/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er mest sørgeligt (Landskamp - Valg~
Fra : bennymanden
Vist : 447 gange
7 point
Dato : 09-02-05 22:57

Lad os bare høre en god blanding af politik og fodbold

Det var dog en elendig dommer i den fodboldkamp .... han udviste Morten Olsen

Var der nogen der så, at Mr. Bush´s gode ven inde fra Christiansborg var på besøg hos Hendes Majestæt Dronning Margrethe II i dag, jeg tror det var til formiddagskaffe.
Der er virkelig nogen som forstår at færdes i de rigtige kredse.

Tænk engang, så er han dette lands Statsminister

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-02-05 22:59

Undskyld, jeg interesserer mig ikke en dyt for fodbold, men ham der Morten.O...øhh, spiller han virkelig endnu?! han må da være oldgammel?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-02-05 23:00

Valgresultatet er klart det mest sørgelige!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 23:00

creamy han er vores højt agtede Landstræner

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-02-05 23:00

Hvad er mest sørgeligt? Det giver jo sig selv, med en anden kulturminister havde vi sikkert vundet kampen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-05 23:02

Morten O er sgu da træner for landsholdet

Valgresultatet, for fodboldkampen er da glemt om et par dage mens.....

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 23:03

Jo, men vi kan jo altid slå Kasakstan i fodbold næste gang i "Parken"

..... den regering risikerer vi jo at skulle leve med i næsten 4 år

Benny

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 17 point
Dato : 09-02-05 23:03

Nåå, det er da også rigtigt
Vidste ikke at træneren også kan blive vist ud?! Det er vel begrænset, hvor mange sådan een kan nå at sparke over benet ude ved sidelinien?!

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 09-02-05 23:16

Fodboldkampen var lige så forfærdelig som valgresultatet er forrygende fedt.
Mvh Lex

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:21

lexion< ja og man må sige at valg er lidt mere relevant....
dejligt at se Danskerne stadig er der Go Venstre

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-02-05 23:25

He-he--når Anders og Pia ser på hinanden, minder de mig sgu' om hovedpersonerne i "Annie get your gun".
Hvad med at prøve Morten som statsminister og Anders som landstræner????? jeg mener---kan det blive værre end det er??

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 23:29

Jeg skylder lige de der på kanten af Europa en undskyldning for min stavning
det hedder Kazakhstan ....

det andet der bliver vi ikke lige enige om kan jeg se ..... hvis en politik som promoveres med skattestop ...... på bekostning af ældreomsorgen (stregkoder ol.) og på bekostning af de unge menneskers mulighed for at uddanne sig (skolepraktikpladser + lærepladser) ....... hvis en sådan politik skal bifaldes af os almindelige danskere, så ved jeg ikke helt hvor vi står

er det ikke lidt det der: Den som har skal gives endnu mere ???

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:32

bennymanden< Nu har hjemmehjælperne i flere år talt om de ikke kan nå deres arbejde,, nu hvor stregkoderne er kommet har de endelig en chance for at bevise hvor travlt de har Men det gider de ikke være med til ??? Hmmm besynderligt Hvordan kan det mon være ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 23:32

Jo, ved du hvad dabj jeg tror faktisk Morten ville være en UDMÆRKET statsminister, jeg ved ikke rigtig med kammerateriet over til guds eget land, men

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 09-02-05 23:34

Landskampen var den mest sørgelige - faktisk trøstede jeg mig selv ved at tænke tilbage på det vellykkede valg i går! Det kunne jo stort set ikke gå bedre end det gjorde!! Lækkert.

Landsholdet genvandt min respekt i 2. halvleg - men dommeren var helt igennem elendig! Som kommentatorerne sagde; verdens forhenværende bedste dommer. I min verden var det hans skyld Danmark tabte - han forærede Grækenland et straffe, og 'overså' det Danmark skulle have haft. Øv!

