/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Ricinusolie
Fra : Toupie
Vist : 1317 gange
50 point
Dato : 10-02-05 11:23

Min søn har været hos en alternativ zoneterapeut og da hun bemærkede det arvæv min søn har på hælen efter en operation, foreslog hun Ricinusolie (amerikansk olie) som behandling af dette.

Jeg blev nysgerrig og søgte på Google.dk og det ser ud til, at denne olie kan bruges til lidt af hvert, men jeg er mere nysgerrig så...

Kender du denne olie og hvad bruger du den til??

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 12:32

Ricinusolie blev tidligere udelukkende brugt som et kraftigt afføringsmiddel.

Med hensyn til arvæv efter en operation, tror jeg desværre ikke på, at det skulle hjælpe med den slags.
Og en operation for at fjerne arvævet, vil som regel kun gøre det værre.
Keloid som sådan noget arvæv hedder, kan finde på at forsvinde af sig selv, og nogen gange har man med held behandlet arvæv ved at give injektioner i vævet med kortisonpræparater.

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 12:44

Dova det med afføringsmidlet ved jeg godt, men det er man gået bort fra igen og fraråder at bruge det til dét.
Det var ikke en helt almindelig zoneterapeut han var hos, så jeg tror på, at Ricinusolien kan bruges til mangt og meget som vi umiddelbart ikke lige kan forestille os, prøv f.eks at læse her:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/raad_mod_bylder.asp

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 15:13
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 15:27

Og her: http://arebookstore.com/product.asp?pn=381

Så det er såmænd ikke fordi jeg tvivler på virkningen, men mere om der er andre der har erfaring med at bruge denne olie og til hvad

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 15:38

Jamen, det vil jo nok ikke skade noget at prøve det.
Og hvis det virker er der jo alle tiders.
Men vær opmærksom på det der stod i det amerikanske link, at det sviner ganske forfærdeligt og laver pletter der ikke kan fjernes hvis det kommer på tøj, møbler, og tæpper.
Noget med at pakke ind i plasticfilm når "forbindingen" med olien var anbragt hvor den skulle være.

mvh dova

Annuller spørgsmålet
Fra : Toupie

Dato : 02-01-06 10:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål