vindueskigger, er helt naturlig for alle katte, og nok i særdeleshed for naturkatte. Der er så mange bevægelser udenfor, som fanger kattens interesse og jagtinstinkt. For katten er det næsten som at se TV, ála os mennesker. Vent og se, om nogle uger har katten glemt sit udeliv (hvis den overhoved har haft et sådant), og er faldet 100% ind i jeres hverdagsform. For øvrigt lunne du spørge dér hvor du har købt katten, om jeres kat har været vant til at være udenfor.
Held og lykke med katten.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 12-02-05 14:07

katten savner sin tidlige hjem som er helt naturligt, den skal nok vender sig til at være hos jer. Beskæftiger katten med leg altså leg med katten, kæler og tal med den så den bliver vandt til sin ny hjem.Kontakt eventuelt stedet hvor du har hentet den og spørger hvor meget den har været ude og hvad dens eventuelt yndlingsmad er, for en lille snak om dens natur og vaner så er du lidt mere oplyst om kattens opvækst.
Held og lykke

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-02-05 18:31

Hvordan går det med katten?? Sidder den stadig i vinduet og ser ud???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 13-02-05 21:50

Hej Jette..
Ja den sidder stadig i vinduet, men jeg syntes ikke rigtig at det er så meget som før, men det kan også godt bare være mig.. Hehe.. Men den er begyndt og lege lidt, men stadig ikke med os.. Men hvis vi triller en bold hen til den, begynder den at lege, så det går lige så stille fremad.. Men den er begyndt og få tynd mave.. Det fik det her i torsdags tror jeg det var, og har det stadig.. Kan det være kosten der er noget galt med? Den får dåsemad der er beregnet til killinger og så får den blandet noget almindeligt tørfoder i.. Vi skifter mellem nogle forskellige varianter næsten hver gang den får med.. Kan det være det? Eller skal den bare vænne sig til kosten, for det den fik der hvor vi købte den, var ikke noget jeg ville gì` min lille misser.. De fik sådan noget "ulækkert" sovs hun selv havde lavet og så bare med noget tørfoder oven i.. Det var virkeligt klamt.. Kan det ikke også være fordi, at den muligvis ikke har fået de vitaminer den skal have?
Vi foder den 3 gange om dagen.. I starten fik den 4 gange, men nu er det 3 gange.. Og der hvor vi købte den fik de kun 1 gang om dagen.. Kan det også ha` noget med det at gøre? Jeg ved simpekthen ikke hvad det er, og jeg vil meget gerne vide det, så vi evt kan lave om på et eller andet, hvis det er os der gør noget forkert..
Håber du og nogle andre kan hjælpe os..
Mange varme kramZer fra Grillemuzen....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 23:50

Har den fået ormekur? Ellers kan det være derfor den har tynd mave.

Men det kan også skyldes at der er noget af det foder den får, som den ikke rigtig kan tåle.
Nu giver i den vel ikke mælk, for det kan de fleste katte slet ikke tåle og får tynd mave med det samme.
Men prøv i et par dage og lad være med at give den andet end en slags tørfoder og så vand, og hvis det så ikke bliver bedre med maven, bør du spørge en dyrlæge, som også kan vejlede om hvad der er bedst at fodre den med.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 23:54

Forresten, hvor stor er katten og hvad vejer den ca.
For nu skriver du en killing og lille kat, men hvis det er en skovkat på 6-7 mdr, bør den altså være temmelig stor allerede.
Nu er skovkatte vist godt nok lidt langsommere i vækst end almindelige huskatte, men en huskat på den alder er næsten udvokset.

mvh dova

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 13-02-05 23:56

Hej dova..
Nej den får ikke mælk.. Vi har også snakket om, at vi kun skulle prøve og give den tørfoder, men det er jo ikke til killinger.. Men er det lige meget? Skal den så bare ha` fri adgang til tøtfodret hele tiden, eller skal vi gi` den noget nogle gange om dagen.. Der er nemlig mange der bare giver katten så den bare kan tage noget når den lige er sulten..
Håber og høre fra dig..
Kramzer grillemuzen..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 00:18

Altså det med killingefoder, ja det har jeg aldrig givet nogen af mine katte.
Og hvis den ikke har været vant til det før, tror jeg ikke det betyder noget at den får "voksenmad" nu.

