/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Rottweiler og børn
Fra : dog2dog
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 30-08-02 09:14

Hej,

Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er smart at anskaffe sig en Rottweiler først, og så få børn derefter, da hunden kan blive jaloux.
Man skal i stedetfor først få et barn (eller flere), og derefter anskaffe sig en Rottweiler.
Er der nogle der har erfaringer med hensyn til dette?

/Jacob

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 60 point
Dato : 30-08-02 09:20

Hej dog2dog

Vi fik på samme tid en søn og en Rottweiler. Det er gået rigtig godt. Min søn er fortrolig med hunden fordi de har gået op af hinanden lige fra start af. Jeg vil anbefale at anskaffe en hund samtidig med at du får børn.

/Pong

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 30-08-02 09:39

Hej Jacob.
Min bror,(i Norge), har haft Rottweiler i mange år, og den er noget af det mest omgængelige, man kan tænke sig. De havde én både før de fik børn og mens de havde små børn også. Jeg er overbevist om, at man skal se på stamtavle, hundens forældre mv. for at skønne hvilket temperament, hunden har. Hvis hunden ellers kender sin plads i familien, skulle det ikke give problemer!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-08-02 10:30

Hej Dog2Dog,

jeg tror det kommer meget an på hvordan hunden bliver behandlet og opdraget...

du ka' f.eks. få børn først og så anskaffe en Rottweiler bagefter, men hvis den f.eks. ikke bliver behandlet ordenligt ka' den jo også lave ravage...

li'som du ka' anskaffe dig en rottweiler først, og hvis du behandler den ordenligt (samt børnene også behandler den ordenligt)... så opstår muligvis ingen problemer...

det er meget individuelt... og kommer mere an på hvordan hunden er, og bliver behandlet end hva' der bliver "anskaffet"/kommer først... tror jeg... men det er selvfølgelig kun min mening...

f.eks. fik vi en Airdale Terrier, den's madskål sku' vi bare ikke komme i nærheden af... et stykke tid efter fik jeg en efternøler af en lillesøster... og hun ku' sidde og rave nede i madskålen uden den gjorde noget... men hvis vi prøvede var der mere eller mindre med det samme et "grrrr..."...

men det er jo en svær ting at spå om hvordan det ene og det andet vil gå... der er vel ikke rigtig andet at gøre en at ta' chanchen, og så få det bedste ud af det... og hvis i behandler hunden ordenligt og giver den et trygt hjem, så burde der vel heller ikke være de store problemer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 09:38

Hejsa Jacob.

Tjae, det har jeg lidt svært ved at tro - vi kender maaange
rottweiler-mennesker, og adskillige af dem har da fået både 1, 2 & 3 børn,
efter de fik hund. Vores forrige hundetræner havde to rotter på 4 & 1 år, da
de fik deres første barn, og der var heller ingen problemer. Så jeg tror
bestemt ikke, det er "racetypisk" for rottweilere at blive jaloux på børn.
Vores 2 rotter er i hvert fald vilde med børn - så længe det ikke er en hel
børnehave, som omringer dem. De synes, det er liiige voldsomt nok med 30
unger, der står og træder dem over tæerne, for at komme til at klappe dem.
(Og det kan jeg sådan set godt forstå!!)
Jeg har da hørt historier om hunde, der ændrer adfærd, når der kommer en
lille ny i huset, men i de tilfælde er det som oftest fordi ejerne ikke
længere har så meget tid & overskud til at tage sig af hunden, som de
plejede. Så uanset race er det vel vigtigt at huske på, at vovsen stadigvæk
har lige så stort behov for at gå tur, lege med andre hunde, træne, gå spor
og hvad man ellers plejede at gøre sammen med hunden, før man fik børn.

Mvh. Line

> Hej,
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er smart at anskaffe sig en
> Rottweiler først, og så få børn derefter, da hunden kan blive jaloux.
> Man skal i stedetfor først få et barn (eller flere), og derefter
> anskaffe sig en Rottweiler.
> Er der nogle der har erfaringer med hensyn til dette?
>
> /Jacob
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 13:50

Vi havde en tæve på 3 år en hand på 2 år
da vi fik vores første barn.
Da vi kom hjem fra sygehuset smed vi nogle gamle bleer på gulvet
hvorefter vi satte vuggen ned så de kunne få lov til at lugte hvad det var
for noget
hundene hyggede sig i sofaen mens jeg ammede den lille, det var med i det
hele
Der var aldrig problemmer, kunne over for gæster/fremmede der kom for tæt på
den lille skulle vi passe på...

