/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
søger statistikker ...
Fra : Phylock
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 09-02-05 20:22

Nu vandt Venste plus vedhæng her i går, det i sig selv er jeg trist over men det går nok ...
dog er jeg total uforstående over for DF's fremgang til 13,2% ...
jeg har nogle teorier, som jeg godt kunne tænke mig at be eller afkrafte, om hvorfor og
søger derfor statestikker over hvad folk har stemt og hvilken uddanelse / arbejde de har.
håber det findes, men har ikke kunne finde det.

mvh
en flov dansker aka Phylock`

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 09-02-05 20:31

hej
har du set på http://www.dst.dk/ ( Danmarks Statistik )

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 09-02-05 20:45

det første sted man kigger ...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 20:53

'Det bliver svært... vi har jo hemmeligt valg
Citat
søger derfor statestikker over hvad folk har stemt og hvilken uddanelse / arbejde de har

statistisk har man det fint, hvis man står med den ene for i isterninger, og den anden i kogende vand

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 20:54

for = fod (tastaturvirus)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 20:56

Kig evt. dynen her igennem - måske du finder noget af det du søger http://www.google.dk/search?hl=da&cr=countryDK&q=Statistik+p%C3%A5+valg+stemmer&spell=1

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-05 21:10

Hmmm! Phylock... jeg tror du er for tidligt ude, de sidder vist stadigvæk og virrer med hovedet over "det skete"
Jeg kan kun finde meningsmålinger + lidt løst, men mon ikke de kommer med noget i løbet af de kommende par dage
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Statistik+p%C3%A5+folketingsvalget+2005&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-05 09:32

http://www.dr.dk/nyheder/folketingsvalg/ om du kan finde det du efterspørger har jeg ikke kigget nærmere efter.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-02-05 10:24

Kig på indenrigsministeriets hjemmeside (www.im.dk), der er valgresultatet opgjort ned til valgkredsene. Det er det mest specialiserede resultat du kan finde nu.

Resten skal valgforskere og analyseinstititutter nok klare i løbet af en måneds tid.

/JQB

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-02-05 13:27

Det tager flere måneder at udarbejde en analyse af et folketingsvalg. Se blot denne omfattende rapport, der omhandler valget i 2001:

http://www.socsci.auc.dk/election/valg2001-2002/Teknisk-rapport-modul1-2002.pdf

Hvad er du i grunden flov over og hvilke teorier har du på forhånd udtænkt?

Venste = Venstre
at be eller afkrafte = ...at få be- eller afkræftet
uddanelse = uddannelse
total uforstående = (i denne sammenhæng totalt)

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 10-02-05 15:27

Clan har ret, da vi har hemmeligt valg, får du kun det, folk er villige til, at fortælle, og det er ikke engang altid sandt. Der var i alle tilfælde klar uoverensstemmelse mellem offentliggjorte exitpols og de faktiske resultater.

og tak Ziggy, lad mig bare fortsætte:

statestikker = statistikker,

så kære Phylock, kravl du bare ned fra din høje hest og græm dig over din egen mangel på dannelse.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 22-02-05 12:23

Er HunSen DF'er?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-05 13:40

Er zhogun kommunistisk ungdom?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 22-02-05 23:58

Nej, Hvad får dig til at tro det?

Godkendelse af svar
Fra : Phylock

Dato : 25-02-05 08:54

Tak for svaret CLAN.