Om den skal have adgang til foderet hele tiden?
De fleste katte spiser ikke mere end de har behov for, men der findes nok nogen få ind i mellem der er nogen grovædere og derfor vil spise for meget.
Det kan du næsten selv bedst bedømme med din kat hvordan den har det med det.
Hvis den ikke bliver ved med at æde til skålen er tom, sker der ikke noget ved at der står en skål så den selv kan tage hvad den har lyst til. Og så skal den selvfølgelig altid have vand til at stå også.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-05 01:25

Man kan godt få killingefoder som tørfoder. Hvis du køber det hos dyrlægen er der flere mærker at vælge imellem. Men din kat er sådan set stor nok til at få alm. foder. Men hvis den ikke har fået noget ordentligt at spise før i fik den, ville jeg nok vælge at give den killingefoder, til den er tolv mdr. som der står på posen. Men det eneste der sker, hvis den får voksenfoder er, at den vokser langsommere. Det er ikke godt at skifte mærke hele tiden. Katten har bedst af tørfoder (det renser tænderne, så den ikke får så meget tandsten), så få nogle prøveposer på noget forskelligt hos dyrlægen og se så, hvad den bedst kan lide. Når man skal skifte kattemad, skal man begynde med at give det nye foder med en fjerdel blandet i det gamle foder et par dage. Derefter halvdelen et par dage eller tre og så kan man øge det nye til tre fjerdedele .Og når i alligevel skal til dyrlægen, så lad ham tjekke katten. Det er ikke sundt for en kat at have diarré i dagevis. Den dehydrerer totalt. Lad være med at give den andet end vand i et døgn (det anbefaler vores dyrlæge, når en af dem har dårlig mave mere end et par dage), og snak så med dyrlægen i mellemtiden. (

Vi lader aldrig vores kattemad stå fremme. Det kan de slet ikke styre, så æder de konstant. Så meget, at de kaster op. Det er sket, at de har fået hul på fodersækken, når vi ikke har været hjemme, og så har de simpelthen ædt, til de kastede op. Men giv katten mad to gange i døgnet. Vi giver vores med 12 timers mellemrum. Det trives de fint med.

Det er da et godt tegn, at den er begyndt at ville lege. Hvis i har kattelegetøj med catnip/katteurt i, så bliver katten helt vild med det. Hvis du går ind på www.kattespecialisten.dk så har de en masse legetøj også med catnip. Men der er også mange andre steder. Hvis du søger på Google på "kattelegetøj", så kommer det en masse frem. Du kan også købe noget Feliway hos dyrlægen. Det er feronomer, som katten også selv afgiver. Det gør, at den ikke bliver så stresset. Du kan købe det både som spray og en til at stikke i en kontakt, så det "hænger" i hele rummet. De skulle være ret effektive mod stress, som din kat uden tvivl lider af i øjeblikket p.g.a. flytning, nye mennesker o.s.v.

Men ring til dyrlægen i morgen tidlig ang. kattens diarré. Så kan han også tjekke dens almen tilstand. Er den kast./steriliseret?? Ellers er det en god ting at få gjort det også, og så få den mærket med det samme. Den kan jo smutte ud, selv om det er en indekat. Det ved jeg af erfaring. Håber, det hele går i orden for katten og jer.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-05 12:55

I starten SKAL I holde jer ÈN slags foder.!!!!
Dette er meget vigtigt da en killings maven er sart og kan smadres for livet, hvis der går kuk i det fra starten!!!!!

Skal i ekspermenterer med flere slags foder så vent til killingen er fadlt mere til og dens mave er gået iorden igen.

Og som jeg skrev i mit første indlæg: Sørg for at den får en ormekur. Tag en afføringsprøve med til dyrlægen, så de kan dyrke den, og få det rigtige preprærat. Og tænk også på en loppekur, inden for 1 mdr. eller 2.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-02-05 16:46

