/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen lyd på film
Fra : janemli
Vist : 603 gange
30 point
Dato : 09-02-05 23:16

har lige fået en film...men den kan ik afspille lyden?? den skriver der er noget med en codec fejl? har den nyeste divx player

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:19

altså det er på din pc du ikke kan afspille lyden ik ?
Jeg bruger Gordian Knot et codec program, og jeg har aldri nogle problemer... du kan hente det gratis hvis du søger på www.google.dk efter Gordian knot free downlaod

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 09-02-05 23:27

ja den spiller ik lyden...heller ik nu hvor jeg har hentet det program

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:29

og alt er skruget op inde i kontrol panelet ?

Accepteret svar
Fra : User

Modtaget 30 point
Dato : 10-02-05 01:17

Selvom du har den nyeste divx kan der godt være problemer alligevel, da mange film kører Xvid...
Det følgende link fører dig til en side hvor du kan hente en codec pakke der hedder K-Lite Mega Codec Pack. Jeg bruger den selv og den fungerer efter mine erfaringer rigtig godt. Som regel når jeg har haft problemer med film, hvor fx lyden ikke bliver afspillet, eller det derimod KUN var lyden der blev afspillet, blev det løst med denne pakke. Og som prikken over i'et behøver du med denne pakke heller ikke have hverken quicktime eller realplayer installeret længere, fordi disse codecs er med, men uden de generende popups. Prøv at brug mediaplayer eller winamp og se om det ikke virker med denne pakke.
http://www.codecguide.com/download_mega.htm

Mvh Thure Lorenzen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 10-02-05 01:58

Har du hentet fra xvid.com eller divx.com?
Prøv at hente fra den du ikke har hentet fra.
Har du hørt den virke på en anden PC, ellers prøv det.
Du kan også prøve at hente dr.divx på divx.com, den har en prøve periode på 14 dage. Så kan du prøve at køre den igennem med den og se om det hjælper.
Der findes også nogle programmer der kan undersøge hvilket format filen er lavet i, lyd og biled delen. Jeg kan i skrivende stund ikke huske hvad de hedder, men der er måske andre der kan?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-02-05 07:24
Kommentar
Fra : User

Dato : 10-02-05 11:53

PrivateDK wrote <<<Der findes også nogle programmer der kan undersøge hvilket format filen er lavet i, lyd og biled delen. Jeg kan i skrivende stund ikke huske hvad de hedder, men der er måske andre der kan?>>>

Et program der hedder GSpot er inkluderet i K-Lite Mega Codec Pack. Programmet kan se hvilke codecs der skal til for afspille filmen, om du har de gældende codecs installeret og det kan evt. også gøre opmærksom på hvis der skulle være problemer med filmen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 10-02-05 13:00

Tak User

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-05 19:44

Det kunne jo også være at der er skruet ned eller lukket for en af lydkanalerne i mixeren, prøv lige at se efter!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-02-05 19:52
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-02-05 19:52
Godkendelse af svar
Fra : janemli

Dato : 10-02-05 23:34

Tak for svaret User.