Mvh.
Niels (som håber Danmark kommer til VM!!)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 23:37

Rigtigt Trine, det tager 48 sekunder at tørre røv, 27 at give en injektion og 1½ minut at bogføre det

..... nu er min mor blevet en "vare" ligesom nede i Bilka, måske når vi hende i dag, ellers er det jo ærgeligt..... i morgen er hun måske over sidste salgsdato
Jo - Jo det er sørme dejligt her i vores "Kontrolsamfund" - der er rigtig TID til hinanden

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-05 23:38

Trine..fordi det også tager tid..derfor.!!

Og ja Benny, det er som talt ud af min mund..men lad os se hvor slemt det bliver..så kan vi jo tales ved om et par år igen

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:41

Det tager jo netop IKKe tid.... det tager meget længer tid at skrive det i en bog, en lige at køre et kort igennem...
Jeg tror netop det for den enkelte hjemmehjælp til at blive i hjemmet istedet for det hun gør nu... Nemlig skynde sig, så hun kan komme op til pause og drikke kaffe.....
At bog føre noget tager ca 2min
At skrive ind på en pc tager min 5 minuter
At køre et kort igennem tager 2 sekunder

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-05 23:48

Trine, nu tror jeg du snakker som du har forstand til...ja undskyld mig! Jeg er selv modtager af hjemmehjælp og det er dygtige piger der kommer her! De har bare alt for travlt og de er meget stressede..jeg bliver gal, når jeg hører folk som dig sige som du gør..det aner du jo ikke en skid om!
Alternativet til stregkoder er nemlig ingenting..jo..jeg forstår godt at du synes det er en god ide..men i praksis er det bare ikke!...

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:50

Hmm..jeg mener nu godt jeg ved hvad jeg taler om,,, ser du jeg er hjemmehjælper på 4 år....
Og tror mig når jeg siger,,mange af mine kolegaer,, tjaaa, deriblandt mig selv, er som ofte førdig 45 min inden pausen.
Du skal regne med at du er modtager af hjemmehjælp,,og for derfor at vide at de ikkeahr tid til kaffe idag eks. fordi de bare har SÅ travlt...men når alt kommer til alt,,hvad ved du så om hvor travlt de har ??

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-02-05 23:53

Det er SÅ tit at jeg kan køre hjem 30 min før tid,,,
På min formidags plan,,,(hvis jeg skal havde så travlt som påstås) har jeg tit og ofte plads til 4 besøg ekstra

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-05 23:55

Oki..Trine, så er du dælme en af de heldige..
Ja jeg er ret godt inde i hvor travlt de har her i kommunen..
Det er naturligvis mest når der går koks idet..men hjemsendelser og sygdom..
..men ok...du har din mening, jeg har min..og der må jo være en grund til at der er utilfredshed omkring de skregkoder!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-02-05 23:55

Spekulerer på----kan en statsminister få rødt kort og vises ud af banen???

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-05 00:00

dabj > det var faktisk næsten værd at prøve

....... men han går squ sikkert ikke, jeg synes osse Mortens sko var lidt klæbrige

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-05 00:01

Du ved jo godt det er de taburetter med lim på de har fundet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-05 00:02

->Trinethk
Hvis du SÅ tit er færdig 30 min. før tid burde du f---- bruge den tid på klienterne i stedet for at halse af sted til pause, for jeg går ud fra at du også bliver betalt for "de 30 min. før tid"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-05 00:05

->Benny
Nå--Morten har vel ikke skylden denne gang og han skal vel også have lov at lave en fejl--den anden drønnert har opbrugt sin kvote