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:aknasn$1b2a$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hejsa Jacob.
>
> Tjae, det har jeg lidt svært ved at tro - vi kender maaange
> rottweiler-mennesker, og adskillige af dem har da fået både 1, 2 & 3 børn,
> efter de fik hund. Vores forrige hundetræner havde to rotter på 4 & 1 år,
da
> de fik deres første barn, og der var heller ingen problemer. Så jeg tror
> bestemt ikke, det er "racetypisk" for rottweilere at blive jaloux på børn.
> Vores 2 rotter er i hvert fald vilde med børn - så længe det ikke er en
hel
> børnehave, som omringer dem. De synes, det er liiige voldsomt nok med 30
> unger, der står og træder dem over tæerne, for at komme til at klappe dem.
> (Og det kan jeg sådan set godt forstå!!)
> Jeg har da hørt historier om hunde, der ændrer adfærd, når der kommer en
> lille ny i huset, men i de tilfælde er det som oftest fordi ejerne ikke
> længere har så meget tid & overskud til at tage sig af hunden, som de
> plejede. Så uanset race er det vel vigtigt at huske på, at vovsen
stadigvæk
> har lige så stort behov for at gå tur, lege med andre hunde, træne, gå
spor
> og hvad man ellers plejede at gøre sammen med hunden, før man fik børn.
>
> Mvh. Line
>
> > Hej,
> >
> > Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er smart at anskaffe sig en
> > Rottweiler først, og så få børn derefter, da hunden kan blive jaloux.
> > Man skal i stedetfor først få et barn (eller flere), og derefter
> > anskaffe sig en Rottweiler.
> > Er der nogle der har erfaringer med hensyn til dette?
> >
> > /Jacob
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 22:14

Og så en af de triste historier. Vi måtte aflive vores dejlige 3 år gamle
hanhun da vores datter var 5 mdr. Han røg på hende selv om hun på intet
tidspunkt havde udgjort nogen trussel for ham. Intet i hans normale dag
ændrede sig (blev udover at være familiens "først fødte" brugt på mit
arbejde som vægterhund) Han havde samme rammer som altid, blev trænet lige
så meget som altid, men var tydeligt jalux på vores datter hvilket viste sig
samme dag som hun kom hjem fra hospitalet. bla. blev der knurret af hende
(skal siges at hun ikke var det første barn han har været sammen med da vi
har børn rundt om os konstant) han bed hendes ting i stykker hvilket han
aldrig før havde gjort. vi forsøgte i en periode efter episoden at
intensiverer træningen af ham, men da han så røg på mig i en
træningssituation blev jeg anbefalet at få ham aflivet da han var ved at
udgøre en temmelig stor risiko for liv og lemmer. SÅ om en rottweiler kommer
før eller efter barnet er helt op til hundens sind og temprament.

Trine
"dog2dog" <dog2dog.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MOEb9.39813$ww6.2879157@news010.worldonline.dk...
> Hej,
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er smart at anskaffe sig en
> Rottweiler først, og så få børn derefter, da hunden kan blive jaloux.
> Man skal i stedetfor først få et barn (eller flere), og derefter
> anskaffe sig en Rottweiler.
> Er der nogle der har erfaringer med hensyn til dette?
>
> /Jacob
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 14:22

Trine K. wrote:
> SÅ om en rottweiler kommer
> før eller efter barnet er helt op til hundens sind og temprament.

Det kan jeg kun give dig ret i, jeg havde en rigtig dejlig Rottweiler,
da han var 2 år fik vi vort første barn og med passende mellemrum fik vi
ialt 2 piger og 2 drenge, på intet tidspunkt har han rørt børnene eller
deres legetøj.
Det eneste sted han ikke fandt sig i børn, var ved den _fyldte_ madskål,
her har han markeret sig en eneste gang, og det ved at gø kaldende på
mig, fordi vores nu ældste datter, var faretruende nær ved at kravle op
i skålen. Børnene har bla. brugt ham som trappe når de skulle op i
sofaen.
At vi så måtte aflive ham i en alder af 12 år, er en anden sag.
MHRIP