/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Monza fedter i koblingen
Fra : kandu4thomas
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 10-02-05 14:49

Halløjsa..!

Tjaa, så er den gaml med Monzaen..! Problemmet er den fedter helt vildt i koblingen! Når jeg lukker op for gassen og lader den tage fat, stiger den fuldstændig i omdrejninger uden rigtig at tage fat!

For at prøve at udbedre fejlen har jeg:
Udskiftet gear olien, justeret koblingen til 2mm spillerum, så den ikke hænger i kablet, men det har til synladene ikke hjulet! Nogle som har en fiks idet der kan hjælpe ?

Vh

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-05 20:30

Du skal købe nogle nye koblings plader. Men hvor mange hk har den ca..

http://www.thansen.dk/products.asp?c=401052608&n=282534753#xy

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-02-05 21:03

Halløjsa..!

Tjaa jeg tvivler dog på det er koblingspladerne, de sørger jo bare for gearet for fat..! og det gør det jo fint...

Den har standart cylle, boret den op og hornet den til 39mm, har et 39mm oversize stempel i, med dobbelt stempelringe, opboret kaburator til ca. 15 mm, en 5,3HK tun udstødning, hjemmelavet powerfilter, og std. gearing, topfart ca. 50 km/t

Så den er ikke ligefrem tunet rigtigt.. Men der er godt træk i den!

VH
Thomas
Teamvsr.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-05 23:30
Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 11-02-05 14:10

køb nu bare de To plade min dreng,så skal du se hvad en Monza er i stand til

Kommentar
Fra : Bredtoft

Dato : 14-02-05 22:59

Det kan da kun være koblings-pladerne. Hvis du kan høre at der går et stykke tid inden den tager fat efter du har sluppet koblingsgrebet,ja så er der jo ikke så meget tvivl. De har ingenting at gøre med om gearene får fat. Det er jo inde i gearkassen, der sidder koblingen jo ikke.

hilsen Bredtoft..

Godkendelse af svar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-05 23:08

Tak for svaret rpje.