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-05 00:07

Slut på valg, politik og fodbold for denne gang

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-05 00:12

Jamen vi er fuldstændig enige <dabj> .... osse med det du skriver til Trine - det var det jeg mente i et tidligere indlæg. Danskernes hverdag SKAL forme sig sådan, at der ikke er er tid til at "komme hinanden ved" ... det er det jeg er sådan modstander af.
Jeg mener også Trine, hvis du har sådan et overskud af tid, og alligevel ikke gider snakke nogle få "dagligdags" ord med din klient (som det jo så smukt hedder) fordi du har travlt med at nå et bestemt "kaffemøde" med kolleger, tja eller for den sags skyld gå tidligt hjem (betalt, ganske vist) ... så må jeg jo osse stille spørgsmålstegn ved om du er dit job voksent.
Benny

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 10-02-05 01:02

Ang kaffepause< Det er jo en lidt svær situation. Jeg har det på den måde, at jeg skynder mig ude hos klienterne, bla fordi vi hver morgen for at vide at vi har SÅ travlt idag.... derfor skynder jeg mig... så er jeg inde til pause 30 min før tid, og kan dermed ringe rundt til nogle af de andre og høre om de har brug for hjælp...
Enten kan de godt nå, eller også bliver man sat til at tage en rengøring, hvilket resultere i at man er 30 min senere inde til pause end de andre (som straf for man nu havde skyndt sig)
Derfor er det meget svært at blive klog på om hbvorhvidt vi har travlt eller hvad....

For hvordan definere du travlhed ?

At blive hjemmehjælper er ikke nogle lang uddandelse.

Nu arbejder jeg også med andet end hjemmehjælp, og hvis hjemmehjælperne i deres arbejde bliver stresset...
Jamen så er det da virkelig heldigt at de ike er selvstændige, for så havde de da fået et sammen brud.
Ja,,jeg har også været i malerfirma,, og selvom vi ikke lavede meget,,lavede vi dog en del mere en hjemmehjælper gør.
Vi holdt pause i 30 min om dagen, hvor hjemmehjælper holder i min 45 min.
Plus, når de gamle sover,,,jamen så laver vi ikke noget i de 2 timer. (og dog) vi dækker måske lige kaffebord, og ser til vaske tøj.
Men det er jo heller ikke meget når vi er 3 på arbejde til 12 beboer.
Mærkeligt nok er der aldri nogle der forslår at gå en tur med en af de gamle.
desuden har de gamle tit ikke lyst til at gå tur.
Men det bliver så heller ikke forslået.

Stregkoder er det ENESTE der i mine øjne kan holde hjemmehjælperen ude hos den gamle.
For tro mig, det er ikke tiden der mangler.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 01:30

Trinethk

Det lyder helt vildt forkert det du fortæller der.
Og hvor er det du arbejder med 3 ansatte og 12 beboere, en afdeling på et plejehjem??
Eller beskyttet bo-enhed. For det er da vild luksus hvis 3 hjælpere kun skal koncentrere sig om 12 klienter på en dag.
In Real Life snakker vi måske 25 besøg pr hjælper på 5 timer, og dertil skal lægges, at der for at besøge dem, skal tilbagelægges sammenlagt 135 kilometer i en bil, for at komme rundt til dem alle.

Og hvis du ikke forstår hvorfor stregkodesystemet blev indført, så skal jeg prøve at forklare dig det.
Det er fordi man ville finde ud af, hvor lidt tid der er absolut nødvendigt at bruge, med henblik på yderligere nedskæringer, og at hjemmehjælperne skal have mange flere klienter på den bekostning.
Hjemmehjælper er i forvejen noget af det lavest lønnede arbejde, og det er den gruppe der ligger øverst på listen m.h.t. arbejdsskader og alt for tidlig nedslidning.
For slet ikke at tale om det uanstændige i at behandle gamle og syge mennesker på den måde, at en eller anden hjælper, som de ofte ikke engang kender, kommer stæsende ind ad døren, slæber dem ud på toilettet i 2 minutter, og så ud af døren igen.
Det kan sgu ikke være rigtigt.
Rengøring er skåret ned til 45 min. hver 14 dag, hvis de vel at mærke er folk til det.
De gamle skal være heldige hvis de kan komme i bad en gang pr uge, hjælp til indkøb er der ikke mere noget der hedder o.s.v. o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 10-02-05 04:56

Jeg er afløser og arbejder derfor både som udekørende og inde på et plejehjem.