Er det noget der kan slå en kattemave i stykker, så er det et brat foderskift, dette gælder i særdeleshed for killinger, der er mere sarte. I burde, fra start af, have givet killingen den samme slags mad, som den var vant til fra sit første hjem, og gradvis iblandet det nye foder I ønskede at gå over til. Lad være med at skifte og afprøve forskellige produkter. Her og nu: Giv katten dét slags foder i nu har begyndt at give den, for ikke at gøre skaden større. Hvis diarræhen er vedvarende, så start med et døgns faste, dvs. kun kogt afkølet vand. Dag nr. 2 give I dét foder den på nuværende tidspunkt er vant til at få, + en kur Panacur, (½ tablet 1 x daglig i 3 dage. Kan købes ved dyrlæger, receptpligtig. Dette hjælper på diarræh, - orm eller ej). Fortsæt med jeres sædvanlige foder, i starten 1 x daglig og forøg dette gradvis til 3 x daglig. Giv kun portionsvis, som katten spiser op. Voksenfoder bør ikke gives til en killing, og specielt ikke hvis den har problemer med maven. Diarræh kan være svær at få bugt med, så det er vigtig at tage problemet i opløbet. Kogt, tynd havregrød kan også gives de første dage efter fastedagen, da dette er med til at smøre tarmsystemet med et beskyttende lag, heri iblandes gradvis dét tørfoder du vil benytte. Der må godt kommes en smule salt i havregrøden, samt lidt drueukker. Prøv også at gå over til killingefoder af samme mærke, som dét I bruger nu af voksenfoder, men gør det MEGET langsomt.
For øvrigt lyder det ikke godt, at killingerne fra dér hvor I købte katten, kun har fået mad 1 x daglig, - DÉT ER UNDER AL KRITIK!!! SOVSEMAD ER ALT FOR DÅRLIGT OG DÉT HELE TYDER PÅ (efter din beksrivelse) AT DISSE MENNESKER HAR VÆRET UVIDENDE ELLER OGSÅ HAR VILLET SPARE PÅ UDGIFTERNE. Små killinger skal i begyndelsen have mad 6 x i døgnet, trappet ned til 4-3 gange i døgnet efter alder.
Håber du får din killings mave i orden igen.
Med de bedste ønsker for dig og din kat
Akle

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 14-02-05 17:47

Hej Akle
Jeg vil bare roser din flot lang beskrivelse af hvad man kan gøre. Jeg er helt enige med dig. Selv voksne katte skal delvis
vendes til ny slags mad.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-02-05 18:49

Godt indlæg Akle! - Det eneste rigtige.

Vaxen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-05 19:10

Vedr. Akles indlæg og det kogte vand; Det bør være en elektrolyt-behandling som sikre killingen får sine salte mv. Men sådan en kur ville jég lige cleare med dyrlægen, og det er man også nødt til for at få elektrolytten!

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 14-02-05 19:18

Taliskoko
Hvad er elekrolytten?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-02-05 19:22

Jamen kogt vand er jo ikke demineraliseret - så katten får vel sine salte - eller???

Vaxen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-05 19:58

Det er et pulver(blandet i kogt vand)som styrke katten, mens den ikke får sine minerale/salte behov dækket gennem foderet.

Jeg har hver 2. time i 24 timer fodet med en engangssprøjte en killing med eletrolyt-væske pga. diarre. Så jeg ved hvad det handler om. Problemet med diarre, ud over de kan få ødelagt maven for livet, at dyret ikke optage nærringsstofferne ordentligt, derfor skal en (lille) killing med diarre skal behandles så hurtigt så muligt.

En vigtig faktor er at maven/tarmene får ro, derfor kun væske i 24 timer eller 12 afhænigt af kattens alder.

Du kan læse lidt om elektrolyt/diarre her:(det er godt nok til mennesker, men princippet er det samme)
http://s.u.l.homepage.dk/21DIARREVS.html

Ellers er selve budskabet her:
Citat
Det er de vandige diarreer med store væsketab, som er aktuel i forbindelse med rehydreringsterapi .

Det farlige ved diarre er det store tab af vand og salte. Dette medfører at patienten dehydreres, med koncentrering af blodet, fare for udvikling af chok og nedsat kaliumindhold i blodet. Især hos børn kan der hurtigt opstå skævheder i væskebalancen, fordi deres væskedepoter er så små. Det er derfor diarre så ofte den umiddelbare dødsårsag i denne aldersgruppe.

De salte, der er aktuelle i forbindelse med diarre er natrium (Na) og kalium (K).

Mens natrium hovedsageligt findes i den ekstracellulære væske, er kalium overvejende at finde intracellulært.

Glucoseoptagelsen fra tarmen er en sekundær aktiv proces, hvor Na+ og glucose deles om det samme transportmolekyle over cellemembranen i tarmcellerne. Na+ bliver aktivt transporteret ud af cellen og ind i blodbanen v.h.a. en Na+ / Ka+-ATPase, og det medfører at koncentrationsgradienten fra tarm til celle trækker mere glucose og Na+ ind i cellen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-02-05 20:31

Ok - så det er reelt ligegyldigt om vandet er kogt eller ej i forhold til elektrolyt. Det kogte vand gives så bare for ikke at irritere kattens mave yderligere. Er diarreen voldsom giver man elektrolytbehandling. Korrekt?

