/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Drinks med Southern Comfort?
Fra : Axelise
Vist : 810 gange
50 point
Dato : 09-02-05 22:00

Vi er så heldige at vores barskab nærmest er ved at eksplodere med interessante flasker...sikken et luksus problem!
47 flasker med forskellig slags spiritus står der på hylden...så nu har jeg købt "Den store drinks bog" for at få lidt inspiration til at få brugt et større udvalg af flaskerne.
Lige for tiden har jeg genoplivet en ældgammel kærlighed til Southern Comfort, som smager skønt med en masse knust is. Men "Den store drinks bog har kun 2 forslag til drinks, hvor Southern Comfort indgår: Nemlig Sothern lady og Red hot passion.
Mit spørgsmål er, om der er nogen, der har nogle gode drinks-forslag, hvor Sothern Comfort indgår? Her i familien kan vi godt lide, at en drink er en drink, - så den skal ikke tyndes ud med alt for meget danskvand og appelsinsaft, eller hvad man nu ellers kunne finde på. Altså: der må gerne blandes ikke-alkoholiske drikke i, men ikke kun. Der bør også indgå et ordentligt skud ét eller andet alkoholisk. Vi skal jo for Søren have gang i de flasker..... Og så er det godt at starte et middagsselskab med en solid drink. Der er ingen, der er generte længere, når de når til at sætte sig til bords!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 22:05

Du kan jo prøve med 1/2 Southern Comfort og 1/2 Lime hældt over et knust is (sne) i et lille shot-glas

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 09-02-05 22:07
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 22:09

Southern Comfort: Alabama Slammer » Charlie » Mettes favorit - Sportsdrink »
Orgasme » Scarlet Ice » Slow comfortable screw up against the wall ...
oggg så er det ellers i gang
http://www.drinksdatabasen.dk/ingredienser/?id=90

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-02-05 22:16

Orv Clan...der var du sandelig hurtig ved muffen! Blev helt drinks-liderlig ved synet af alle disse gode drinks. Du har virkelig givet nogle gode bud.....venter lidt og ser, om der kommer mere. Man ku' vel prøve en ny drink hver aften i en periode.......?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 22:23

Jamen jeg kan tilfeldigvis også godt li' SC og andre sjusssser
og til tider, så sker det at man har det
Du venter bare... men test nu ikke alle sammen på en gang - så kan du jo ikke huske, hvad der er hvad

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 22:24

ups! stavefejl... og ingen sjusser - endnu Nå du forstår nok a'li'veller

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 09-02-05 22:47

her er KONGEDRINK'en (!!!!) med Southern Comfort.

Det er i shot-format og hedder Små Kolde, men kan også drikkes som long-drink:

1/3 Southern Comfort
2/3 Rose's Lime
Knust is.

Sørg for, at isen bliver i beholderen, så det ikke kommer med ned i glassene.
Det smager intet mindre end fantastisk! Gør jer selv den tjeneste at prøve det!!!

Mange venlige hilsner
Niels!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 09-02-05 23:38

Hmm.. Ups, CLAN havde været der med dén idé..
Det er virkelig også en god drink - det er vi to der er enige om nu!

Mvh Niels!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-02-05 23:43
Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 10-02-05 10:39

Tak for svaret CLAN.
Jeg kan godt mærke på mit hovede i dag, at jeg havde snabelen lige lovlig langt nede i Southern Comfort flasken i går.....
Ikke desto mindre har du præsenteret mig for et hav af nye gode opskrifter, som må prøves engang...henad vejen!
Også tak til dig Dabj, - du kom også med mange gode forslag, - men eftersom flere var gengangere i forhold til CLAN's forslag, må det blive ham, der får points.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-05 11:12

Så må du prøve en Southern Comfort med 4 PanodilZap
Takker for points... og go' bedring