Jeg ved godt der tales en del om sygdom,,,men spget er, ER folk virkelig syge ? eller kunne det tænkes at de "pjæker" ?
Når en hjælper skal ringe og melde sig syg, for hun ikke fat i en chef.... men en eller ande tilfældig,,som så skal give beskeden vidre.
de setder hvor det er blevet ind ført at man melder sig syg til chefen,, der er sygdoms fraværet pudselig dalet ??? Hmm besynderligt.

Jeg har enu ikke oplevet af folk ikke er kommet i bad i en uge.

Rengøring kan der være noget om, da folk alt for ofte lægger sig syge/pjækker når de ved at de har en rengøring.
Derfor er det ofte afløser der gør rent, da de ikke hviste hvor de skulle hen inden de tog på arbejde.

Jeg oplever gang på gang at blive sendt ud til kæmpe rengøringer der ikke er blevet gjort i lang tid, fordi den faste har haft
"for travlt" eller "været syg"

Problemet i mine øjne er at der ikke findes en Chef.
Dvs. der er ikke nogle der opdager når du gør noget godt. Omvendt er der NETOP heller ikke nogle der opdager når ikke du passer dit job ordenligt.
Du har ikke en Chef at gøre tilfreds !
Hvorfor ? Fordi det hele er passet af offentlige ansatte. Som i bund og grund er ligeglade, for uanset skal de nok få deres løn.
Derfor håber jeg på at det hele bliver privatiseret.
Det er i mine øjne den eneste vej ud af det her hj.hjælp problem.
Så længe de er offentligt ansat, vil vi ALDRI opleve at de bliver tilfredse.
Vi kommer ALDRI til at høre dem sige: Ja, nu har vi tid nok :) Nu har vi tid til at sidde ude ved Fru Hansen.
For det ligger ikke i nogles interresse.

Og ang det med 25 besøg på en dag. Det er hvist et enkelt tilfælde der er blevet revet frem der.
Hvis ikke, så er det besøg der omhandler at aflevere medecin, som ikke tager mere end 2 min per besøg.

Så kan man sige: Jamen skal der ikke være tid til at snakke da ?
Jo det skal der,,,, selvfølgelig.
Men hvordan skal vi regne denne her snakke tid ud ? For hvor lang tid er nok ? 10 min ? 30 min ? 2 timer ?
Vi taler jo syge folk her, folk der måske er døden nær, er 2 timer så nok ?

Hvis der skal være tid til snak, skal den regnes ud på en anden måde.
Eks kunne det være sådan at 1 ud af 10 hjælper havde den opgave at være "besøgsven"
Så havde hun 1 time ved hver hun kom ud til den dag. Eks...

Hvis vi skal indregne besøgstid/snakke i det egentlige arbejde,,,,så bliver vi aldri færdige.

Privatiser, og skab konkurence på området. Det tror jeg er det eneste der hjælper.
Hvis den ælder ikke er tilfreds med det firma han/hun bruger, så skifter hun.
Hvilket firma er intreseret i det ?
Ingen ! Derfor vil alle gøre alt for at beholde/gøre den ælder tilpas.

Lige nu der køre vi take it or leave it !

Kommentar
Fra : bne

Dato : 10-02-05 10:04

25 besøg på 5 timer - det giver rundt regnet 5 i timen, eller 12 minutter pr besøg. Og så er transporttiden i de sidst 2½ - 3 timer der normalt er på en arbejdsdag ???
Det er der nok ikke mange der finder tilfredstillende - hverken som 'leverandør' eller 'kunde'.