Vaxen

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 16-02-05 18:04

Tak for alle jeres gode råd..
Den har fået en ormekur og den er på en kur der hjælper på diarreen.. Så jeg håber at den snart kommer over det... Vi købte nogle dåser med noget mad til den ved dyrelægen. som han anbefalede, da det hjælper på tarmene og maven..
Vi har også fået købt en loppekur, så nu skal vi bare ha` den givet den.. Men vi venter lige til den har fået sin mave helt i orden igen.. Men det går fremad med den lille misser.. Den elsker og lege og her i nat lagde den sig op til mig i sengen og lå nede ved mine fødder..
Så det er gode tegn.. Den har også fået et kradsebræt/kradsemiljø, hvor vi har kommet nogle baldrian dråber på, så jeg håber den vil bruge den..
Men jeg ville bare sige at det går fremad med lille Legolas.. *ss*
Og jeg er glad igen..

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 16-02-05 18:04

Tak for alle jeres gode råd..
Den har fået en ormekur og den er på en kur der hjælper på diarreen.. Så jeg håber at den snart kommer over det... Vi købte nogle dåser med noget mad til den ved dyrelægen. som han anbefalede, da det hjælper på tarmene og maven..
Vi har også fået købt en loppekur, så nu skal vi bare ha` den givet den.. Men vi venter lige til den har fået sin mave helt i orden igen.. Men det går fremad med den lille misser.. Den elsker og lege og her i nat lagde den sig op til mig i sengen og lå nede ved mine fødder..
Så det er gode tegn.. Den har også fået et kradsebræt/kradsemiljø, hvor vi har kommet nogle baldrian dråber på, så jeg håber den vil bruge den..
Men jeg ville bare sige at det går fremad med lille Legolas.. *ss*
Og jeg er glad igen..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 18:09

Det lyder godt det hele... Hvad skulle vi gøre uden Kandu.dk

Nu siger du baldian dråber.... Prøv at købe noget catnip-legetøj... Så skal du bare se løjer.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-02-05 18:36

Det var da dejligt. Så kan du vist være rolig for, at den falder godt til. Hvis den viser tegn på, at den gerne vil ud, kan du jo prøve at give den sele på, og så gå en tur med den. Den er jo trods alt vant til at være ude. Men hvis den ikke savner det, er det jo ligemeget. Vi har en tilløber der ikke vil ud. Han blev bange, når han så gennem døråbningen ud på vejen. Så løb han ind og gemte sig. Hvis din misser heller ikke har syntes om det barske udeliv, vil den heller ikke give tegn til at ville ud.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 03:17

Hej Grillemuzen. Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, så husk at lukke.
Jeg har siddet i 6 timer nu og fjernet flueben fra spørgsmål, folk ikke har lukket. Og det var godt nok mange.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 25-02-05 18:35

jamen hvordan gør man det Jette??

KramZer fra Grillemuzen...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 20:20

Ovenover hvert indlæg - ude i højre side - står der: "accepter som svar" over hver kommentar. Du klikker så på den kommentar, du synes svarer bedst på dit spørgsmål. Derefter skal du afgive stjerner, der fortæller hvor god du synes besvarelsen er. Jo flere stjerner (op til 5), jo bedre var svaret. Du kan også skrive en kommentar til "den udvalgte" der hvor kandu skriver: "Tak for svaret ..."
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Grillemuzen

Dato : 26-02-05 20:52

Tak for svaret Jernladyen.
Det går rigtig rigtig godt med den lille nu.. Den er blevet meget mere kælen og den sidder ikke i vinduet mere og den ligger heller ikke under sofaen mere... Den har snuppet vores lænestol, men vi bruger den alligevel heller ikke så meget..
Nu kan vi gå hen og ae den, men den er stadig en lille smule bange, men går jo nok over.. Og så er den helt vild når den ser jeg kommer med mad til ham.. En rigtig lille krudtugle.. ss
Men 1000 1000 tak for alle dine gode råd, dem har vi været meget glade for..
Mange varme kramZer fra Grillemuzen...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-02-05 00:10

Hej Grillemuzen. Godt den lille mis trives nu. At den bliver bange, skal nok gå helt af den. At den hugger huset bedste stol er typisk kat. Vores huggede omgående læderstolen. Nu er den ikke spor køn mere, men hva', kattene hygger sig. (og jeg kan ikke sidde i den alligevel). Den ældste mener, at der slet ikke kan være tvivl om, at det er hans stol. De små mener også, det er deres stol, men de må så nøjes med sofaen, vores senge eller deres huler.

Pas godt på den, og husk at få den ster./kast. alt efter hvad køn det er. Hvis det er en hunkat, er det synd for den, at den kommer i den ene løbetid efter den anden, uden at ”der sker noget”. Hvis det er en hankat, risikerer du at den begynder at strinte på et tidspunkt og under alle omstændigheder vil dens urin begynde at stinke. Samtidig med at du får den ster./kast. er det også en god idé at få den øretatoveret. Selv om det er en indekat, kan den jo smutte ud ved et uheld.

Hilsen Jette