/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
siemens vaskemaskine skiftning af varmel~
Fra : fea
Vist : 814 gange
200 point
Dato : 09-02-05 18:25

Hvordan skifter jeg varmelegement i en Siemens Extraklasse xl 1200 vaskemaskine? Kan det passe at jeg skal ind foran i maskinen. Eller nedefra?
mvh. fea

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 09-02-05 21:05

Kender ikke lige den model, men i langt de fleste vaskemaskiner, tager du bagbeklædningen af, og nederst i karret kan du se varmelegemets hunspadestik med ledninger på. I midten på varmelegmet er der en møtrik der skrues af, og varmelegemet kan trækkes ud.
Nu har du tjekket at det ikke bare er en sikring i den 3-fasede gruppetavle der er gået?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 09-02-05 21:31

Tak for interesse Palle. Jeg startede også med bagbeklædningen, men uden held. Man skal ind forfra har jeg lige fundet ud af og er ganske nemt når bare man ved det.
mvh. fea