/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Spærret konto
Fra : HWS
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 09-02-05 18:39

Hej
I forbindelse med at jeg skal have renoveret mit badeværelse har jeg fået genvurderet mit hus, lagt mit krditforeningslån om til et 4% fastrente lån og taget et lån på 70.000kr i huset.
Problemet er nu bare at de penge er sat ind på en spærret konto! Jeg skal komme med regninger og kvitteringer til alt hvad jeg køber til renovering af mit badeværelse, hvis jeg skal bruge pengene...
Mit spørgsmål er nu om det kan være rigtigt?? er det ikke i bund og grund mine penge som jeg kan råde over som jeg har lyst?

Accepteret svar
Fra : samson04

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-05 19:37

Hvis kreditforeningens vurderingsmand ikke har været ude og vurdere jeres hus endnu, lyder det umiddelbart som normal foretningsgang. Når han har vurderet huset, plejer penge at blive frigivet/spærringen bliver ophævet.

Hvis de har vurderet huset lyder det lidt mystisk, og så ville jeg tale med banken om det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-05 19:39

Jeg troede ikke man så meget brugte det system mere med at skulle dokumentere hvad pengene bliver brugt til.

Det eneste jeg umiddelbart kan forestille mig, har noget at gøre med, at der imåske kke rigtigt er noget friværdi i dit hus, og at det endda måske er en overbelåning, så man vil være sikker på, at beløbet også går til at forbedre huset og dermed hæve værdien.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-05 19:51

Når man låner penge til at forbedre sit hus, og låntageren tager sin sikkerhed i det forbedrede hus, så skal pengene også bruges til det formål de er lånt til

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-02-05 20:34

Som Dova skriver, vil de gerne have sikkerhed for hvad deres penge bliver brugt til. Først når byggeriet er færdig, er der garanti for at deres penge ikke bare er brugt til øl fis.. og hornmusik.

Hvis du køber nogle "orange" vinduer kan du bare aflevere en seddel på det og få pengene udbetalt. Det plejer ikke at være et problem.

Kommentar
Fra : HWS

Dato : 09-02-05 22:47

mange tak for jeres kommentarer...

Godkendelse af svar
Fra : HWS

Dato : 02-03-05 20:52

Tak for svaret samson04.