/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hjælp min bil vil ikke starte..
Fra : RaB
Vist : 2289 gange
20 point
Dato : 10-02-05 13:22

Har en golf 2 1,8 fra 86.. da jeg kom ud til bil her i dag ville den ikke starte.. den siger bare klik være gang jeg drejer nøglen.det er ligesom om den ikke kan trække starter rundt.. men kunne godt skuppe den igang.. har været ud for at tjekke om den lade godt nok.. og det gjorde den, den lå på lidt over 12.. så det er godt nok..Hvordan kan jeg tjekke om batriet er færdig..?? men før det her skete havde den også lidt problemer med at starte, det var lige som om den nulstillet min cdafspiller hver gang.. den tænder også radioen af sig selv når jeg drejer nøgle, selvom jeg har slukke den inden jeg slukker bilen.. men har hørt det kan være startralë eller starter.. hvad tror i..???

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 10-02-05 13:26

Batteriet er fladt.
På en tankstation med værksted eller et værksted kan de afprøve batteriet.

Jes

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-02-05 13:30

Strøm? Starteren kan også have sat sig fast.
Der kan være enløs forbindelse,
Det mest almindelige er måske for lidt strøm, dårlig akummulator

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 10-02-05 13:57

Harald Nyborg har vist nok tilbud på batterier i øjeblikket
http://www.harald-nyborg.dk/templ.asp
Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 14:22

Det kan være enten batteriet der er faldet sammen, dit startrelæ der hænger, eller en løs forbindelse i kablerne fra batteri til starter. Eller en løs stelforbindelse.

Men det tyder umiddelbart på batteriet når du siger, at dit anlæg nulstiller sig, for det tyder på, at den ikke får strøm når bilen har stået et stykke tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-02-05 01:32

Når den lader, skal spændingen være mindst 13,2.
Har samme problem på en citroen BX. Alarm og radio dræner batteriet, når vognen står ubrugt i flere dage. Har du en hjemmelader, kan du bruge den jævnligt og se om det løser problemet.

H-J

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 14-02-05 17:48

Det lyder som om du får startet efter mislykket forsøg, og så forestiller man sig jo at du får batterihjælp udefra, hvis den så kommer igang må det jo udelukke en defekt starter m.m. så enten kan generatoren ikke hamle op med dit forbrug, eller også kan batteriet ikke holde ladningen.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 14-02-05 20:33

har samme problem med min golf 2 1.3 fra 86. Fik skiftet relæ og det hjalp lidt. pointen er egentlig at der i følge mekanikeren skal lades med 14volt og ikke 13,6 som min gør nu og ikke med 12 som din.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 15-02-05 17:05

tænkte på om hvor sidder startrelæ. Er det den der sidder på starter eller den der sidder i relæ...??? lige en ting mere hvordan for jeg min bil til at lade noget mere.. skal jeg stremme kilremmet, eller hvad..?? og hvordan finder man ud af om bil aflader batteriet når den er slukket...??

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-02-05 01:47

startrelæet sidder på starteren, du kan ikke få generatoren til at lade noget mere,
hvis du vil vide hvor meget bilen aflader når den er slukket, skal du tage et af kablerne af batteriet, helst stelkablet, så kortslutter du ikke hvis nøglen rammer stel,
derefter sættes et amperemeter imellem batteriets polsko og det aftagne kabel, der
må ikke gå mere end ca 50 milliampere, svarende til hvis der er ur i bilen og eventuel radio der står standby. Hvis du ikke har et amperemeter kan du sætte f.eks. en 5 wattpære imellem, hvis den lyser op kan du prøve med en større, så får du en fornemmelse af om din bil står og aflader. Hvor længe den er om at aflade bliver vist for teknisk at komme ind på her. Kan du starte med batterihjælp, er starteren i orden.
mvh Mogens

Kommentar
Fra : sendell22

Dato : 24-04-05 14:22

har selv oplevet det samme med min tidligere golf. jeg satte en ny starter på, men det kan tænkes at det kan afhjælpes ved at skifte kullene i starteren.. prøv næste gang det sker at tage en hammer og slå let på starteren, så kan du muligvis få den til at køre rundt. der er to ting der kan være galt med starteren, enten er det som sagt kullene der skal skiftes, ellers er relæet stået af og så kræver det en ny starter..
held og lykke.
mvh.
morten

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-04-05 16:03

ok! Jeg håber da virkelig spørgeren er kommet ud at køre igen