/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
køb af Programmer i Udlandet
Fra : Mille35
Vist : 416 gange
250 point
Dato : 10-02-05 10:49

Her her nogen der kender til dette Fima ?
Kunne godt tænke mig et program der fra ,men har ikke noget erfaring med det.
Er det lovligt at købe programmer i udlandet ? og bruge dem firma teknisk ? der er jo mange tusinde kroner at spare !!

http://www.americansoftwaresales.com/

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 10-02-05 10:57

Ja, det er skam lovligt. Men har du betænkligheder mht. sikkerhed, så brug anden firma til at handle for dig. Eks. Paypal, som er fuldt ud troværdig. Her overføre du såmænd penge til en konto, og derefter kan du købe for de penge der er. Og skulle det være en fupfirma, eller andet, så er det kun de penge som du har på Paypal du evt. kan miste.

Når jeg køber software i udlandet gør jeg det, at jeg henter en demo, og køber så et kodeord. Dermed er jeg ihvertfald uden om forsendelse, hvis du ved hvad jeg mener

Og du kan også bare nævne at det er til gave, for så kommer der ikke moms på

Moltov

p.s. ikke at jeg har gjort det dog, men har hørt at nogen har gjort det!

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-02-05 11:02
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-05 21:41

Regner jeg helt forkert på den softwareside............Autocad fuld ver. 2500 kr.
Det lyder fantastisk billigt.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-02-05 14:12

Det er jo bare man tør at gøre det ?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-02-05 14:12

Det er jo bare man tør at gøre det ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-02-05 21:46

Jeg har tidligere prøvet at ville købe oversættelses programmer fra US, men fik den melding tilbage, at de ikke ville sælge ud af US,
vel for at beskytte firmaer i bl a Europa
det program jeg ville købe havde en pris på ca. 450 KR i USA, prisen for det samme i DK var ca. 5600 KR
det var Amazon jeg prøvede
jeg kender flere der har købt hos Amazon i UK, altid med et godt resultat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-02-05 22:14

på danske slægtforsknings sider er jeg flere gange stødt på navnet " KIM MELCHIOR" og har læst at det er en dansker der har boet ca. 25 år i USA. ved at søge på infowest = endelse i hans mail adr og hans navn har fundet følg side
http://www.google.com/search?q=%22kim+melchior%22%2Binfowest
jeg har læst at han er meget interesseret i dansk-engelsk oversættelses programmer
ku kunne evt sende ham en mail og spørge ham om han var interesseret i noget (købe for dig)
du kunne evt tilbyde ham noget oversættelse som prov
der reklameres daglig med et translations program her på KANDU (mit tillægs ? er der nogen der kender kvaliteten af det)
hvis der kommer noget ud af det her vil jeg blive meget glad hvis du vil sende mig en mail
du gøre det fra min hjemmeside www.erikogco.dk

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 11-02-05 22:56

Mille35> Der er gode og kendte steder hvor man godt kan købe, men du skal ikke købe der. Du ser aldrig et program og taber dine penge. Helt sikkert. Det er for billigt.

ferik> Man kan godt købe i USA hos Amazon, men selv om prisen er billigere end hos Amazon i England bliver slutprisen som regel dyrere. Der tillægges told og moms. Køber du hos Amazon i England bliver der også tillagt 25% dansk moms da Amazon i England har et dansk momsnummer (momsreg. i Danmark. Det skal de være når de sælger for flere hundrede tusinde kroner her i landet).

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 250 point
Dato : 14-02-05 10:15

Til Mille35
du kunne kontakte: http://www.amazon.com/exec/obidos/subst/home/home.html/104-6043509-4619953
måske kunne du købe gennem dem

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 15-11-05 10:07

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-11-05 10:50

fik du købt noget, eller har du opgivet