MEN ofte er disse oplysninger jo udtryk for enkelt-sager - OK, der ER nogen der har det sådant, og det er forfærdeligt - MEN før man 'ryger gennem loftet', skal man ofte lige checke sine oplysniger og kilder.
Når der bliver 'en sag' ud af stregkoder osv, så skyldes det ofte et (i forvejen) dårligt sam-arbejdsklima, hvor man mistænker hinanden enten for at ville kontrollere eller for at ville snyde med tiden......... Så det kunne være man skulle satse lidt på MEDARBEJDER-LEDELSE, i stedet for dygtigste 'håndværker' / bedste papir-uddannelse, når man vælger ledere i det offentlige.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-05 11:54

Ja, vi tabte jo i fodbold
..... men hvis vi også taber i ældreomsorgen, ja så har vi squ et "TABERSAMFUND" og dermed et kæmpestort problem, det har som jeg var inde på udviklet sig til at være et samfund hvor det går rigtig godt for dem som i forvejen ikke mangler, og den dårligst stillede del af vore medborgere går det ringere og ringere - sørgelig udvikling

Men det er jo også tydeligt at regeringspartiet ikke længere henter støtten blandt "landbrugere" men især blandt den bedre stillede del af "borgerskabet" - så en udvikling er der jo foregået, om det så er til det bedre ???

Der du er inde på i dit indlæg <bne> det er omkring det med de stregkoder helt sikkert inde ved sagens kerne:
Citat
Når der bliver 'en sag' ud af stregkoder osv, så skyldes det ofte et (i forvejen) dårligt sam-arbejdsklima, hvor man mistænker hinanden enten for at ville kontrollere eller for at ville snyde med tiden......... Så det kunne være man skulle satse lidt på MEDARBEJDER-LEDELSE, i stedet for dygtigste 'håndværker' / bedste papir-uddannelse, når man vælger ledere i det offentlige.

........ det er ikke "IN" at tale sammen indenfor det offentlige, der udstikkes "retningslinier" som man så bare har at rette sig efter -
demokrati
disse retningslinier bliver ofte udstukket af folk som langt fra har fingeren på pulsen, jeg er IKKE hjemmehjælper, men debatten viser jo med al tydelighed at problemet er langt større end vor kære socialminister har fattet.
Hun har jo også travlt med at "beholde" sit job

Trine > jeg håber du har forstået at dette slet ikke er en personlig hetz, men ment som et indlæg i en forsømt diskution

god dag til alle, også de travle hjemmehjælpere
Benny

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-02-05 19:29

Grunden til at hjemmehjælperne bliver syge - må bunde i stress og udbrændthed!
Én ting er sikkert - de gør et kæmpe arbejde til en lousy løn - og det med de 25 besøg er bestemt ikke usædvanligt.

Jeg gad godt vide, hvor det er Trine arbejder?! en bekendt til mig kunne nemlig godt tænke sig arbejde i netop denne 'rosenrøde kommune'

Et spritnyt eksempel på den utilstrækkelige tid, de fleste hjemmehjælpere arbejder under - foregik her i Århus for et par dage siden.
Et distrikt var så belastet, at de blev nødsaget til at ringe til 12 af deres mindst belastede ældre borgere - for at spørge om de kunne vente med et aftalt besøg til senere på ugen.

Og dette illustrerer en velfærdsstat... Vor herre bevares
Jeg forstår ederrøvme godt, hvis INGEN gider tage den uddannelse - og jeg forstår udmærket, at disse hjemmehjælpere ofte er 'syge'

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-05 21:52

Tak for kommentarerne til især pigerne

Citat
Der er noget galt i Danmark ....
Dybbøl Mølle maler helt ad helved til !!!

........ fodbolden går ad H...... til, og det andet opnår vi aldrig fuld enighed om

poængerne går efter lang overvejelse til creamy for hendes meget udtalte viden om fodbold .....
Tak creamy
Benny